HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Magyar startupok az osztrák Fifteen Seconds Festivalon!


Idén is megrendezésre került az Fifteen Seconds szakmai fesztivál Grazban, amely üzleti témák mellett az innováció, technológia és a kreatív ágazatokra fókuszálva várta az érdeklődőket és iparági szakembereket június 9. és 10. között. A fesztiválon a Startup Campus és a BCE Accelerator program közreműködésével négy magyar startup is bemutatkozhatott, amelyek mindegyike nagy sikert aratott a közönség előtt. Az előadók között egy ismerős névvel is találkozhattunk, Trunk Tamás egyedüli magyarként adott elő a neves eseményen!

A Fifteen Seconds szakmai fesztivált 2014-ben rendezték meg először, indulása óta pedig több mint 30 000 kreatívipari és üzleti érdeklődőt, alkotót és szakmabelit hozott össze. A résztvevőknek a fesztivál alkalmával lehetőségük van megosztani egymással ötleteiket, valamint támogatni és segíteni tudják egymást a jövő formálásában.

A fesztiválon négy magyar startup is részt vehetett: az MDDÜ Startup programjának korábbi győztese, az ARTEMIS a female tech piacon egy olyan ruhával érkezett, amelynek viselése csökkenti a menstruációs fájdalmakat, az Intech Studio csapata kreatív szoftver vezérlési megoldások fejlesztésével foglalkozik, a Makersmarket.xyz pedig egy alumínium habból készült méretre állítható szekrénycsaládot, valamint egy saját mintával rendelhető falburkolati rendszert mutatott be az érdeklődőknek. Végül, de nem utolsó sorban a rendezvényen a Respray is kiállított, amely újratölthető dezodorokat kínál a kozmetikai termékeket gyártó FMCG, vagyis gyorsan forgó fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknak.

A magyar márkák népszerűek voltak a nemzetközi résztvevők körében, a kétnapos esemény során számos szakmai egyeztetés valósult meg. A négy márka mellett Trunk Tamás Z-generációs szakértő, influencer és sportoló is képviselte hazánkat Ausztriában, aki egyedüli magyarként saját előadást tartott, illetve több kerekasztal-beszélgetésen is részt vett.

Az érdeklődők olyan neves vállalatok képviselőit hallgathatták meg az előadások alkalmával, mint a Paypal, a Samsung, a Dior, a Google, a Tiktok, a Cartier vagy az IKEA, akik sokszínű témákkal, mint a közösségi média, a zöld technológia, a városi innováció vagy a cirkuláris gazdaság foglalkoztak.