HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

11 magyar márka képviseli a hazai designipart a London Design Fair-en


Stabil magyar márkák részvételével zajlik majd az egyik legnívósabb európai designvásár

Budapest, 2019.09. 16. – Szeptember 19. és 22. között zajlik majd az egyik legnagyobb nemzetközi designvásár, a London Design Fair. A rendezvényen a Magyar Divat & Design Ügynökség tizenegy magyar tervező részvételét koordinálja majd. A cél, hogy a magyar design márkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve minél többen megismerjék a bennük rejlő potenciált.

A négynapos London Design Fair szeptember 19-22. között várja a design iránt érdeklődőket, akik a 40 országból érkező 550 kiállítóra kíváncsiak. Az évnek ebben az időszakában a legkeresettebb designdesztinációs úticélként funkcionáló Londonban egyszerre találkozik majd több, mint 29 000 ember: építészek, belsőépítészek, formatervezők és a hozzáértő közönség, hogy szemügyre vegyék a legfrissebb trendeket a világ minden tájáról, legyen szó bútorról, világításról vagy textíliáról. Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka is képviseli hazánkat egy látványos installáció keretében.

A márkák kiválasztásánál fontos szempont volt a környezettudatosság és a felelősségteljes tervezői gondolkodás megléte, az installáció koncepciójának alapját a praktikum és a környezettudatosság ihlette, a puritán, egyszerű tér pedig lehetővé tette a merészebb kialakításokat a kiállítói tér tervezésekor. Az installáció megalkotásakor fontos szempont volt a minél kisebb ökológiai lábnyom, minél kevesebb anyag és energia felhasználása, figyelve az installáció újrahasználhatóságának lehetőségére is.

„A helyszíni kommunikációt illetően egy figyelemfelkeltő, kreatív megoldással erősíti az MDDÜ a B2B marketing és potenciális üzletkötések lehetőségét: AR (Augmented Reality) technológia segítségével hozzuk közelebb a buyereket a márkákhoz. A gyakorlatban egy letölthető alkalmazás segítségével az érdeklődők be tudják olvasni a tárgyakat vagy a feliratokat, melynek következtében további tartalmakhoz férnek hozzá, mint például az adott márka weboldala és egy rövid interjú a tervezővel” – mutatta be a koncepciót Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

Az MDDÜ megalakulása óta arra törekszik, hogy minél több, koordinált nemzetközi megjelenési lehetőséget biztosítson a tehetséges formatervezőknek, kiemelve a magyar designerek kreativitását. A megjelenésekkel az ügynökség célja, hogy a tehetséges hazai tervezők együttesen olyan nemzetközi publicitást kapjanak, ami egy kollektív megjelenés esetén sokkal erősebb benyomást kelt, mintha a márkák egyedül jelennének meg ezeken az eseményeken. Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar designmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt (Budapest Select) valósítja meg az MDDÜ, ami a magyarországi formatervezési tárgyak különlegességét és sajátosságát hangsúlyozva, a tervezők kreativitása által az országimázst is erősíti.

Kiállítók

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.