HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

18 designipari gyártó közül választhatnak a tervezők a Speed Dating-en


A Magyar Divat & Design Ügynökség gyártásfejlesztési stratégiai pillérjének első állomásaként valósította meg a tavalyi évben az első design LAB inkubációs programot, amely 2021-ben ismét elindul a hazai gyártók és designipari kreatív szakemberek közötti együttműködések elősegítése érdekében. A programra a tervezők és a gyártók közösen beadott pályázat útján jelentkezhetnek, a megfelelő szakmai partner megtalálását az Ügynökség a Speed Dating esemény megvalósításával segíti, amelyre 18 designipari gyártó nyújtotta be jelentkezését.

A design LAB inkubációs program támogatási keretére a gyártók és tervezők egy közösen átgondolt, részletesen kidolgozott pályázati anyaggal jelentkezhetnek, mellyel elsősorban bútor, lakáskiegészítő és textil termékek megvalósításához kaphatnak pénzügyi segítséget. A programot május 17-én a Speed Dating kapcsolatépítő online esemény előzi meg, amely lehetőséget nyújt a jelentkezők számára megtalálni a megfelelő szakmai partnert.  A rendezvény során a gyártók és tervezők webkamerás meetingek keretében egyeztethetnek egymással az együttműködési lehetőségekről. A résztvevők akár már az esemény végén megtalálhatják azt a vállalkozást, akivel közösen pályáznának.

18 designipari gyártó közül választhatnak a tervezők

A részvétel regisztrációköteles, amely a regisztrációs adatlap, valamint az adatkezelési és titoktartási nyilatkozat aláírásával és elektronikus megküldésével lép érvénybe. A Magyar Divat & Design Ügynökség a designlab@hfda.hu email címre várja a regisztrációs anyagokat. A gyártóknak április 26-ig volt alkalmuk leadni a jelentkezésüket, ezt követően a tervezők május 6-ig választhatják ki, hogy a regisztrált gyártók közül kivel szeretnének beszélgetést folytatni.

A Speed Dating-re regisztrált gyártók:

Mivel kell készülniük a Speed Dating résztvevőknek?

A hatékony egyeztetések érdekében az eseményre érdemes előre felkészülnie mindkét félnek: a portfólió és referencia munkák prezentálására külön-külön 6-8 percben lesz lehetőség. A 15-20 perces megbeszélésbe érdemes minél több szempontot ismertetni az elképzeléstől kezdve, a célokon preferenciákon át egészen odáig, hogy milyen feltételekkel és termékspecifikációkkal képzelik el a lehetséges együttműködésüket.

Felkészülési segédlet a hatékony egyeztetésekhez

A Felkészülési segédlet olyan témákat ismertet, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a tárgyalások végén átlássák a felek a kollaborációhoz szükséges valamennyi részletet. Az összefoglaló nemcsak a megvalósításhoz szükséges részletekre tér ki, hanem a pályázatírást illető alapvető tényezőkre is. A beszélgetések során a résztvevőknek érdemes olyan kérdéseket is érinteniük, mint az üzleti terv, az ütemterv, a pénzügyi terv, vagy a projektben betöltendő szerepek. A Felkészülési segédlet itt érhető el.

Mellékletek: