HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A 320DTLA és a Los Angeles-i életérzés!


Már egészen korán a sport és divat világában találta meg önmagát Lefkovics Rebeka, a 320DTLA alapítója és tervezője. Saját márkáját külföldi tanulmányai befejeztével, Los Angeles-ből hazatérve álmodta meg, azzal a céllal, hogy az ottani életérzést Magyarországra hozza! Ikonikus darabjai nem csak sportolás közben, hanem a hétköznapokban is stílusos és kényelmes megjelenést kölcsönöznek viselőinek.

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak a marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben a 320DTLA tervezője, Lefkovics Rebeka mesél nekünk a márkájáról, külföldi tapasztalatairól és jövőbeli terveiről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Már egészen gyerekkorom óta nagyon érdekelt a divat világa. Anyukám több mint 20 évet dolgozott a divatiparban, volt egy nagyon sikeres vállalkozása, így sok időt töltöttem vele a varrodában gyerekként. Emellett egész életemben nagy szerepet kapott a sport, évekig versenyszinten talaj tornáztam és egyéb akrobatikus sportokat is kipróbáltam. Mai napig a szabadidőm nagy részét a pilates és jóga teszi ki, valamint az elmúlt pár hónapban rendszeresen járok teniszezni. Egyetemi tanulmányaimat Los Angeles-ben végeztem el divattervezés szakon, ebben az időben fogalmazódott meg bennem, hogy az ottani életérzést szeretném Magyarországra hazahozni. 2019-ben indítottam el a 320DTLA-t, mint ’activewear’ márka. 

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

A 320DTLA legfontosabb jellemzője, hogy nem csak sportoláshoz lehet viselni, hanem utcára is, egy ballonkabáttal vagy egy blézerrel és sportcipővel. Extrém puha, mégis rugalmas anyagokkal és egyedi szabásokkal dolgozunk. A márka ikonikus darabjai például az overálok, hiszen egy darabban „két termék” található meg.

Mi inspirál téged a mindennapokban?

Nagyon szeretek utazni, ami a feltöltődésen kívül rengeteg inspirációt ad a mindennapokhoz. A Los Angeles-i tanulmányaim és utazásaim során látott építészeti forma, stílus - és színvilág, ami folyamatosan inspirál.

Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?

Az FW22-es kollekciótól indulva elkezdtünk nemzetközileg is értékesíteni, ezért a korábbiakhoz képest egy évre előre tervezzük a kollekciókat. Egész év során folyamatosan újabb és újabb formavilágokon ötletelek az utazásaimból inspirálódva. A kollekciók tervezése előtt, mindig a WGSN oldalon lévő trend elemzéseket átnézve választom ki a kollekció színeit és ehhez egy formai inspirációt. Ezután átbeszélem a csapattal, hogy ők, mint gondolnak, vajon marketing és sales szempontból jól fog-e teljesíteni az ötlet, amit hoztam. Ezután elkezdek fazonokat tervezni, amihez merchandising szempontból a csapatomtól sok segítséget kapok. Majd a kész terveket együtt átnézzük és ezután indul a mintázás.

Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért? Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?

Legszívesebben a párizsi divathéten mutatnám be a márkát, mivel ez az egyik legnemzetközibb divathét, ezáltal több buyer-hez tudnánk a márkát eljuttatni. Júniusban a márka második alkalommal fog megjelenni Párizsban, ahol az SS23-as kollekcióját mutatja be. 

Februárban találkozhattunk veled a BCEFW kiállítói között is. Milyen élmény volt bemutatkozni a magyar közönség előtt?

A 320DTLA számára a kiállítás az első olyan magyar megjelenés volt, amelyen a Magyar Divat & Design Ügynökség általi szervezésben tudtunk reszt venni. Nagyon sok pozitív és építő jellegű visszajelzést kaptunk a közönségtől valamint olasz, orosz buyerektől.   

A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság? Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében?

Számomra a fenntarthatóság a minőségibb darabokban, kevesebb szemét termelésben, környezetbarát megoldásokban jelenik meg. A márka a termékeihez 100 százalékban fenntartható fitness anyagot (RCY1-RCY10) vagy OEKO-TEX certified anyagszálból készült anyagot használ. Ezen kívül újrahasznosított papírból készül a hangtag vagy mosási útmutató.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

Számomra a leghasznosabb része volt, amikor közösen dolgoztuk ki a márka célkitűzéseit, s együtt gondolkodtunk azon, hogy ezt hogyan tudjuk majd elérni. Valamint nagyon izgalmas volt arról hallani, hogy mennyire fontosak kommunikációs szempontból az influenszerek bevonása és a PR megjelenések.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

Céljaink közt szerepel, hogy technológiai újdonságokat teszteljünk és minél hamarabb tökéletesítsük azokat. Ezen felül Magyarországon is egyre több helyen megjelenni, legyen szó egy pilates stúdióról vagy a BCEFW-ről!