A hét, amikor Budapest egy nyüzsgő divatvárossá változik
Újra megmozdult Budapest városa, pezsgett a divatélet a Magyar Divat & Design Ügynökség által ismét offline formában megrendezett Budapest Central European Fashion Week alatt. Fővárosunkban egy héten keresztül zajlott számos izgalmas side event, egy designer pop-up store a Fashion Steet-en, valamint a rendezvény főattrakciója, az élő catwalk showk. A kétnapos kifutós bemutatókat, ahol több mint 30 tervező mutatta be legfrissebb kollekcióit, több mint 4 ezren látogatták meg a világ minden tájáról.
Egy év után ismét élőben valósult meg hazánk legjobban várt divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW). A divathét 2021. október 11-17. között várta a divat szerelmeseit izgalmas divat tematikájú programokkal, valamint egy designer pop-up üzlettel, amely Budapest legdivatosabb utcáján, a Fashion Streeten kapott helyet. A rendezvény fénypontja azonban az élő catwalk bemutatók voltak, ahol 33 hazai és régiós divatmárka mutatta be legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióját. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) Young Talents programjának fiatal tehetségei pedig lehetőséget kaptak diplomakollekciójuk prezentálására a nagyközönség előtt.
A bemutatókra több mint száz médium képviselője látogatott el és készített tudósítást. Emellett számos nemzetközi influencer vett részt és osztotta meg az esemény legexkluzívabb pillanatait. A divatbemutatókra számos országból, többek között Európából, a Közel-Keletről és Oroszországból érkeztek szakemberek és forgalmazók, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak. Így a buyerek és szakmabeliek elkápráztatása mellett a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre is szert tehettek. A kifutókon olyan hírességek mutatták be a hazai tervezők remekműveit, mint a nemzetközi kifutókon is népszerű Nagy Evelin, vagy a jelentős modellkarriert felépítő Epres Panni, illetve Szentesi Éva írónő vagy Farkasházi Réka színésznő. A szervezők kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásra is, számos plus size modell vett részt a catwalk showkon a két nap során.
Az MDDÜ egyik legfontosabb célkitűzése a szakoktatásfejlesztés, így a BCEFW során is kiemelten törekedett arra, hogy a szakoktatásban, illetve a felsőoktatásban résztvevő diákok is betekinthessenek a kulisszák mögé. A Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Program keretében közel száz tanuló érkezett az ország szakképzési intézményeiből, vagyis Győrből, Nyíregyházáról, Székesfehérvárról, Budapestről és Pécsről, hogy első kézből szerezzen szakmai élményeket, valamint közel félszáz, kreatívipari felsőoktatási intézmény hallgatója is részt vett a bemutatókon.
A legutóbbi BCEFW-re utoljára egy éve került sor. A kihagyás a résztvevői létszámban is érezhető volt, hiszen a várva várt, kétnapos élő bemutatókat óriási siker övezte, az eseményre ugyanis több mint 4 ezren látogattak el. Az MDDÜ a jegyértékesítésből befolyt 2 millió forintos összeget az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel.
Azok, akik nem tudták élőben megtekinteni a bemutatókat, nem maradtak le így se az eseményekről, ugyanis az Ügynökség élőben közvetítette a showkat a social media platformjain. TikTokon több mint ezren tekintették meg az élő bemutatókat, Facebookon pedig közel 20 ezren nézték eddig vissza az élő show-kat.
Az Ügynökség a divathét idején megnyitott egy időszakos üzletet is a Fashion Streeten, hogy a tervezők értékesítését segítse. A Budapest Central European Select pop-up store 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit mutatta be, ahova több mint 600-an látogattak el a hét során. Az egyedi termékeket bemutató üzlethelyiségben a vásárlók a kortárs divat- és designmárkák őszi-téli, vagyis aktuális kollekciói és lakberendezési tárgyai közül válogathattak.