HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A hétköznapok egy csepp eleganciával megfűszerezve!


A VALBONA egészen Barcelona napos utcáira repít minket, ahol Kabo Valbona, a márka tervezője eldöntötte, hogy ideje megvalósítania gyermekkori álmát és belevágott a divattervezésbe. Valbona önmagát kereste Barcelona-ban, s meg is találta, egy kis bőrdíszműves műhelyében! Termékei olyan designer női táskák, melyek a hétköznapokban is elegáns, alkalmi társai lehetnek a városi nőknek. A márkát az innovatív, praktikus megoldások és a funkcionalitás jellemzi és teszi igazán különlegessé a magas minőségű a luxus olasz import bőr termékeket.

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben a VALBONA tervezője, Kabo Valbona mesél nekünk a márkájáról, izgalmas spanyolországi útjáról és jövőbeli terveiről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Már gyerekkoromban is a divat megszállottja voltam, persze annyira, amennyire egy kislány megszállott lehet. Imádtam a babáimat öltöztetni különböző alkalmakra, ahova a képzeletem vitte őket. Általános iskola felső tagozatában rajz szakkörre jártam, több versenyen is részt vettem, így a rajzolás életem szerves része volt. Középiskolás koromban már különböző szetteket terveztem – papíron – a legapróbb részletekig, így a táska is minden szett nélkülözhetetlen része volt. Mindig is úgy éreztem, hogy a táska tette teljessé az adott outfit-et, sőt néha pont e kiegészítő által lett még különlegesebb a szett. Felnőtt koromban több táskám is volt, azonban mindegyikben hiányoltam valamit, amitől az adott termék funkcionális is lesz, mind amellett, hogy szép. Ez mindig is foglalkoztatott, azonban csak 2016-ban vettem a bátorságot, hogy valóra váltsam gyerekkori álmomat, vagyis, hogy divattervező legyek. Akkoriban éppen Barcelonában töltöttem egy kis időt, hogy megtaláljam saját magam. Ekkor éppen ezért kezdtem el újra rajzolni, hiszen az mindig is kikapcsolt. Feltűnt, hogy a táska egy visszatérő motívum volt. Aztán egy szép napos délutánon, ahogy sétáltam Barcelona utcáin, belebotlottam egy táska készítő workshop-ba, amit jelnek vettem és elszántan beléptem, hogy most aztán elkészítem a saját egyedi táskámat. A workshop koncepciója szerint egy konkrét fazont lehetett csak elkészíteni, a bőr színét azonban én választhattam. Ez nekem nem volt elég, így megkérdeztem a workshop szervezőt, hogy tud-e nekem egy bőrdíszműves szakembert ajánlani, aki segít nekem az általam elképzelt táska gyártásában. Így találtam rá Pedro-ra, akivel - közös nyelv hiányában – kézzel-lábbal kommunikáltunk. Pedro bevezetett a bőrdíszművesség világába, és a segítségével 2016 nyarán testet öltött az első VALBONA táska kollekció, amely 2016 őszén debütált a magyar közönség előtt.

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

A VALBONA Leather márka 2016-ban született meg, jogi formájában, mint VALBONA Leather Bt., 2017 óta létezik. Én nemzetközi közgazdász karrierből váltottam és fordultam a divat világa felé, ahova gyermekkorom óta csillapíthatatlan, alkotó szenvedély húzott. Minden általam tervezett táska egy beteljesült álmot jelképez, amellyel más nőket szeretnék arra inspirálni, hogy higgyenek magukban és valósítsák meg álmaikat. A VALBONA márka állandó társa szeretne lenni azoknak a nőknek, akiknek a nap során számos szerepben kell helytállniuk, így a stílusos megjelenés mellett a praktikumot is szem előtt kell tartaniuk. A márka 2016 nyarán, Magyarországon mutatta be debütáló kollekcióját, számos hazai divat újságíró és blogger előtt, elsöprő sikert aratott. A debütáló kollekció darabjai kezdetben kis budapesti és frankfurti designer üzletekben voltak elérhetőek. 2018 őszi-téli szezonban szélesebb közönség is megismerkedhetett a VALBONA márkával a magyarországi SALAMANDER két budapesti prémium üzletének kínálatában. A kollekciók szín- és formavilágát valódi nők, a családtagjaink és barátaink ihlették. Az anyagválasztásnál a tartósság mellett az egyediség is kiemelt figyelmet kapott, így minden táska és kiegészítő prémium kellékek és kiváló minőségű olasz marhabőr felhasználásával készül, a márkára jellemző bőr és velúr kombinációjával.

A VALBONA-nál szívügyünknek tekintjük a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot: minden táskát és kiegészítőt egy életre tervezünk, így népszerűsítve a kifinomult, élethosszig tartó divatot.  Női táskáink és az ezekhez megálmodott kiegészítők alapanyagaként használt olasz marhabőrt luxus márkák maradékaiból válogatjuk össze, így biztosítva azt, hogy minden táska egyedi és megismételhetetlen legyen. Egy színből limitált mennyiséget készítünk, mely csak a készlet erejéig érhető el.

Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?

A tervezési folyamat jellemzően akkor indul be nálam, amikor egy adott „problémára” szeretnék választ kapni vagy adni. Így született például 2017-ben az első, komolyabb és azóta legeladottabb modellünk, a WORKING MOM névre keresztelt, háton is hordható kézitáska. A nővérem akkoriban az anyaság és a munkavilága adta kihívások között lavírozott és valahogy sosem talált rá arra a táskára, amelyben elég hely lett volna a pelenkára, a váltóruhára, a kulacsra, a kekszre, a laptopra, a jegyzetfüzetre… így született a WORKING MOM.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

Azt hiszem nem lehet egyetlen részt kiemelni a programból, hiszen minden workshop a következőre épült. A mentorprogram egyik legnagyobb hozama számunkra a brand book elkészítése, amely során mi magunk is jobban kiismertük a saját márkánkat, amit aztán hasznosítani tudtunk a márka marketingkommunikációjában is.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

A mentorprogram során tanultak alapján átalakítottuk a marketing stratégiánkat. Nagyobb hangsúlyt fektetünk a webshopra és az online megjelenésre, de mindemellett a showroom jelenlétünk is fontos szerepet kap innentől a marketing stratégiánkban. Egy erős márkaismertség mind belföldön, mind pedig külföldön a hosszútávú célunk.