HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A magyar divat és design ágazat is kiemelt szerepet kapott a 4. Kína – Kelet-Közép-Európa Kulturális és Kreatív Ipari Fórumon


Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség részéről Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője is előadást tartott a negyedik alkalommal megrendezett Kína – Kelet-Közép-Európa Kulturális és Kreatív Ipari Fórumon. A prezentáció során kifejtette többek között, hogyan befolyásolja a divat és a design a Magyarországról alkotott képet nem csak itthon, de nemzetközi szinten is.

Az idén negyedik alkalommal rendezték meg a Kína – Kelet-Közép-Európa Kulturális és Kreatív Ipari Fórumot, az eseményen részt vett többek közt Fülöp József, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora, Ma Feng, a kínai kulturális és turisztikai minisztérium turisztikai és kulturális osztályának főigazgató-helyettese, valamint az ágazat számos jelentős szakmai szereplője.

A rendezvényen 2019. június 3-án tartott előadásában Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője a nemzetközi iparági kitekintés mellett az ügynökség munkáján keresztül mutatta be a divat és a design hatását az országimázs kialakítására. Elmondta többek között, hogy a Budapest Central European Fashion Weekre meghívott, több tízezres követőbázissal rendelkező nemzetközi influencerek és szakújságírók, a rendezvénynek és study tour-nak köszönhetően, hogyan terjesztik széles nemzetközi körben Budapest lenyűgöző hangulatát.

Kifejtette, hogy divat és a design egy olyan kifejező eszköz, amely független a befogadó anyanyelvétől – ennek köszönhetően a magyar tervezők rendkívül sikeresek a nemzetközi rendezvényeken. Munkájukban egyszerre ötvöződnek a kortárs jegyek és a magyar hagyományok.

Az eseményen is bemutatott, az ügynökség idei első negyedéves projektjeit összefoglaló videót a hivatalos Youtube csatornán tekinthetik meg.