HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A magyar divatról tudósít több, mint harminc nemzetközi médium


A november elején, immár negyedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week híre mára bejárta a nemzetközi sajtót, több tucatnyi megjelenés született a külföldi újságok hasábjain: a magyar divatról cikkezett többek között az olasz Vogue, vagy az arab Harper’s BAZAAR is. A rendező Magyar Divat & Design Ügynökség egyik célkitűzése, hogy a hazai divat híre azokba az országokba is eljusson, ahol a magyar divatnak potenciális piaca lehet, így idén már hetven fő volt azoknak a meghívott külföldi influencereknek, újságíróknak a száma, akiknek köszönhetően a magyar divat az elmúlt napokban nagy nemzetközi sajtóvisszhangot kapott.

Novemberben a magyar divat mind a hazai, mind a külföldi médiumokat bejárta, ugyanis a Budapest Central European Fashion Week meghívott vendégei közül immáron hetven fő volt azoknak a divatszakértőknek, nemzetközi szakembereknek, buyereknek és influencereknek a száma, akiknek mára többek közt több, mint 1300 Instagram story és számos újságcikk köszönhető. A szervező Magyar Divat & Design Ügynökség a megszokott fashion showk mellett igyekezett felkelteni a nemzetközi sajtó figyelmét is, ugyanis a szervezők egyik célja, hogy a hazai kollekciók híre eljusson akár a tengerentúlra is, ezzel is hozzájárulva a magyar divatipar, illetve divatmárkák hírnevének növekedéséhez, így elősegítve a potenciális buyerektől és showroomoktől érkező megkeresések számát.

A 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató esemény során olyan, a divat szakmában méltó helyet elfoglaló nevek látogattak el hazánkba, mint a Diet Prada párosa – akik már második alkalommal voltak jelen-, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői, de a Vogue olasz és ausztrál munkatársai, illetve a Harper’s BAZAAR Arabia is tiszteletüket tették a divathéten.

A külföldi sajtóban több mint 30 cikk született a hazai tervezők izgalmas kollekcióiról, a bejegyzések tanúsága szerint a divatújságírók elsősorban a kreációk minőségét és a más országokban nem fellelhető újdonságot és frissességet, valamint a kifutókon felvonultatott ruhák nemzetközi sikerének potenciálját emelték ki.

A street style és backstage képek nagy népszerűségnek örvendtek; a Vogue Australia több oldalon keresztül mutatja be a magyar divat inspirálta legfrissebb utcai összeállításokat, míg a Harper’s BAZAAR újságírói a Budapest Central European Fashion Week alatt bemutatott ruhák válogatásából készített divatfotókat Budapest ikonikus helyszínein, ezzel nemcsak a magyar tervezőket, de a főváros turisztikai attrakcióit is népszerűsítve. 

Az eseményeken összesen 46 fő nemzetközi influencer vett részt, akik követői bázisuk alapján összesen több, mint hatmillió embernek juttatták el a magyar divatról szóló híreket. A hétvége során megközelítőleg 1353 Instagram story született, míg a posztokra adott lájkok száma majdnem félmillió.  Nagyon sokat számít nekünk, hogy a külföldi sajtóban és az influencerek felületein ennyi megjelenésünk van, hiszen a célunk a Budapest Central European Fashion Week megrendezésével, hogy felhívjuk a divatszakma figyelmét a magyar tervezőkre, megmutassuk a hazai divat sokszínűségét a határainkon túl is. – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

Idén sikerült megduplázni az ügynökségnek a meghívott vendégeink számát, akiktől egytől-egyik pozitív visszajelzések érkeztek vissza, akár közvetlenül, akár közvetve a megjelent cikkek formájában, így általuk is megvalósulni látszik az a hosszútávú célkitűzés, hogy a jövőben Budapestet a régió divat és design központjaként azonosítsák.

 

A Magyar Divat és Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, három kiemelt részleggel: divatipar, designipar és Fashion & Design Hub. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design és divat iparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.