HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A természet és textúrák inspirálta kötött csodák – ismerd meg az OAT AVA-t!


 

Diákéveik alatt a közös projektek hozták össze az OAT AVA alapító tervezőit, Szécsényi Ágit és Vágó Vanesszát, hiszen itt jöttek rá milyen nagyszerű csapatot is alkotnak ők ketten. A munka pedig szerencsére az egyetem falain kívül tovább folytatódott! A művészetek és a kötött anyagok szeretete, a fenntartható divat iránti szenvedélyük gyümölcse az OAT AVA, mely darabjai az otthon töltött percek nyugalmát, puhaságát idézik.

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben az OAT AVA egyik alapító tervezője, Vágó Vanessza mesél nekünk a márkájukról, fenntartható működésükről és jövőbeli terveikről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Ági és én is festőművész apákkal nőttünk fel, így volt a művészeti világhoz kötődésünk már a kezdetektől. Mind a ketten kiskorunktól fogva érdeklődtünk a ruhatervezés iránt, ami a középiskolai évek után bontakozott ki igazán, a MOME-ra való felkészülés alatt.

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

Az OAT AVA egy magyar fenntartható márka, női, gyerek és férfi kötött termékeket kínál állandó kollekciójában, amely évente néhány alkalommal időtálló termékekkel, új színekkel gyarapodik. Organikus pamut fonalból hazai kötödékben készülnek termékeink, melyeket webshopunk mellett Euróba nagyvárosainak concept üzleteiben lehet megtalálni.

Mi inspirál téged a mindennapokban?

A természet, textúrák és kötésmódok.

Hogy vágtok bele a tervezés folyamatába?

Általában valamelyikünkben megfogalmazódik egy új termék gondolata, amit aztán együtt körvonalazunk és véglegesítünk.

Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért?

Berlin és Párizs - úgy gondoljuk ott találna közönségre leginkább a termékpalettánk.

Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?

Magasabb az érdeklődés a fenntartható márkák iránt, így jól illenénk oda.

A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság? Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében?

A fenntarthatóság nekünk egy olyan üzleti modellt jelent, ahol nem a termékek állandó váltakozása, hanem a hosszabb élettartam, a minőség és az elérhetőség áll a fókuszban. Nálunk a fenntarthatóság a kisléptékű gyártás, a raktárkészlet optimális szinten tartása, kis családi kötödék foglalkoztatása és fenntartható alapanyagok használatában nyilvánul meg.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

A branding, a sales, a marketing és a coaching workshopok és one-to-one beszélgetések.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

Haladni a kijelölt úton, teljesíteni a mérföldköveket.