Alternatív anyagokkal, izgalmas formákkal színesíti a magyar divat palettáját az EVELINFINK
A saját nevét viselő márka alapítója, Fink Evelin legbelül mindig is érezte, hogy a divat világában képzeli el magát. A tervezés, szabás és varrás, amelyekkel egykor csak szabadidejében tudott foglalkozni, mára már az életének szerves részévé váltak. Februárban őt is köszönthettük a BCEFW bemutató tervezői között, ahol sikerült elkápráztatnia a közönséget merész és extravagáns ruhakölteményeivel.
Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben az EVELINFINK márka tervezője, Fink Evelin mesél nekünk a márkájáról, fenntarthatósági törekvéseiről, alternatív anyagokról és jövőbeli terveiről!
Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?
A divat nagyon sokáig csak hobbiként volt jelen az életemben, szakmailag más területről érkeztem. Sosem gondoltam arra, hogy ezt hivatásként műveljem, de talán mélyen legbelül mindig is ott motoszkált bennem a gondolat és az erős késztetés. Két diploma megszerzését követően, a munkában eltöltött évek során láttam rá arra igazán, hogy valójában a hobbim az, amivel ki szeretném tölteni az életem. A szabadidőmet mindig is a tervezés, a szabás és a varrás töltötte ki, egyszerűen ez az, ami feltölt, és amiben igazán kiteljesedhetek. Hogy elmélyítsem a tudásom, munka mellett beiratkoztam egy divatiskolába, de miután végeztem azt éreztem, ez még mindig nem elegendő ahhoz, hogy kellő hozzáértéssel forduljak az ipar felé, ezért mindenképp egy tervező mellett szerettem volna átlátni a szakmát. Az ott eltöltött 4 év tervezői munka után 2011-ben rajzolódott ki bennem az EVELINFINK brand. 2012-ben egy szabóság vezetésével párhuzamosan kezdtem el dolgozni a márkán egy főállás mellett, majd 2014 őszétől már csak az EVELINFINK márkával foglalkozom.
Mesélj kérlek a márkádról röviden!
Az EVELINFINK márka azzal a céllal jött létre, hogy lehetőséget adjon a nőknek, hogy az öltözködésen keresztül megtalálják és megmutassák a világnak azt a belső erőt, amely autentikus lényükből, egyedi személyiségükből fakad. Megmutassák a világnak azt, amitől különlegesek, és ami ezt a belső erőt adja. A márka legfőbb inspirációja a saját életutam, amelyben a belső erő, kitartás, az önazonosságából fakadó magabiztosság és az önmagamba vetett hitem segített át a nehézségeken - amelyben fontos szerepe volt annak, hogy soha nem kötöttem kompromisszumot magammal.
Az EVELINFINK márka ezt az önazonosságból fakadó, autentikus magabiztosságot szeretné átadni egyedi és különleges darabjain keresztül, lehetővé téve a nőknek, hogy belülről ragyogjanak. A márka karakteres szabásvonalai, bátor anyaghasználata magabiztosságot és erőt adnak viselője számára, lehetővé téve, hogy életkortól, személyiségtől, testalkattól és nemétől függetlenül önazonosak és erősek lehessek. A márka fő üzenete: Az EVELINFINK márka belülről ruházza fel a nőket magabiztossággal, karakteres és bátor szabásvonalakkal lehetővé téve, hogy belső erejüket és határozott kiállásukat, önmagukba vetett hitüket önazonos módon megmutassák a világnak.
Mi inspirál téged a mindennapokban?
Szeretem a saját vízióim megvalósítani, egy adott témát, ami ugyan rejtetten, de talán már rég bennem volt, és ami egy sajátos pillanatban születik meg, amit bármi inspirálhat, ami valamiért megragad: akár egy forma vagy jelenség, a természet vagy egy építészeti alkotás.
Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?
Tervezőként nagyon sok téma és megoldás foglalkoztat, melyek a női létet is átszövik. A kollekció mondanivalójának, üzenetének megjelenítésében fontos szerepe van az anyagoknak, színeknek, formáknak, apró részleteknek és persze a női alaknak. Ezek használatával érzékeltetem, fejezem ki a feszültségeket, kontrasztokat, melyekre a kollekcióim épülnek. Csak azokkal az anyagokkal dolgozok, melyek a magas színtű elvárásoknak és funkcióknak is megfelelnek. Mindig természetes, valamint újrahasznosított textíliákkal dolgozom, mint a hernyóselyem, a cupro, a gyapjú, pamut, a biopamut, a kasmír, a bőr és a növényi, bőrhatású anyag. Szeretek kísérletezni a felületekkel, textúrákkal, anyagpárosításokkal, melyek mindig új technológiai kihívásokkal is járnak. A terveimet kompromisszum nélkül valósítom meg.
Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért?
Természetesen bármelyik divathéten való megjelenés óriási öröm és megtiszteltetés a számomra, de ha mindenképp ki kellene emelnem egyet, akkor talán a Paris és a Milan Fashion Weeket mondanám.
Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?
A Paris Fashion Week szépen harminozálna az EVELINFINK márkával, mivel erősebben specializálódott a couture darabokra, illetve a merészebb, drámaibb formatervezés is valamivel nagyobb teret kap ezen a helyszínen. A Milan Fashion Week pedig már egy régi vágyam: az esemény sikerének és autentikus létének egy mélyre gyökerező szakmai tudás szolgál alapul, amit pezsgő élet, exkluzivitás és üdítő, mégis releváns alkotások gazdagítanak.
Februárban találkozhattunk veled a BCEFW kiállítói között is. Milyen élmény volt bemutatkozni a magyar közönség előtt?
Nem csak az eseményen, de az előkészületek és a BCEFW utóélete során is hasznos tudással és sok élménnyel gazdagodtam, valamint jóleső elismerés a márka részére, hogy színesíthette a magyar divat palettáját.
A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság?
Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében? Elsődleges fenntarthatósági alapelvem a természetes alapanyagokból való kis szériaszámú gyártás, amelyet nagy odafigyeléssel készítenek budapesti, helyi varrodában, magas szintű varrónői kompetencia mellett. Az EVELINFINK márka számára fontos a lokális, kézműves hagyományok megőrzése, amelyek nem csak a minőségre adnak garanciát, de a Föld nyersanyagkészleteinek tudatos használatára is lehetőséget kínálnak, hiszen a tömeggyártott ruhadarabokkal szemben kisebb darabszámú, ám minőségi és időtálló darabok születnek. Éppen ezért az EVELINFINK olyan partnerekkel dolgozik együtt, amelyekkel a helyi kézművességet a márka és a vásárló egyaránt támogatja. Az állati bőr spanyol kézműves mesteremberek által megmunkált bőr. Minden állati bőr a húsfeldolgozásból származik, ezért a gyakorlatilag hulladék feldolgozásával jön létre. Az márka elkötelezett amellett, hogy csak a bőre miatt tartott, megölt állat bőrét nem használja. Az állati bőr mellett pedig innovatív, növényi eredetű, bőr alternatívát szolgáló anyagokkal kísérletezik, amelyek ökológiai lábnyoma a hulladéknak ítélt állati bőrnél is kisebb, valamint egyre több újrahasznosított, természetes kelmét is beépít a kollekcióiba.
Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?
Rebranding céljából jelentkeztem a mentorprogramra, hogy a márka sokrétű, mély és friss tudással, valamint új, eddig általam talán még kevéssé ismert nézőpontok által újjászülethessen, és igazán megtalálhassa önmagát. Képtelen lennék kiemelni a mentorprogram egyetlen egy szeletét, mivel úgy látom, hogy annak minden része hozzájárult a kitűzött célom eléréséhez, és ahhoz, hogy az EVELINFINK márka könnyebben léphessen egy következő szintre.
Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?
Az előbbi kérdésnél kifejtettem, hogy rebranding céljából jelentkeztem, így elsősorban ezen folyamat minden egyes mozzanatát a lehető legfinomabban szeretném kiművelni. Ezen felül szeretnék tudatosan tovább haladni az úton, amihez a program keretében sok hasznos információt, tudást kaptam. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy terjeszkedni tudjunk egy nemzetközi piac felé, a következő lépés pedig a ready-to-wear vonal elindítása, bevezetése.
További cikkek

Folytatódik a Creative Forum: Fókuszban a nemzetközi pályázatok és együttműködési lehetőségek

Reflektorfényben a régió designja: már lehet jelentkezni a 360 Design Budapestre
