HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Az AANRO megmutatja, milyen is az igazi slow-fashion!


Az alkotás iránti szűntelen vágy terelte a divat világába Szűcs Áront, az AANRO tervezőjét, aki bár számtalan kreatív módon kamatoztatta már tudását, hű végül a ruhatervezéshez maradt. Áron hisz abban, hogy a folytonosság, a konzisztens dizájn a fenntarthatóság egyik kulcsa. A klasszikus elemek és sportos vonalak találkoznak az AANRO darabjaiban, miközben szezonról szezonra építkezve évek múlva is könnyen kombinálhatóak, így kortalan társaivá válnak viselőinek.

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben az AANRO tervezője, Szűcs Áron vezet be minket a „seasonless” koncepció rejtelmeibe, mesél nekünk márkájáról, vízójáról és jövőbeli terveiről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Érdeklődő és energikus gyerek voltam. Állandóan kerestem az újat, a szépet, a különleges dolgokat. Mindig más érdekelt, mint a velem egykorú társaimat. Már egészen korán jelen volt a kreativitás, az alkotni akarás az életemben. Sok mindenben kipróbáltam magam, mint például színdarab írás, kirakat rendezés vagy bútort tervezés. Körülbelül 16 éves koromban a ruha tervezést is egy ilyen korszakom során fedeztem fel azzal a különbséggel, hogy ennek nem lett vége. Édesanyám végzettségét tekintve ruhaipari mérnök. Első terveim megvalósítása során ő segített a kivitelezésben, tőle tanultam meg a ruhakészítés alapjait. A kezdeti érdeklődés először hobbivá majd hivatássá alakult. A mai napig - ha időm engedi - festek képeket, illetve az építészet is érdekel, de a divatban találtam meg azt, ami számomra a legfontosabb. Azt a képességet, hogy a ruhák által magabiztosságot adhatok a viselőjüknek.

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

Az AANRO márkát a sportosság, multifunkcionalitás és öko tudatosság jellemzi. A márka célja, hogy olyan „seasonless” gardróbot hozzon létre a vásárlói számára, amelyben egymással jól kombinálható, magas minőségű termékek találhatóak. A tervezéskor szem előtt tartva célcsoportom igényeit a klasszikus fazonokat sportos elemekkel ötvözöm és a legújabb technológiákkal dolgozom.

A magas minőség kifejezetten fontos a márka számára. Minden fejlesztést gondosan elemzek. Olyan korszerű technológiákkal dolgozom, mint a ragasztás, hőillesztés, szalagozás, ultrahanggal történő perforálás, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz a luxus érzéshez, amely akkor tapasztalható mikor a termék végre a fogyasztó kezébe kerül. Az AANRO úgy fejlődik, mint mindig, végtelen odafigyeléssel, biztosítva a ruhadarabok kivételes viseletét. Célom, hogy az AANRO-ra ne csak divatmárkaként, hanem hosszú távú befektetésként is tekintsenek.

Mi inspirál téged a mindennapokban?

Van egy vízióm. Egy olyan márka felépítése, amelyet a világ minden pontjáról vásárolnak. Hosszú út áll még előttem, de rendkívül elhivatott vagyok és hiszek a kitartás, szorgalom és a következetesség erejében.

Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?

Az AANRO márka esetében „seasonless” kollekciókról beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy nincsenek erős váltások minden szezont követően. A tervezési folyamat során a legfontosabb szempont, hogyan tudom a márka értékeit és a vásárlóim igényeit figyelembe véve egy olyan termékcsaládot összeállítani, amely később kiindulási alapként tud szolgálni az újabb és újabb termékekhez. Úgy kell elképzelni, mint egy jól megtervezett gardróbot, hiszen olyan termékeket tervezek szezonról szezonra, amik jól kombinálhatóak egymással és hosszú ideig a ruhatárunk részét képezhetik.

Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért? Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?

Rövid távú terveim között a BCEFW-n való bemutatás szerepel. Megtisztelő és egyben hatalmas mérföldkő lenne a márkám számára, ha az esemény kifutóján mutathatnám be a magyar közönségnek az AANRO márkát.  Azt, hogy miért különleges számomra ez az esemény gondolom nem szükséges részletezni, hiszen a legnívósabb középeurópai divathétről beszélünk, ami nem mellesleg Budapesten van. Az itthoni tervezők első sorban női kollekciókkal mennek, miközben egyre nagyobb az igény a hazai férfi tervezői darabokra is. Úgy gondolom a márka megjelenése színesítené az esemény jellegét és egy olyan vonalat erősítene, ami korábban kisebb teret kapott.

Februárban találkozhattunk veled a BCEFW kiállítói között is. Milyen élmény volt bemutatkozni a magyar közönség előtt?

Feltörekvő márkaként kivételes lehetőség volt kiállítóként részt venni a februári BCEFW eseményen, hiszen nem csak a hazai érdeklődők, hanem a nemzetközi szakmai résztvevők is ellátogattak a kiállítás helyszínére. Rengeteg hasznos visszajelzést és megerősítést kaptam, amik segítségével tovább tudom fejleszteni az AANRO-t.

A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság? Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében?

Az AANRO koncepciójában is fenntartható, hiszen a termékek, ahogy már fent is említettem „seasonless” darabok. Úgy hiszem, az extrém dizájn és éles váltások helyett egy sokkal kiegyensúlyozottabb gardróbra lenne az embereknek szükségük, amely olyan alap darabokra és minőségi termékekre épül, amelyeket hosszú ideig szívesen hordanak. Az AANRO is ezt hivatott támogatni és elősegíteni.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

Azt gondolom a legkönnyebb dolog egy tervező számára maga a tervezés. Sok tehetséges és izgalmas márkát látunk itthon, azonban a legtöbben sajnos nem életképes vállalkozások. A legnagyobb nehézséget számomra is a vállalkozás üzleti felépítése okozta/okozza. A Kreában végeztem és több világmárkánál is dolgoztam, sok tapasztalatot szereztem a globális divat, mint üzletág működésével kapcsolatban azonban ezek a lehetőségek nem adtak megfelelő tudást egy saját vállalkozás üzleti felépítéséhez. A mentorprogramban való részvétel lehetőséget teremtett arra, hogy fejleszteni tudjam ezt a területet is.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

Jelenleg a legfontosabb cél a márka stabilizálása és megismertetése a hazai közönséggel. Dolgozom a saját weboldalon, illetve egy nagyobb hangvételű marketing kampányon, amit idén őszre tervezek. Hosszú távú terveim között szerepel a márka nemzetközi piacra való belépése. Ehhez a lépéshez még időre és biztosabb háttérre van szükség, de ahogy korábban mondtam - “elhivatott vagyok és hiszek a kitartás, szorgalom és a következetesség erejében”.