HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

A régió divatinnovációs központja lehet a főváros


Nemzetközi, szakmájukban kiemelkedő előadók, a technológia és a divat kapcsolata, valamint a fenntarthatóság – ezekkel a témákkal találkozhattak azok, akik november 7-én részt vettek a MOME Campuson megrendezett Budapest Fashion & Tech Summit konferencián. Az MDDÜ a Budapest Fashion & Tech Summit szervezőjeként fontosnak tartja a szakmán belüli kommunikációt és információcserét. A hagyományteremtő jelleggel megrendezésre kerülő esemény célja, hogy Budapest divatinnovációs központként felkerüljön a fenntartható divatfővárosok palettájára és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében.

Múlthéten ismét Budapestre fókuszált a hazai és a nemzetközi divatszakma, mivel negyedik alkalommal került megrendezésre a Budapest Central European Fashion Week, melynek egyik kiemelt eseménye volt a Budapest Fashion & Tech Summit. Az egész napos, angol nyelvű fórumra a világ minden tájáról érkeztek elismert divatipari szakértők, hogy megosszák tapasztalataikat a közönséggel, olyan leginkább aktuális témákban, mint a fenntarthatóság, az innovatív üzleti megoldások, a digitalizáció vagy a hazai márkák különböző kitörési lehetőségei a világsikert jelentő úton.

Az érdeklődők olyan szakemberekkel találkozhattak, mint az újságíróként végzett, majd saját márkát alapító újgenerációs tervező, Henry Holland, aki nyitóelőadóként arról beszélt, hogyan tudott egy olyan korszakban sikeres márkát építeni, amikor a digitalizációnak köszönhetően nagyobb a verseny, mint valaha. A Hyperwild vezetője, Mo White kifejtette, hogy szerinte mit kell tennie annak, aki világmárkát építene ma Magyarországon, majd hozzátette, hogy ehhez minden esélyük megvan a magyar tervezőknek. Részt vett a konferencián például Leslie Holden, az Amszterdami Divatintézet egyik professzora, aki szerint az oktatás, különösen a technológiai szemléletmódú képzések jelentik a fenntartható divat jövőjét, illetve Rebecca Morter, a Lone Desing Club alapítója, aki arra mutatott rá előadásában, hogy mekkora jelentősége van a tervezők és vásárlóik közötti kapcsolatnak. 

Az egyes blokkok végén kerekasztal-beszélgetés keretében vitatták meg az előadók a fenntarthatóság és technológia kapcsolatát, majd a kérdezz-felelek szekció során az érdeklődők is feltehették saját kérdéseiket. A Budapest Fashion & Tech Summit-re meghívott előadók teljes névsora a következő:

Henry Holland - House Of Holland

Muchaneta Kapfunde – FashNerd.com

Ista Boszhard – Waag’s TextileLab

Mo White – Hyperwild

Alessandro Carnicella – Brand Partners Group

Gina Gulberti – Launchmetrics

Hajducek Peter – Footshop.cz

Steve Brown – Denham

Esteban de la Torre – EJTECH

Brooke Roberts-Islam – BRIA

Margaret Bishop – Fashion Institute of Technology

Leslie Holden – Amsterdam Fashion Institute

Rebecca Morter -  Lone Desing Club

 

A Budapest Central European Fashion Week programsorozata november 8-án a belvárosi Tesla Event Kultban adott otthont a fiatal tehetségek és a nemzetközi tervezők kollekcióinak. November 9-10. között a Bálna Budapestben volt megtekinthető többek között az a hat magyar márka – Az Abodi, az Artista, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dóra menswear – amelyek nemrég a milánói divathéten óriási sikert arattak kollekcióikkal, de itt mutatta be legújabb darabjait a Green Carpet Award díjas olasz tervező, Gilberto Calzolari is.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.