HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Budapest lett hétvégén a régió divatfővárosa


Idén harmadik alkalommal rendezte meg a Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Central European Fashion Weeket, amelynek keretében a Várkert Bazárban 2019. március 29 – 31. között közel 40 hazai és nemzetközi tervező mutatta be 2019/20 őszi-téli kollekcióját a hazai és nemzetközi divatszakma, valamint az érdeklődő nagyközönség számára.

A három nap alatt számos kapcsolódó program várta az érdeklődőket, körülbelül 5.500 látogató fordult meg a hétvégén a Várkert Bazárt impozáns falai között. A divatbemutatók és a Young Talents Show, valamint a prezentációk mellett helyet kapott a helyszínen a MOL Pop-up Store is, ahol az érdeklődők meg is vásárolhatták a tervezői darabokat.

A nemzetközi szakma és több showroom képviselői is megtekintették a hazai és külföldi márkák kollekcióit. A Camera Nazionale della Moda Italiana és az ügynökség közös mentorprogramjának keretében Budapestre látogattak az olasz mentorok is, akik korábban a februári Milan Fashion Weeken segítették a magyar tervezők munkáját. A divatbemutatókon részt vett többek közt a Diet Prada két alapítója, Lindsey Schuyler és Tony Liu, a Vogue Hong Kong online szerkesztője, Declan Chan; a Dazed és az Allure újságírója, Kristen Bateman; illetve Hannah Bibb, a New York-i Barneys egykori munkatársa, a profi márkaépítő és stylist is.

A mentorprogramban résztvevő 8 magyar tervező ruhái mellett, megtekinthető volt más magyar és nemzetközi márka – többek között a lengyel Neige, a cseh Laformela és az olasz Marco Rambaldi – divatbemutatói is. A kifutóra szánt összeállításokban a tervezőknek a Vogue Italia stylistja, Giulio Martinelli nyújtott szakmai tanácsadást.

Az eseményen az MDDÜ és a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő bejelentette közös stratégia megállapodását, amelynek célja a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítése, egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztéma kialakítása, valamint a közös tudástranszfer biztosítása a felek között.

Emellett a divathét alatt hirdették ki a MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, Fresh Corner formaruhatervező pályázatának eredményét. A zsűriben a MOL és az MDDÜ munkatársai mellett részt vett a Glamour főszerkesztője, Maróy Krisztina, illetve a Nemzeti Múzeum főmuzeuológusa, Simonovics Ildikó. A szakmai zsűri mint tervezői, mint funkcionális szempontból a friss diplomás divattervező, Vass Aranka Adelina egyszerre elegáns, hétköznapi és játékos kapszulakollekcióját tartotta a legjobbnak a beérkezett pályaművek közül.

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője így fogalmazott az esemény után: „Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen érdeklődés övezte a magyar tervezők kollekcióit és az eseményt. Emellett sikerült elérnünk tavalyi célkitűzésünket is, hiszen rengeteg egyéb, divat tematikájú programmal találkozhattak az érdeklődők Budán és Pesten is. Azonban nincs megállás, április végén 13 magyar formatervezővel képviseljük Magyarországot a Brera Design Districten”.

A divathét sikerességét jól mutatja az erős social media jelenlét is. Az MDDÜ meghívására számos hazai és külföldi influencer vett részt az eseményen, ennek köszönhetően a hétvége folyamán közel 2.000 Instagram tartalom jelent meg #BCEFW hashtaggel.

A divatvilág, de még inkább a divatipar egyik aktuális kérdése a fenntarthatóság. Az MDDÜ és a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány együttműködésének köszönhetően idén mind a papírpoharak, mind a programokat tartalmazó fashion map-ek újrahasznosított papírból készültek. Az ügynökség és az alapítvány célja, egy hosszútávú együttműködés keretében a hazai divatipar fenntarthatóságát vizsgáló, átfogó tanulmány elkészítése, melynek elemeit várhatóan már beépítik az őszi divathétbe a szervezők.

Az eseményen készült videók az alábbi linken tekinthetők meg.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség célja a hazai dizájn- és divatipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, rajtuk keresztül pedig erősíteni az országimázst. Mindezt olyan munkahelyeket teremtve, amelyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Kiemelt célja az ügynökségnek, hogy Magyarországon a ruházati és textilipari, illetve a divathoz, dizájnhoz kapcsolódó könnyűipari ágazatok elismertsége méltó legyen annak tradícióihoz, és újra régiós vezető szerepet tölthessenek be.