A Budapest Select Prezentáció kreatív központként pezsdült fel milánói divathéten
2024. szeptember 19-én a Budapest Select ernyőmárka alatt 11. alkalommal jelentek meg a magyar márkák a Milan Fashion Week-en. Az exkluzív Budapest Select Prezentáció egy kibővült koncepció keretében mutatta be a hazai divat- és kreatívipar kiemelkedő márkáit, valamint feltörekvő tehetségeit a Casa degli Artisti épületében. Az esemény idejére a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) egy kreatív közösségi térré alakította a helyszínt, amely kiváló alkalmat biztosított az új szakmai kapcsolatok építéséhez. A Budapest Select Prezentáció a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) támogatásával valósult meg.
Az MDDÜ szervezésében megrendezett esemény új, kibővített koncepcióval tért vissza, a hazai kreatívipar keresztmetszetét bemutatva egy eklektikus szelekción keresztül. A Casa degli Artisti épületében megrendezett élményalapú prezentáción a régiós és nemzetközi szakemberek ismerkedhettek meg a magyar márkákkal és művészekkel. Az exkluzív prezentációs forma lehetőséget biztosított a hazai divat-, design- és szépségipari márkák bemutatására, valamint a feltörekvő tervezők munkáinak megismerésére is. Az esti órákban megrendezett esemény több alkalmat kínált szakmai kapcsolatok építésére, a vendégek közvetlen közelségből tekinthették meg a kiállított darabokat, és személyesen is érdeklődhettek a tervezőktől.
A Budapest Select Prezentáció helyszíne Milánó központjában, a Casa degli Artisti művészeti központ volt, ahol öt magyar divatmárka – BORBALA, CUKOVY, KATA SZEGEDI, NANUSHKA és ZSIGMOND – mutatta be legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióját. Az MDDÜ a feltörekvő tehetségek – JUDIT BÁRÁNY, CHOKASSY és SOLÆR – számára is platformot biztosított, akik először jelentek meg a Milan Fashion Week-en.
A divat, design és kortárs művészetek szinergiái tovább fokozták az esemény összhatását. A Budapest Select Prezentáció keretében számos kiemelkedő formatervező és művész, köztük a &Famke, Anna Cserba, Balázs Veres, David Nemeth, az ERROR N' MORE, a HORA, Julia Nema, a KOMONKA, Meander, Mónika Üveges, Nora Szirmai, Petra Szondi, a sarakele studio, a Studio Arkitekter és az UTO munkái is bemutatásra kerültek. A szépségipar területéről az Omorovicza luxuskozmetikai márka kapott kiemelt szerepet, emellett a magyar gasztronómiai ízek és zenei válogatások gazdagították az élmények sorát.
A Budapest Select Prezentáció különleges lehetőséget kínált a hazai márkák számára a nemzetközi közönség előtt való bemutatkozásra és láthatóságuk növelésére. Az eseményre a CNMI elnöke, Carlo Capasa személyesen is ellátogatott. A meghívottak között ismert influencerek, mint Lin Lin, Olja Ryzevski és Michela D’Angelo is jelen voltak, akik közösségi oldalaikon osztották meg az élményeiket. A legnagyobb divatmagazinok, mint a Vogue Italia, Elle Italia, iO Donna és az NSS szerkesztői vettek részt az eseményen, hogy felfedezzék a magyar kreativitás sokszínűségét. Az esemény a buyerek figyelmét is felkeltette, a Neiman Marcus, a Bergdorf Goodman, a Hay Hay Fashion Concept Store, a Studiozeta és a Spazio Showroomok képviselői is megtekintették a kiállított darabokat.
A Budapest Select Prezentáció egyedülálló koncepció keretében mutatta be a magyar kreatívipar sokoldalúságát és eklektikus energiáját, összekapcsolva a kreatívipart a kultúrával, a divat, a design és a művészetek gazdag szelekcióját tárva a milánói közönség elé.