HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Budapest után Milánó: ismét bizonyítottak a hazai divatmárkák


A BCEFW után egészen Milánóig utaztak a magyar tervezők, ugyanis hét hazai márka ismertethette a legújabb, 2023/24-es őszi-téli kollekciójának darabjait a Milan Fashion Week-en. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös mentoráltjai kilencedik alkalommal szerepelhettek a négy legnagyobb divathét között számontartott eseményen, amely egyedülálló lehetőség a nemzetközi szinten való bemutatkozásra.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának köszönhetően hét magyar tervező mutatta be a 2023/24-es őszi-téli kollekciók darabjait 2023. február 21-27. között a Milan Fashion Week-en.

A mentorált márkák közül hárman, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én, a Fashion Hub-ban prezentálta friss kollekcióját, ahol a hét további részében is a divatvilág legfontosabb szereplői fordultak meg.

Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THEFOUR 2023. február 23-án, a Budapest Select kollektív show keretében mutatták be új kollekciójukat, a Milano Fashion Week egyik legfrekventáltabb helyszínén, ahol a legnevesebb világmárkák, köztük az Armani vagy a Moschino is bemutattak már. Ez egy fontos mérföldkő a nemzetközi mentorprogram számára, az előző szezonokhoz képest ugyanis most először láthatták a hazai tervezők divatbemutatóját az eddig biztonságot jelentő Fashion Hub helyszínén kívül. A független helyszín presztízsértéke megerősíti a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését, valamint bizonyítja az őket összefogó Budapest Select ernyőmárka körüli évről évre növekvő figyelmet az olasz divathéten.

A magyar tervezőket idén is nagy érdeklődés kísérte a milánói divathéten. Számos buyer – többek között a Tessabit és a Sapzio 38 showroom – látogatott el a Fashion Hub-ba és a Budapest Select kollektív show-ra egyaránt, utóbbin közel 400 fő vett részt személyesen, de a CNMI élő online közvetítésén is figyelemmel követhették az érdeklődők. A bemutatón részt vettek a Vogue International, Vanity Fair és az Elle Italia divatújságírói és Sara Maino, a Vogue Talents alapító vezetője is. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a backstage-ben is megtekintette a hazai tervezésű darabokat. Számos elismerő visszajelzés érkezett hazánk tehetségei felé mind a szakértői résztvevők, mind a nemzetközi sajtó részéről.

A Milan Fashion Week-en az eddigi évekhez hasonlóan a magyar márkák ismét az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az Ügynökség – a közös kommunikáció által nyújtott előnyöket is biztosítva – intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a presztízsértékű új helyszínen is hatékonyan támogatta a hazai márkák nemzetközi szereplését.

Az érdeklődők a Budapest Select kollektív showt ide kattintva, teljes hosszában visszanézhetik az MDDÜ Youtube csatornáján.