HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Célegyenesben a harmadik HFDA Startup Program


Utolsó szakaszához ért a harmadik alkalommal elindított HFDA Startup Program, a kiválasztott divat és design startup vállalkozások – PLANNIE és MOQ EYEWEAR – a márciusi Demo Day alkalmával befektetési bizottság előtt mutatják be innovatív ötleteiket és üzleti elképzeléseiket. A legjobbnak ítélt projektek akár 20 millió forintos kezdő befektetéshez juthatnak, amit az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor közösen biztosít.  

Harmadik alkalommal is elindított HFDA Startup Program elsősorban a legfrissebb nemzetközi ipari trendekre egyedi megoldásokat nyújtó divat és design innovációkat segíti piacra lépni. A képzés 10 divat és design startup vállalkozás üzleti és szakmai mentorációval vette kezdetét tavaly ősszel, majd a csapatok a Mini Demo Day eseményen prezentálhatták ötleteiket. A legjobb projektek továbbjutottak az 5 hetes befektetés felkészítési szakaszba, végül pedig március folyamán két vállalkozás mutathatja be üzleti tervét a Demo Day keretében szakmai bizottság előtt, ahol akár a 20 milliós tőkebefektetést is elnyerhetik.

A Demo Day keretében egy izgalmas kerekasztal-beszélgetés is megvalósul, aminek során a HFDA Startup Program hátteréről Forintos-Szűcs Anita a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató helyettese és divat igazgatója mesél, a TokajTech Startup Program kapcsán Kovács Attila programvezetőt hallhatjuk, míg a HUMDA Startup Program esetében Látos András ügyvezető osztja meg gondolatait a hallgatókkal és Kovács Zsolt moderátorral. A beszélgetés mellett bemutatkoznak az őszi-téli startup programok döntős csapatai is, köztük a HFDA Startup Program két finalistája, a PLANNIE és a MOQ EYEWEAR projekt.

A PLANNIE egy olyan szoftver, amely forradalmasítja a belsőépítészeti tervezést megelőző igényfelmérést. Az interaktív, mesterséges intelligencia alapú kérdezőszoftver az ügyfelek tervezési igényeit egy játékos, képalapú tesztsorral méri fel. A tervezési fázisok legkevésbé kreatív részében segíti a tervezőket, így használatával időt, pénzt és energiát takarít meg számukra.

A MOQ EYEWEAR célkitűzése a divatipar egyik legemblematikusabb kiegészítőjének, a napszemüvegnek, ékszerszintű kivitelezése. Fő megkülönböztető jegye a kézzel készített szárakban rejlik, melyet az egyedi tervezésű keretek tesznek tökéletessé. A csapat a gyártás során újrahasznosított anyagokat és magas minőségű ötvösmunkával készült tartozékokat használt.

A HFDA Startup Program a legígéretesebb fiatal divat-design startup vállalkozóknak nyújt díjmentes üzletfejlesztési képzést és akár 20 millió forintos befektetési lehetőséget. A program minden alkalommal a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő együttműködésében valósul meg.