Creative Academy: Megújult formában tér vissza a HFDA kerekasztal-beszélgetés sorozata
A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik legnépszerűbb szakmai programja, a HFDA Academy több mint 50 sikeres epizód után kibővített tartalommal folytatja működését Creative Academy néven. Az új formátum az átfogóbb szakmai párbeszédet támogatva a divat- és designiparon túl, a kreatívipar szélesebb spektrumát kívánja bemutatni, reflektálva az iparágat érintő legaktuálisabb kérdésekre és trendekre. Az első megújult adás a szépségiparra és az anti-aging kultusz hatásaira fókuszál.
A beszélgetés-sorozat új néven, de a korábbi sikeres epizódok szellemiségét megőrizve, neves iparági szereplőket megszólítva indul újra, még szélesebb szakmai perspektívát nyújtva. Az átalakulás célja, hogy a Creative Academy olyan platformként működjön, amely nemcsak a divat és a formatervezés területén tevékenykedő szakemberek számára nyújt inspiráló beszélgetéseket, hanem a kreatívipar más szegmenseiben – például szépségipar és játékipar - dolgozók és az iparág iránt érdeklődők számára is értékes információkat kínáljon. Az élő kerekasztal-beszélgetések lehetőséget adnak arra is, hogy a résztvevők közvetlenül kérdezhetnek a meghívott szakértőktől.
Változatos programok, több mint 50 epizód
A sorozat eddig három alprogrammal járult hozzá a szakmai tudásmegosztáshoz, közel 50 epizód keretében hozta össze az iparág meghatározó szereplőit. A HFDA Academy: Fashion Flash keretében a divatipart érintő aktuális kérdések, például fenntarthatóság, hazai-és nemzetközi karrierlehetőségek és a digitalizáció szerepe kerültek terítékre. Míg a HFDA Academy: Design Dialog epizódjaiban a formatervezés és designkultúra jelenével és jövőjével kapcsolatos kérdésekről beszélgettek neves magyar szakemberek, gyártók és alkotók. A vírushelyzet hatásaira reflektálva pedig a HFDA Academy: New View adásai nyújtottak szakmai segítséget az iparági vállalkozásoknak az új gazdasági kihívásokra reagáló tartalmaival.
Új irányok és első esemény: fókuszban a szépségipar
Az új formátum keretében az első beszélgetés a szépségipar egyik legaktuálisabb kérdésével foglalkozik: Fiatal bőr, nagy döntések: Az anti-aging kultusz címmel.
A modern szépségiparban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a fiatalos megjelenést ígérő kezelések és termékek. A Z és Alfa generáció tagjai már a húszas éveik előtt elkezdenek retinolt, hámlasztókat és egyéb öregedésgátló összetevőket használni, miközben az esztétikai kezelések is egyre népszerűbbé válnak körükben. A kerekasztal-beszélgetés ezt a jelenséget vizsgálja: hogyan alakítják a közösségi média trendjei a fiatalok bőrápolási rutinját, milyen felelőssége van ebben a szépségiparnak, és milyen hatással van mindez a testképre és az önértékelésre.
- Hogyan vált az anti-aging termékek piaca a fiatal fogyasztók egyik fő célpontjává?
- Milyen befolyással van az énképükre és a bőrünkre, ha túl korán kezdünk el hámlasztót vagy retinolt használni?
- Mi az egészséges napi szépségrutin?
- Milyen felelőssége van a márkáknak és a szakértőknek a tudatos bőrápolási szokások kialakításában?
A beszélgetés élőben zajlik a Magyar Divat & Design Ügynökség épületében, és később visszahallgatható lesz a HFDA YouTube- és Spotify-csatornáin.
Időpont: 2025. április 2., 18:00
Helyszín: Magyar Divat & Design Ügynökség, 1126 Budapest, Istenhegyi út 18.
A kerekasztal-beszélgetés szereplői:
Juhász Bettina - társalapító pszichológus, Mélylevegő Projekt
Juhász Bettina, a Mélylevegő Projekt alapító pszichológusa, küldetésének tekinti, hogy a mentális egészségről szóló párbeszéd érthető és elérhető legyen mindenki számára. Célja, hogy az önismeret ne száraz elmélet, hanem személyre szabott és érzelmeket mozgató élmény legyen. A Mélylevegő Projekt humorral és popkulturális utalásokkal nyújt kapaszkodót azoknak, akiknek támogatásra van szükségük a mindennapokban. Munkásságával hidat épít a pszichológia szakmai világa és a hétköznapi tapasztalatok között, hogy a lelki egészség mindenki számára elérhetőbbé váljon.
Török Anna - profi sminkes és tartalomgyártó
Török Anna, a Makeup Airline beauty közösség megálmodója és szakértő sminkese, aki hisz abban, hogy a smink nem csupán egy esztétikai eszköz, hanem az önkifejezés egy formája. Küldetésének tekinti, hogy segítsen mindenkinek megtalálni a saját stílusát és magabiztosságát a sminkelésben – legyen szó kezdőkről vagy haladókról. Célja, hogy inspirálja és edukálja közösségét, miközben gyakorlati tudást és hasznos tippeket ad át a smink és szépségápolás világából.
Szládek Szilvia - marketing vezető, Helia-D
Szládek Szilvia marketing vezetőként a Helia-D és Nora Beauty márkák marketing tevékenységéért felel. A Helia-D a legismertebb magyar kozmetikai márka az arcápolásban. A többi mint 40 éves márka termékfejlesztése és gyártása is Magyarországon történik. A márka az utóbbi években teljes megújuláson ment át és már nemcsak az anti-aging termékeiről híres, de fiataloknak szóló arcápolási rutint is kínál és termékpalettáját egyre bővíti. Piackutatással a magyar nők vásárlási, arcápolási szokásait is rendszeresen kutatja.
Moderátor: Murányi István - főtitkár, Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség (KOZMOS)
Murányi István, vegyész-közgazdász, 1995 óta képviseli a magyar kozmetikai és háztartás-vegyipari szakmát, mint a KOZMOS főtitkára. Karrierjét, mint kozmetikai fejlesztő kezdte, azóta a szakmát és a vegyipart érintő számos műszaki, jogi és kommunikációs projektben vett részt hazai és európai uniós szinten is. Vegyipari szakértőként az EU Bizottság nevében nem uniós országokban is tevékenykedett.
A műsor teljes hossza: kb. 50-60 perc
Az esemény ingyenes, azonban a részvétel a limitált férőhelyek miatt regisztrációköteles, melyet az alábbi űrlap kitöltésével lehet megtenni április 1. éjfélig:
A Creative Academy célja, hogy szakmai fórumot teremtsen, ugyanakkor közösséget is építsen a kreatíviparban dolgozók és iránta érdeklődők számára. Csatlakozzon az első beszélgetéshez, és ismerje meg a szépségipar legújabb irányzatait!
További cikkek

A New York-i divatélet ikonja erősíti a BCEFW Advisory Boardot

Mutasd meg magad a Budapest Design Week-en!
