Az MDDÜ stabil designvállalkozások jelentkezését várja a design SPEED mentorprogramra
A Magyar Divat & Design Ügynökség és az olasz Istituto Europeo di Design közös mentorprogramja, a design SPEED üzleti ismeretekkel szélesíti a már stabil, akár külföldi tapasztalattal is rendelkező formatervezők tudását. A program egy hat modulból álló előadássorozatot, személyes konzultációkat, valamint egy önálló projektmunka elkészítését foglalja magába nemzetközi szakemberek segítségével.
A sikeres első design SPEED programot követően 2020. május 26-án megkezdődik a második design SPEED mentorprogramra való jelentkezés. A hazai formatervezők ismét lehetőséget kapnak működésük továbbfejlesztéséhez. Az IED együttműködésével megvalósuló programra olyan tárgy- és formatervezők jelentkezését várja az Ügynökség, akik legalább két lezárt üzleti évvel és két termékcsaláddal rendelkeznek, valamint kiemelt céljuk a nemzetközi piacra lépés. A mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, amelynek részletei itt érhetőek el.
Kiegészítés: A Magyar Divat & Design Ügynökség a vírushelyzet miatti gazdasági változásokra való tekintettel bővíti a design márkák nemzetközi piacra lépését segítő design SPEED mentorprogram lehetséges pályázói körét. A pályázati kritériumok módosítása révén az MDDÜ célja, hogy több iparági szereplőnek legyen lehetősége a pályázatra jelentkezni. A módosított pályázati kiírás a korábbihoz képest megengedi, hogy a gazdasági társaságok mellett egyéni vállalkozások is pályázzanak. Az Ügynökség a pályázói kör bővítésén túl a pályázati határidőt 2020.július 10-re módosítja, hogy azon formatervezőknek is legyen alkalmuk a pályázat összeállítására, akiknek a pályázati módosítás következtében nyílik lehetőségük a jelentkezésre.
A design SPEED mentorprogram képzési anyaga a mentoráltak visszajelzéseit, valamint a hazai és nemzetközi piaci változásokat figyelembe véve bővült: a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelmi kompetenciákat fejlesztő etapokkal egészül ki. A jelentkezők közül szakmai zsűri választja ki a márkákat, akiknek egy 6 hónapos képzés, során olasz és amerikai professzorok tartanak előadásokat a design marketing és design management témakörökben. A képzés lezáró szakaszát az IED által kijelölt programkoordinátorral, Jacopo Bargellinivel folytatott személyes konzultációk jelentik majd, amelyek a termékportfólió kezelésével, valamint a márkák imázsának formálásával foglalkoznak.
A 2019-es program során hat márka - a Position Collective, a KOMONKA, a Multifelt Factory, a Viaplant, a YOZA, és a Sixay Furniture – került kiválasztásra. A mentorprogram résztvevői szerint új távlatokat nyitott meg előttük a képzés, mely hozzájárult működésük optimalizálásához, illetve rövid és hosszútávú célkitűzéseik meghatározásához.
„Bár a design SPEED mentoráltjai mindannyian különböző perspektívából szemlélték a designt, mégis sikerült olyan közös pontokat felfedezniük, amelyek mentén kiválóan körülírható a magyar design. A résztvevők felismerték, hogy egységes erővel eredményesen alakíthatják az ágazat magyarországi identitását: egyedi stílusukat megtartva, ám ugyanazon értékek mentén fejezhetik ki magukat munkáikkal, anélkül, hogy egymás riválisai lennének – nyilatkozta Jacopo Bargellini, az IED koordinátora.
A design SPEED erősségét többen is abban látják, hogy a cégek jelenlegi helyzetére fókuszáló, aktuálisan alkalmazható ismereteket ad a márkáknak, amely hiánypótlónak minősül Magyarországon. Továbbá nagy hozzáadott értéket jelentett számukra, hogy tanácsokat kaptak ahhoz, miként tudják saját márkájukba illeszteni a nemzetközi trendeket. Többen is megjegyezték, hogy a design SPEED egy régóta keresett lendületet adott a nemzetközi piacra lépéshez - most pedig egy olyan eszköztár birtokában vághatnak neki a fejlesztésnek, amely segítségével sokkal tudatosabban tervezhetik a stratégiájukat.
„Az első design SPEED számadatai magukért beszélnek. A program az IED-en keresztül 4 nemzetközi szakember bevonásával valósult meg, hat magyar márka részvételével. A mentoráltak közel 130 órányi tananyagot sajátítottak el a marketing és menedzsment témájú workshopokon és 6 hónapnyi munka után megszületett saját projectmunkájuk is. Mindez tökéletesen szemlélteti a mentoráltak által megtett hosszú utat. Célunk, hogy a mentorprogram utolsó állomása révén az országhatáron túl is felismerjék a magyar termékekben rejlő kreatív erőt, ezzel elősegítve a hazai márkák nemzetközi sikereit” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapest a közép-európai régió designközpontja legyen. Ennek megvalósításában jelentős szerepe van a design SPEED mentorprogramnak, amely a külföldi piacokon szükséges ismeretek átadásán túl, lehetővé teszi, hogy nemzetközi színtéren is bemutatkozzanak a márkák, hozzájárulva az esetleges külföldi megrendelések megszületéséhez.
A pályázati leírás és a jelentkezés részletei: ITT
A pályázat beérkezésének határideje: 2020.07.10. (péntek éjfél)
A hiánytalanul kitöltött pályázati dokumentációt a design@hfda.hu email címre küldhetik a jelentkezők.