HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Hat ruhaipari gyártó részvételével indult el az első gyártó mentorprogram


Elstartolt a Magyar Divat & Design Ügynökség első gyártó mentorprogramja, amely korszerű üzleti és gyártástechnológiai ismeretekkel vértezi fel a résztvevőket. A szakmai zsűri által kiválasztott hat ruhaipari gyártóra 6 online workshop és 12 szakmai konzultáció vár az elkövetkezendő hónapokban, melyek során hazai szakértőktől sajátítják el a nemzetközi sikerekhez szükséges szemléletmódot.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a hazai gyártói bázis megerősítése céljából indította útjára az első gyártó mentorprogramot, amely nemzetközi távlatokat nyit a külföldi terjeszkedés előtt álló ruhaipari gyártók részére. A négy hónapon át tartó képzési program online workshopokon keresztül nyújt előremutató ismereteket cégvezetés, technológiai-és fenntarthatósági innovációk terén, melyeknek köszönhetően hazánk ruhaipari gyártói a nemzetközi piacokon már sikeres trendeket és gyakorlatokat építhetnek be működésükbe.

Az érdeklődők nyílt pályázat útján adhatták be jelentkezésüket, a szakmai zsűri pedig azokat a fejlődésre nyitott gyártókat választotta ki, akik versenyképesek, jelentős szerepet töltenek be a régiós foglalkoztatottságban, valamint releváns célokat fogalmaznak meg a fenntarthatóság terén. A bírák döntésének értelmében az Ezerkéz Bt., az Amazon Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Rose Ruhaipari és Szolgáltató Kft, az Unicon Zrt., a Gold Consulting Szolgáltató, Gyártó és Kereskedelmi Szociális Szövetkezet és a Nyír-Gestum Rehablitációs Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. részvételével indulhatott el az első gyártó mentorprogram, akik az összes értékelési szempont tekintetében kimagaslónak bizonyultak.

A program első szakaszában a mentoráltak a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) Exportakadémiai Igazgatóság munkatársainak – Bakos András és Légrádi Zoltán iránymutatásával sajátíthatják el a működési hatékonyságnövelés gyakorlatait az MDDÜ és a HEPA közötti szakmai együttműködésnek köszönhetően. Ennek során megismerhetik a gyártói folyamatszervezés módszertanát, de betekintést nyerhetnek az exporttal járó logisztikai és gyártási költségek típusaiba is. Ezt követően Horváth Alexandra, az Edutorial Tanácsadó Bt. szakembere kalauzolja el őket a pénzügyi működés útvesztőibe, majd a technológiai innovációk világából kapnak ízelítőt Juhász Gabriella, Dr. Legeza Dénes István és Rabb Szabolcs révén. A workshopoknak köszönhetően a mentoráltak megtudhatják, milyen lehetőségekkel élhetnek az innovációt támogató hazai és nemzetközi források terén, de a technológiai innovációk előnyeivel és hátrányaival is megismerkedhetnek.

A program magában foglal még 12 szakmai konzultációt is Dr. Sólyom Andrea szervezetfejlesztő tanácsadóval, aki útmutatást nyújt a gyártóknak működésük optimalizálásához. A one-to-one meetingek első szakaszában a működési hatékonyság felmérése kapja a főszerepet, melyet a fejlesztési irányok közös kijelölése követ. A külpiaci marketing stratégiai építése, valamint az exportösztönzés ugyancsak helyet kapott a programban: Gyurácz Németh Iván, az Absolvo Consulting felelős munkatársa, Dr. Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, valamint Varga Edina, HEPA Nzrt. munkatársa bevezetik a résztvevőket a nemzetközi piac trendjeibe is. A mentoráltak többek között megtanulhatják, mitől lesz exportra érett egy termék, de a célpiac kiválasztásához és szegmentáláshoz is instrukciókat kapnak. Végül, de nem utolsó sorban, Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és Klímaváltozás tanácsadási üzletágának vezetője mutatja be nemzetközi tanulmányokon keresztül a fenntarthatósággal kapcsolatos példaértékű gyakorlatok körét, felhívva a figyelmet a környezetbarát működés fontosságára.

A mentoráltak bemutatása az alábbi kártyákra kattintva érhetőek el: