HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Hatalmas sikert arattak a magyar tervezők a Milan Fashion Weeken


A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjának köszönhetően nyolc magyar márka egyedülálló lehetőséget kapott, hiszen a Milan Fashion Week hivatalos programjaként, a Spazio Cavallerizze impozáns épületében állíthatták ki kollekciójukat február 20. és 24. között. Mind a nyitóünnepségre, mind a közös divatbemutatóra rengeteg szakember, influencer és buyer látogatott el, hogy megismerkedjen a tervezőkkel és a kollekciókkal.

A milánói divathét során, a kiválasztott magyar márkák – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear – ruháira több százan voltak kíváncsiak, a tervezők számos külföldi showroom vezetőjével léptek kapcsolatba, és sokak között már elindultak az egyeztetések a jövőbeli együttműködésekről.

A pénteki show előtt a tervezők Giulio Martinello, a Vogue Italia stylistjának segítségével válogatták össze azokat a darabokat, melyek egy kollektív divatbemutató keretében engedtek bepillantást a magyar divat világába. A nemzetközi szinten is elismert stylist olyan hírességekkel dolgozott korábban együtt, mint Beyonce, Milla Jovovich vagy Amber Heard. Az első sorokban nemzetközi üzletek buyerei szakmabeliek és olyan influencerek ültek, mint Erica de Matteis, Miss Universe Italy, aki az egyik magyar tervező ruháját választotta erre az alkalomra.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen sokan érdeklődtek a magyar divatbemutató iránt a Milan Fashion Week alatt. A nyitóünnepségen olyan szakemberek vettek részt, mint például Riccardo Grassi, aki több mint harmincéves szakmai tapasztalattal rendelkezik az új márkák felkutatásában. A pénteki show is teltházas volt, sokan állva figyelték a kollekciókat. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, és úgy gondolom, hogy ennek a sikeres rendezvénynek és a magyar bemutatkozást támogató olasz együttműködésnek köszönhetően Magyarország felkerült a nemzetközi divattérképre” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

„Stratégiánk két fő pillére a fiatal tehetségek és a nemzetközivé válás támogatása, ezért nagyon örülök a Camera Nazionale della Moda Italiana és a Magyar Divat & Design Ügynökség közötti együttműködésnek. Nagyon örültem, hogy ennyi tehetséget és kreativitást láthattam azokban a tervezőkben, akik Milánót választották, hogy bemutassák kollekciójukat a kifutón.

Ezen a feltörekvő tehetségek részvételének is köszönhetően Milánó a fiatal tehetségek fő inkubátorja, mindez pedig megerősíti az elsődleges helyünket a nemzetközi színtéren.” – mondta el Carlo Capasa, a Camera Nazionale della Moda Italiana elnöke.

Az eseményről készült videó az alábbi linken tekinthető meg.

További információ: info@hfda.hu

 

A Magyar Divat Design & Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design- és divatiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.