HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Időtlen és merész dizájnnal mutatkozik be a byVarga


Már gimnáziumi évei alatt is divattervezőnek készült Varga Fanni, a byVarga tervezője, aki álmait egészen Londonig üldözte, ahol végül megalapította saját márkáját. A byVargára a finom nőiesség, aszimmetrikus formák és a fenntartható anyaghasználat jellemző. A luxus márka egyszerre elegáns, de megőrzi rebellis és merész jellegét.

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben a byVarga tervezője, Varga Fanni mesél nekünk a márkájáról, külföldi tapasztalatairól és jövőbeli terveiről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Gyerekkorom óta foglalkoztatott a rajzolás, valamit egyébb kreatív, kézműves dolgok. Nagyon szívesen űztem mindenféle ilyen tevékenységet. Ezek közül később leginkább a divat érdekelt, elhatároztam, hogy még a gimnázium alatt beiratkozom egy OKJ-s képzésre, amihez külön engedélyt is kaptam. Mivel ez esti oktatás volt így a kettőt tudtam párhuzamosan egymás mellett csinálni. Érettségi után, egy külföldi egyetemen folytattam a tanulmányaimat, nőiruha tervezés szakon.

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

A diploma megszerzése után egy ével kezdetem el a byVarga márkát. A byVarga egy kortárs, luxus nőiruha márka melynek fő jellemzői a nőies vonalvezetés vagánysággal fűszerezve. A márka különlegessége az asszimmetrikus formákban, kivágásokban valamint a kombinálhatóság trend koncepcióban nyilvánul meg mely lehetővé teszi a különböző darabok kombinálását, valamint ezen darabok különböző módon való viselését, nem csak egy kollekción belül, de akár több szezonon át is. Ezzel a koncepcióval egy ruhadarab többféleképen is viselhető, valamint különbőző kiegészítőkkel párosítva különböző alkalmakra is megfelől lehet. Mindezzel ösztönözve a vásárlót egy tudatosabb ruhatár kialakítására.

Mi inspirál téged a mindennapokban?

Igazából itt nem szeretnék konkrétumokat kiemelni, rengeteg ötlet van a fejembe, amelyeket valahogy, valamilyen formában szeretnék megvalósítani. Sajnos azonban általában ezt a sok ötletet próbálom meg belepréselni egy kollekcióba, így van, hogy ötletek vagy gondolat foszlányok ’megmaradnak’ és inkább ezeket kapom fel újra, vagy viszem tovább valamilyen formában.

Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?

Ez a folyamat nálam mindig máshogy zajlik, valamikor eszembe jut egy ötlet és elkezdem azt rögtön anyagból megcsinálni a próbababán, de van azonban, amikor előszőr csak rajzolgatok, sokszor pedig csak képeket, albumokat vagy akár anyagokat nézegetek és olvasok és úgy jön az inspiráció.  Igazából nálam ez nem egy lineáris folyamat, hanem inkább egy oda-vissza ágazó kacskaringós út.

Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért? Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?

A párizsi és a milánói divathét lenne az első két választásom, én úgy láttam, hogy szakmai szempontból ezen a két eseményen lehet a legjobb üzleti és szakmai kapcsolatokat kiépíteni. A márka eleganciája, vagánysága és különlegessége mind olyan karakterisztikák amire jól lehet alapozni és mindenképp megállná a helyét ezeken a nemzetközi piacokon.

A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság? Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében?

A márka életében fontos a fenntarthatóságra való törekvés, kis márkaként ugyan nehéz ebben a ’világban’ navigáni, de ami a mi erőnkből és forrásainkból kitelik arra megpróbálunk odafigyelni. Mivel főleg természetes alapanyagokkal dolgozunk, így csak olyan gyártoktól rendelünk anyagot, akik nemzetközileg elismert tanúsítványokkkal is alá tudják támasztani, hogy honnan származik az alapanyag, mik a pontos összetevők, és hogy milyen folyamatokon ment keresztül az ellátási lánc lépései során. Kis márkaként nincsenek raktárkészleteink, hanem a rendelés beérkezésekor gyártjuk le az adott termékeket, ezzel sem termelve felesleges darabokat.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

A mentorprogramba töltött idő arra ösztönzött, hogy az előadók által átadott tudást, hogyan tudnám beépíteni a márkám életébe. Ez egy nagyon összetett szakma ahol nagyon sok mindenre kell figyelni, próbáltam az elhangzott tanácsokat figyelembe venni, és azokat megvalósítani.  A programot mint átfogó egészt tartottam hasznosnak, mivel ezek a területek egymásra építkeznek és egymást segítik.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

Az elkövetkező időszakban szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni az eladások növelésére, valamit új vásárlói kapcsolatok kiépítésére. Ezzel párhuzamosan pedig egy gördülékenyebb gyártási és logisztikai hálozatot kialakítani.