Interjú Molnár Melindával, a Madzag Dog alapítójával és tervezőjével
Bemutatná röviden a márkáját / vállalkozását?
A MADZAG.dog egy lifestyle márka. A felelős városi kutyatartás XXI. századi kiegészítőit kínálja, a körforgásosságot szem előtt tartva.
Miért jelentkezett a design SPEED programba?
Azért jelentkeztem, mert szerettem volna újra gondolni a vállalkozásomat, megnézni, hogy most hol tartunk, milyen irányok lehetségesek, és milyen új célokat tudok kitűzni, melyek között a külpiacra lépés hangsúlyos helyen szerepel.
Melyik előadás adott az Ön számára a legtöbbet és miért?
Minden előadásnak láttam hasznát, de leginkább az előadókkal való one-to-one beszélgetések segítettek abban, hogy a saját márkánkat érintő kérdésekre használható válaszokat kapjunk. A magyar előadók közül Gyurácz Németh Iván (Absolvo Consulting, Üzletágvezető) külpiacra lépéssel és értékesítéssel kapcsolatos előadása volt nekem a legizgalmasabb, és az IED angol nyelvű kurzusain is sok területet átbeszéltünk. Itt azt emelném ki, hogy volt lehetőség minden témával kapcsolatban megnézni a saját helyzetünket, lehetőségeinket.
Fogalmazott-e meg új célokat, terveket a vállalkozásával kapcsolatban a workshop-ok hatására?
Igen, egyértelműen. Már abban is segítettek a workshopok, hogy meg tudjak állapítani reális célokat, és lássam az oda vezető első két lépést.
Hogyan fogja a kapott tudást, információt beépíteni a saját vállalkozásába?
Van olyan, amit már beépítettem menet közben, és van, amit csak tervezek. A záróprezentációban összegzem azokat a tanulságokat, amiket modulonként le tudtam szűrni, majd ebből készítek magamnak egy akciótervet a következő három évre. Sok minden elhangzott, és már biztosan beépült egy része a gondolkodásunkba, de vannak olyan részei, amit még tudatosítanom kell majd magamban.
Volt-e olyan téma vagy információ, ami kifejezetten inspirálóan hatott Önre és miért?
Sokat adott, hogy több, hasonló, de mégis nagyon más területen mozgó tervezővel tudtuk átbeszélni a témákat, nyitottan egymásra. Látni, megérteni, hogy a másik hogyan old meg bizonyos nehéz helyzeteket a leghasznosabb. Nagyon inspiráló volt az is, amikor megerősítést kaptam, hogy az adott területen jól végzem a munkám. Ilyen például a márkaépítés vagy a kommunikáció, de jó volt más szemlélettel nézni az üzleti gondolkodást jobban megkövetelő területekre is. Ebben biztosan rengeteget kell fejlődnöm.
Hogyan készül a design SPEED program következő és egyben utolsó szakaszára, a milanói tanulmányútra?
Próbálom összegezni magamnak a tanulságokat, és ezeket hangsúlyozni a prezentációban. A prezentációt még sokat kell gyakorolnom, hogy magabiztosan tudjak majd beszélni.
Milánó mindig nagyon ingergazdag, de most talán más szemszögből láthatjuk. Jacopo (Jacopo Bargellini, Istituto Europeo di Design, Stratégiai Tanácsadó, Üzlet & Innováció) és Alberto (Alberto Bottalico, Burson Cohn & Wolfe, Stratégiai Vezérigazgató), a két tanárunk az IED-ről helybeliek, így biztosan személyesebbek lesznek a stúdió és showroom látogatások, többet láthatunk majd a háttérmunkából, folyamatokból.
Milyen tervei vannak a program lezárását követően?
A karácsonyi időszak mindig a legizgalmasabb szakasza az évnek, így a program lezárása után ez lesz a fő fókusz. Az új évet már az új célok elérése felé tett lépésekkel kezdem, új termékek és kollaborációk jönnek majd, és remélem a csapatot is tudom bővíteni.