Juszuffceramics
A MÁRKÁRÓL
A Juszuffceramics márka célja a hagyományos porcelánöntési technológia és a modern kerámia nyomtatás ötvözése, valamint olyan egyedi és innovatív termékek létrehozása, amelyek művészi és funkcionális értéket képviselnek. Kovács József, mint alapító és tervező, a magyar kerámiakultúra mélyreható ismeretét ötvözi a formatervezés kortárs irányzataival, így hozva létre különleges és időtálló darabokat. A márka kiemelt figyelmet fordít a minőségre és az esztétikumra, biztosítva ezzel a vásárlók számára a legmagasabb szintű elégedettséget.
A TERVEZŐRŐL
Kovács József, kerámiaművész és formatervező, a hagyományos kerámiaművészetet modern technológiákkal ötvözi. A kecskeméti Kondor Béla Művészeti Iskolában ismerkedett meg a kerámiával 14 évesen, majd az érettségi után Sopronban folytatta tanulmányait formatervező szakon. Szakmai gyakorlatot a Nemzetközi Kerámia Stúdióban és a Herendi Porcelánmanufaktúrában szerzett. Egy évet dolgozott a szakmában, majd párjával nyolc hónapos kerékpártúrára indult Olaszországba, ami nagyszerű önismereti kirándulás volt számára. Hazatérve a saját munkásságával foglalkozott, fejlesztette magát és keramikusi ismereteit. Jelenleg a MOME mesterképzés kerámiatervezés hallgatója és a MOME TechPark munkatársa, valamint alapítója a Juszuffceramics márkának.
A KIÁLLÍTOTT TÁRGYAKRÓL
Fi-lux
A projekt középpontjában a fényáteresztő 3D kerámianyomtatás anyagkutatása és alkalmazása állt. A cél parametrizálható, generatív mintázatok és világítótestek létrehozása volt, melyek ötvözik a tradicionális kerámiaművességet a digitális gyártási technológiákkal. Ennek érdekében a tervező különböző anyagösszetételeket és nyomtatási technikákat vizsgált a fényáteresztő képesség és tartósság javítása érdekében. Nyílt forráskódú 3D nyomtató extrudereket használt, és saját kódokat írt, melyek a hagyományos horizontális szeleteléssel szemben a Z tengely mentén lépnek ki, komplex struktúrákat létrehozva.
A lámpák formavilága absztrakt növényi inspirációkból építkezik, geometrikus vonalvezetéssel. A parametrikus tervezés és az organikus formák kombinációja egyedi struktúrákat eredményez, amelyek egyensúlyban tartják a funkcionalitást és az esztétikát. A fény-árnyék hatások dinamikus játéka egyedi atmoszférát teremt a térben, egyszerre szolgálva világítótestekként és térbeli műalkotásokként.
A fenntarthatóság kiemelt szempont volt a folyamat során: minimális hulladékkal, természetes anyagokkal dolgozott a tervező. A munka a hagyomány és innováció párbeszédét képviseli, új lehetőségeket nyitva a kerámia alkalmazásában a belsőépítészet, világítástechnika és tárgykultúra területén.
KAPCSOLAT
További cikkek

Folytatódik a Creative Forum: Fókuszban a nemzetközi pályázatok és együttműködési lehetőségek

Reflektorfényben a régió designja: már lehet jelentkezni a 360 Design Budapestre
