Kilenc fiatal tervezővel elindult a Talents Mentorprogram 2.0
Második alkalommal írta ki a Magyar Divat & Design Ügynökség a Talents Mentorprogramot. A beérkező jelentkezések közül a szakmai zsűri döntése alapján kilencen kezdték meg a programot 2024 elején. A divat és design területein végzős hallgatók, friss diplomás fiatalok a következő hónapokban egy újrahangolt tematika mentén vesznek részt a webinárokon, workshopokon és egyéni szakmai konzultációkon, majd szakmai gyakorlatba vagy márkafejlesztési folyamatba kezdenek. A Talents Mentorprogram a mentoráltak beszámoló prezentációjával zárul.
Az Ügynökség 2022 novemberében a korábbi divat és design mentorprogramok összevonásával hozta létre a Talents Mentorprogramot, amely a két területén induló fiatal szakemberek számára naprakész ismereteket nyújt olyan témákban, mint a márka- és karrierépítés, a fenntarthatóság és az innováció. A mentorprogram olyan gyakorlat- és piacorientált tudást ad, amely nagyban növelheti a mentoráltak elhelyezkedési esélyeit, miközben felhívja a figyelmet az iparág összetettségére és a benne rejlő sokszínű lehetőségekre.
Az előző program pozitív visszajelzései alapján a Talents Mentorprogram célja lehetőséget teremteni a résztvevők számára a szakmán belüli kapcsolatépítésre. Az újragondolt tematika még inkább az egyéni célokra szabható lehetőséget kínál a résztvevőknek a karriertervezéshez és a szakmai pályájuk építéséhez.
A több mint 35 jelentkező közül, a szakmai zsűri 9 kiváló mentoráltat választott be a programba. A divat területéről érkező résztvevők neve ismerősen csenghet, ugyanis többen bemutatkoztak már a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) kifutóján. Hirviniemi Henrietta korábban az ABODI és TOMCSANYI márkáknál vett részt szakmai gyakorlaton. A divattervező hallgatót gyerekkora óta érdekli a ruhatervezés, szívesen indítana saját márkát a jövőben. Szabó Fanni Eperke a MOME alap- és mesterszakos képzése mellett, Belgiumban, Rómában és Milánóban bővítette tudását és szakmai kapcsolatait. Tanulmányai során a trauma és a divat kapcsolatát vizsgálta, munkásságában a legfőbb inspirációja a történetmesélés. Jiang Erzsébet a METU kézműves tárgykultúra alapszak öltözék és kiegészítő specializációján diplomázott. Egyetemi évei alatt Franciaországban folytatott Erasmus tanulmányokat, ahol elsősorban a képzőművészet iránti szenvedélyére fókuszált. Szarvas Valentin, divattervező több mint 12 éve tanulja a szakmát, több hazai márkánál is dolgozott, valamint társaival megalapított a feltörekvő magyar tervezőkre fókuszáló Terike from Budapest platformot. Erős víziója van a saját márkájával kapcsolatban, amelyet a mentorprogram keretein belül szeretne tovább csiszolni. Surányi Dóra több szakmai elismerést tudhat magáénak, diplomakollekciójával elnyerte a 2023‑as BIG SEE Fashion Design Award-ot, munkáját a Design Week Ljubljana nemzetközi közönsége előtt is bemutatta. A korábbi Talents mentorprogramban megszerzett ismereteit, ezúttal a márkafejlesztési területtel szeretné bővíteni.
A design területéről érkező mentoráltak mindannyian fontosnak tartják a szakmai kapcsolatok építését, a program során szeretnének még több új ismeretségre szert tenni. Eiler Dórát már az általános iskolában magával ragadta az anyagismeret, munkáit Pécs és Budapest mellett már Japánban is láthatta a közönség. Keramikusként a tárgyak és a használóik közötti mélyebb párbeszédre koncentrál, diplomamunkájában is ezt a kérdéskört vizsgálja. Mrkobrad Nikola a műszaki fókuszú ipari termék- és formatervező mérnöki tanulmányai után a MOME formatervező mesterképzésén tanul. Különösen a gyűjthető tárgyak, bútor és kiegészítő, napszemüveg azok a területek és tárgycsoportok, amelyekkel szívesen foglalkozik. Nagyon fontosnak tartja, hogy az egyetemi ismeretek és projektek mellett, praktikus tudásra és gyakorlatra tegyen szert. Salamon Dávid tudatosan fordult a formatervezés világa felé. Korábbi karrierje során szerzett tapasztalatait a nemzetközileg sikeres start-up cégek alapításában és vezetésében egy design vállalkozás felépítésében szeretné kamatoztatni. Jelenleg szabadúszó tervezőként dolgozik a LumoConcept és az Új Közlekedési Múzeum projektjein, ám célja a saját márka építése. Szőllősi Balázs, ipari termék- és formatervező mérnök a diplomaszerzést követően a bútortervezés területén, saját projektfeladatokon és online kurzusokon keresztül fejlesztette készségeit. Tervezőként nagyon fontosnak tartja a fenntarthatóságot, maradandó tárgyakat szeretne alkotni, amelyek a funkcionalitás mellett az esztétikumot is képviselik.
A mentoráltak már megkezdték a program elméleti szakaszát, amely során meghívott szakértők workshopjain mélyülnek el a márkafejlesztés, kommunikáció, sales és árazás, valamint további üzleti témákban. Ezt követően a csapat egy része kéthetes szakmai gyakorlatot tölt el az MDDÜ-vel partnerségben álló kreatív vállalkozásoknál. Azok, akik saját márkájukra szeretnének fókuszálni, ebben a szakaszban egy márkafejlesztési folyamatban vehetnek részt. A mentoráltak one-to-one konzultációk keretében, karrier és önismereti tanácsadó segítségével személyre szabott támogatást is kapnak. A Talents Mentorprogram a résztvevők prezentációival zárul, amely keretében beszámolnak a program során szerzett tapasztalataikról.
A Talents Mentorprogram alakulásáról az MDDÜ weboldalán és közösségi média felületein a jövőben is hírt adunk.
További cikkek

A New York-i divatélet ikonja erősíti a BCEFW Advisory Boardot

Mutasd meg magad a Budapest Design Week-en!
