Közel hatezer látogató volt az őszi Budapest Central European Fashion Weeken
Immár negyedik alkalommal rendezte meg a Magyar Divat & Design Ügynökség november 4. és 10. között a Budapest Central European Fashion Week-et. Idén új helyszíneken, de a már megszokott színvonallal és profizmussal találkozhatott az a közel hatezer látogató, aki részt vett a 2020-as év magyar tervezők által megálmodott tavaszi-nyári kollekcióit felvonultató fashion show-kon.
A Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett divathét számos side eventtel már a hét elején elkezdődött, melynek egyik kiemelkedő eseménye a november 7-én a MOME campusán megrendezett Budapest Fashion & Tech Summit volt. A konferencián a nemzetközileg elismert szakértők előadásaik során olyan divatipart érintő aktuális kérdéseket boncolgattak, mint a fenntarthatóság, a digitalizáció és a divat kapcsolata, illetve az innovatív üzleti megoldások vagy a hazai márkák különböző piaci lehetőségei a világsikert jelentő úton. A hagyományteremtő jelleggel megrendezett konferencia célja, hogy Budapest felkerüljön a fenntartható divatfővárosok palettájára és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében.
November 8-án, pénteken a belvárosi Tesla Event Kult adott otthont a fiatal tehetségek és a nemzetközi tervezők kollekcióinak, ViktoriaVarga és CAKO, illetve például a Green Carpet Award díjas olasz tervező, Gilberto Calzolari is itt mutatta be legújabb darabjait.
A Budapest Central European Fashion Week-en láthatta a közönség annak a hat hazai tervezőnek a legfrisseb kollekcióit is, akik a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös, mentorprogramjában vesznek részt, és akik már óriási sikert arattak a milánói divathéten is. Az Abodi, az Artista, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dóra menswear magyar márkák iránt kiváltképp nagy volt az érdeklődés, mindegyik show-n teltház fogadta a kifutóra lépő modelleket.
A magyar tervezők mellett meghívást kaptak olyan hazai és nemzetközi divattervezők, mint Jean Gritsfeldt (UA), vagy Patrick Mcdowell (UK) aki megkapta az Anna Wintour által bejelentett Stella Mccartney díjat is, illetve divatszakértők, hírességek és influencerek, mint például a félmillió követővel rendelkező Aureta, vagy az olasz Irene Colzi, de Ázsia is képviseltette magát például Wenjun Lau és Mademoiselle Yulia személyében. A három nap során olyan, a divatszakmában méltó helyet elfoglaló nevek látogattak el, mint a Diet Prada párosa, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői is, de jelen volt a Vogue Arabia és a Harper’s BAZAAR is, utóbbi divatszerkesztői Budapesten ikonikus helyszínein tartottak fotózást a magyar márkák válogatott darabjaiból.
„A 2019-es őszi Budapest Central European Fashion Weeket óriási sikernek könyvelhetjük el: megdupláztuk a meghívott nemzetközi influencerek, újságírók és a külföldi – például olasz, mexikói, orosz – buyerek számát, illetve több mint 150 hazai újságíró, fotós, videós jött el a három nap alatt, hogy hírt adjon a magyar tervezők legújabb kollekciójáról. Közel 6.000 embert láttunk vendégül az esemény szervezőiként, azaz idén több mint 1.000 fővel látták többen a divatbemutatókat
mint 2018-ban. Nem lehetünk továbbá elég hálásak annak a több, mint 300 embernek, aki erőn felül teljesített, hogy az eseményünk zökkenőmentes legyen, és hogy a közel 40 hazai és nemzetközi tervező sikeresen mutathassa be a 2020-as tavaszi-nyári kollekcióját. Minden tekintetben túlszárnyaltuk az elvárásainkat, és bízunk benne, hogy a rendezvényünk évről-évre egyre népszerűbb lesz. – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
A szervezők egyik fő célkitűzése, hogy a főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, illetve egyúttal szeretnék elérni, hogy a szakma a divat és fenntarthatóság régiós központjaként azonosítsa Magyarországot.
A Magyar Divat és Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, három kiemelt részleggel: divatipar, designipar és Fashion & Design Hub. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design és divat iparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.