HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Lezárult a második HFDA Startup Program: 15 milliós befektetési ajánlatot kapott három divat- és designipari innováció


Sikeresen lezajlott a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures második közös startup inkubációja. A programot záró Demo Day-en öt kiválasztott csapat prezentálhatta innovatív ötletét és üzleti elképzeléseit a Hiventures 15 millió forintos befektetési ajánlatának reményében. Az előző évhez képest idén három projekt is elnyerte a szakmai zsűri tetszését, további két esetben pedig különdíjjal jutalmazták a kreatív koncepciókat.

A hazai és nemzetközi jó gyakorlatokatot figyelembe véve idén második alkalommal indította el Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a Startup Campus-szal és a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelővel együttműködésben a HFDA Startup Programot, hogy támogatást nyújtson a jövő nemzedék feltörekvő tervezőinek, ötleteik és terveik megvalósításában. Akár már az egyetemi évek alatt is születhet számos olyan innovációs ötlet, amelyre hiánypótló vállalkozások épülhetnének, azonban ezek tőkehiányból fakadóan nem látnak napvilágot. Fontos, hogy a társadalmilag is hasznos újítások és technológiai vívmányok pozitív fogadtatásban részesüljenek, a HFDA Startup program pedig segít felszínre hozni és elindítani ezeket az ötleteket.

 Az idei programra rekordszámú, összesen 61 jelentkezés érkezett, az online megvalósult inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, akik az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteik vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményének számító Demo Day-re december 3-án került sor, ahol az öt kiválasztott csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt, hiszen az idei esemény online is követhető volt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers autizmussal élők szokásaiból merítkező, multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat. A bemutatkozó csapatok közül végül hárman is, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealapkezelőtől. A három ötlet igazán új megvilágításba helyezte a divat, a design és a technológia kapcsolatát.

A prezentációk végén a nagyközönség is leadhatta voksát a számukra legszimpatikusabb projektre, a közönség díját végül a TryONline csapata nyerte. A szakmai zsűri továbbá különdíjban részesítette a Perceptual Thinkers csapatát, projektjük kiemelkedő társadalmi felelősségvállalásáért. Az MDDÜ nekik és közönségdíjas csapatnak egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel. Az ügynökség a program rendszeresen megvalósításával hazánkban is szeretne létrehozni egy értékteremtő divat- és designipari ökoszisztémát, amely nagymértékben hozzájárulna az ágazat fellendüléséhez.