Magasabb fokozatba kapcsol az MDDÜ
Az elmúlt évek kiemelkedő szakmai sikereire alapozva, az eredeti irányokat megtartva, de még nagyobb lendülettel és megújult szervezeti struktúrával folytatja működését a hazai divat- és designipar szakmai koordinatív szervezete, a Magyar Divat & Design Ügynökség. A stratégiai cél továbbra is változatlan: 2030-ra Magyarország legyen a régió divat- és designipari központja.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az idén nyáron négyéves Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), amely a megalakulása óta egy a szakma által ismert és egyben elismert szervezetté vált, amelyhez bizalommal fordulnak az iparági szereplők. A kiemelkedő szakmai sikerekre alapozva a következő időszakban az Ügynökség szeretné még magasabb szintre emelni működését, amit egy szervezeti átalakítás, valamint a tevékenységi fókuszpontok finomhangolása is kísér, támogat.
Az MDDÜ új vezetési és szervezeti struktúrájában a korábban meghatározott stratégiai irányok és célok érvényesek, az operáció vonatkozásában ugyanakkor szintet lép. A szervezeti átalakítás lehetővé teszi az Ügynökség számára, hogy még összehangoltabb munkával segítse a divat- és designipar szereplőit.
Az MDDÜ stratégiai munkáját vezérigazgatóként továbbra is Jakab Zsófia irányítja, az Ügynökség új vezetési struktúrájában, illetve szervezeti felépítésében feladatköre nem változik. Szakmai tapasztalatára és kiterjedt külföldi kapcsolatrendszerére támaszkodva továbbra is azon munkálkodik, hogy bekapcsolja a magyar divat- és designipart a nemzetközi vérkeringésre, valamint, hogy Budapest a régió egyik meghatározó iparági központjává váljon.
Forintos-Szűcs Anita 2018 óta látja el a Magyar Divat & Design Ügynökség Divat igazgatói, majd divatipari területért felelős vezérigazgató-helyettesi feladatait, ezentúl általános vezérigazgató-helyettesként fogja össze a divaton túl a designipar területét is, továbbá a fejlesztési projekteket és rendezvényeket az új vezetési struktúrában. Ezentúl a korábbinál szélesebb spektrumban, például a pénzügy és a marketing tevékenység irányításában is aktívabban részt vesz majd. Korábbi tapasztalatainak köszönhetően komoly szakértelemre tett szert a stratégiai menedzsment, a hatékonyságnövelés és a szervezetfejlesztés területén, így fontos számára, hogy ezek a témakörök az MDDÜ mindennapjaiban is még hangsúlyosabban megjelenjenek. Vezetőként kiemelt célkitűzése, hogy az értékesítésösztönzést támogatva, innovatív üzleti megoldásokkal emelje nemzetközi szintre a divat- és designipart, valamint elméleti és gyakorlati eszközökkel is támogassa a fiatal generációt a céljaik elérésében.
A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezeti átalakításának megtervezésekor fontos szempont volt az eredményorientált működés figyelembevétele. Az Ügynökség 2021-ben több mint 20 projektet valósított meg, amelyek csaknem 160 iparági szereplőt juttattak új szakmai lehetőségekhez, köztük friss pályakezdőket, piacérett márkákat, gyártókat és régiós tervezőket. Az MDDÜ működése során folyamatosan figyeli a piaci igényeket, a fenntarthatósági trendeket és a 21. századi kihívásokat, amelyek alapján saját programjait is optimalizálja.
További cikkek

Folytatódik a Creative Forum: Fókuszban a nemzetközi pályázatok és együttműködési lehetőségek

Reflektorfényben a régió designja: már lehet jelentkezni a 360 Design Budapestre
