HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Magyar designerek mutatkoznak be a milánói Design Héten


A design szakma egyik legjelentősebb eseményén, a milánói Design Héten vesz részt 13 magyar designer a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében, április 9-14. között. A kiállításon megjelenő márkák lefedik a magyar design széles palettáját: az érdeklődők találkozhatnak egyedi és különleges lámpákkal, kanapékkal és porcelánnal is. Az ügynökség célja, hogy a nemzetközi rendezvényeken való aktív szakmai részvételnek köszönhetően egyre többen megismerkedjenek a magyar designban rejlő lehetőségekkel.

Áprilisban évről évre a milánói Design Hét a szakma két legjelentősebb eseményének ad otthont: a Salone Internazionale del Mobile nemzetközi bútorkiállításnak, valamint a Fuorisalone („saloni-n kívüli”) eseménysorozatnak. Az 1961 óta létező Salone del Mobile nemzetközi referenciaponttá vált a design és bútorgyártás területén. Több mint 370.000 érdeklődő, köztük kereskedők, buyerek, gyártók és szakemberek látogatják a szakvásárt. Az 1980-as évek óta működő Fuorisalone a szakkiállítással párhuzamosan, spontán szerveződő művészeti és kulturális programsorozatot foglal magában, mely megalakulása óta erős designközösséget épít, valamint rendhagyó módon kísérletezik a design reprezentációs technikáival.

A Magyar Divat & Design Ügynökség 13 magyar tervező különleges kiállításával képviseli Magyarországot a rendezvény egyik központi helyszínén, a Brera Design Districten. A szakmai szempontok által kiválasztott 13 magyar designer az ADAMLAMP (Juhász Ádám), Andrási Edina, a Brinkus Design (Brinkus Kata), Bokor Gyöngyi, a CODO (Kodolányi Gábor), a Marta Edocs Glass (Edőcs Márta), a Hannabi Sofa (Rácz Anikó), a Biela Collection (Kerékgyártó András), a Knetik Dóra, a KOMONKA Textile (Kovács Móni), a Polyunomi (Lakatos Ábel), a POSITION Collective (Kertész Attila, Simonfalvi Bence) és a STUDIO NOMAD (Pásztor Bence, Tarcali Dávid, Pongor Soma). A központi helyszínen lévő magyar installáció új perspektívákba helyezi, többletjelentéssel látja el a hétköznapi tárgyakat, amelyek nagyvonalú és kreatív elemhasználatukkal, ötletes kialakításukkal méltón járulnak hozzá a magyar design erős és pozitív imázsának kialakításához.

„Ezeken a rendezvényeken való részvételünk célja, hogy a magyar designereket bekapcsoljuk a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, ezáltal lehetőséget teremtve számukra, hogy megmutathassák tehetségüket és Magyarország kreatív oldalát. A milánói Design Hét az egyik legjelentősebb szakmai rendezvény a design területén, a világ minden pontjáról vonzza a szakma képviselőit és az érdeklődőket” - tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

Nyitvatartás:     2019. április 9-14.          10.00 – 20.00

Helyszín:            Via Solferino 11, 3. emelet, 20121 Milánó, Olaszország

 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai design- és divatipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, rajtuk keresztül pedig az országimázs erősítése, mindezt olyan munkahelyeket teremtve, amelyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a design- és divatiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.