Magyar stand képviseli hazánkat a Maison & Objet nemzetközi designvásáron
Párizsban zajlik az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, a Maison & Objet, 2020. január 17 - 21. között, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli majd hazánkat. A cél, hogy a magyar design márkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve, hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált.
A francia divat és design főváros, Párizs ad majd otthont január 17-21. között az ötnapos Maison & Objet vásárnak, amely közel 50 országból érkezett tervezőkkel várja a design iránt érdeklődőket. A vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos trendeket, amelyeket a világ minden tájáról érkező designerek prezentálnak majd. Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka vesz részt az eseményen egy látványos és formabontó installáció keretében.
Az installáció alapötletét a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára is. A design kialakítása során nélkülözhetetlen feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újra felhasználható lehessen a produktum. Mindez eredménye, hogy bár az installáció a 2019-es London Design Fair vásárra készült, a környezettudatosság jegyében most személyre szabottan, de újból felhasználható.
„Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb nemzetközi designvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már korábban bizonyítottak a londoni designhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek. Az Ügynökség mindig nagy hangsúlyt fektetett a nemzetközi rendezvényeken való részvételre, hiszen ez a design területén is kulcsfontosságú eleme a hosszútávú sikernek. Bízunk benne, hogy a mostani kiállítás is felhívja majd a figyelmet a hazai designtermékek különlegességére és kreativitására, ezzel is tovább öregbítve a magyar formatervezési tárgyak ismertségét és további nemzetközi sikereket hoz majd.” – nyilatkozta a párizsi esemény kapcsán Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar designmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg az MDDÜ. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.
A magyar márkák kiválasztása szakmai szempontok alapján történt, a döntés során kiemelkedően fontos elvárás volt, hogy a designerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás. A technológiát és innovációt magas szinten ötvöző tervezők portfoliói között egyaránt megtalálhatók ez egyszerre tradicionális, mégis kortárs textil- és kerámiatermékek, lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is. A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutassa meg a tehetségét, és mind a visszajelzések, mind a stabil gyártói kapacitás és több éves szakmai tapasztalat alapján egyértelműen kiderült, hogy ezek a brandek tökéletesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe, ezért is alkalmasak a külföldi piacon történő megjelenésre.