HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Manual Divat Kft.


  1. Saját márkátok, a Karma Kesztyű termékei világsztárok körében is hódítanak. Hogyan jutottatok el odáig, hogy például Rihanna viseli a kesztyűiteket, vagy hogy Dűne forgatására titeket kértek arra, hogy a kesztyűket legyártsátok? Mesélsz kicsit ezekről a különleges kollaborációkról?

Amit fontos tisztázni elsőre, hogy a cégünknek két üzletága és így két márkája van. Az egyik, amit sokan ismernek a Karma Pécsi Kesztyű ez a saját márkánk mi tervezzük, gyártjuk, forgalmazzuk, hazai és nemzetközi piacon. Emellett a gyártó cégünk márkája a PGI azaz Pécsi Gloves International. Ebben az üzletágban 90%-ban nemzetközi piacra dolgozunk. Ez fontos, mert a PGI gyárt a sztárok és filmek világába. A kapcsolatunk pedig egy nagyon jó üzleti együttműködésnek köszönhetően jön létre, melyet a Gáspár Gloves nevű, amerikai céggel ápolunk. Ezek a megkeresések hozzá futnak be. Mi, mint kivitelező cég lépünk be a képbe. Ennek legfőbb oka, hogy komoly alapanyag raktárral rendelkezünk a legkiválóbb bőrökből és bélésekből, valamint a hagyományos kézi technológiával készítjük a kesztyűket, ami pontos méretet, tökéletes megjelenést és kiváló minőséget jelent. Ami tovább fokozza a vevők elégedettségét, az a gyors és rugalmas kiszolgálás. Az ilyen típusú kollaborációk nem csak üzleti és marketing szempontból fontosak számunkra. Folyamatosan frissen tartanak minket. A technológiai tervezés, a gyártó kollégák szakértelme és tapasztalata mind nélkülözhetetlen eleme annak, hogy egy különleges projekt létrejöjjön, határidőben és minőségben egyaránt.

  1. Hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a gyártási tevékenységetekben?

A fenntarthatóság kétes kérdés, erről napokat lehetne értekezni. Igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni, ezért egy egész éven át minden szabadidőmet ennek a kérdésnek szenteltem. Kidolgoztam egy olyan körkörös gazdasági modellt, mely jelenlegi tudásunk mellett a legtökéletesebben oldaná meg a hulladék újra felhasználását. Beépítettünk egy egyedi számsort a termékekbe, amely egy QR kód segítségével egy termék útlevelet hoz létre, melyen a vásárló mindenről tájékozódhat. Látja milyen alapanyagokat használtunk fel, hol és hogyan gyártottuk a terméket, továbbá, hogy hogyan tudja a termék élettartamát növelni. Kérhet javítási szolgáltatást, ezzel is támogatva a felhasználót a termék hosszú használatban. Eddig a pontig van kész a rendszerünk. Innen fogunk tovább lépni egy tovább értékesítési rendszerrel, illetve egy visszagyűjtő program keretében gondoskodunk az újrahasznosításról. Elkezdtünk egy fejlesztést, melynek keretében a már szemétbe kerülő termékekből újra alapanyagot próbálunk faragni. Ez egy hosszú út, ami egy kisvállalkozásnak nem egyszerű, hiszen egy ilyen fejlesztés komoly pénzeket emészt fel, mindamellett, hogy több erőforrásunkat is meg kell mozgatnunk ennek érdekében, amit nem egyszerű előteremteni.

  1. Hogyan kombinálhatóak a modern, kortárs technológiák a hagyományos, manufakturális gyártási technikákkal?

A manufakturális gyártási technológiák adják az alapokat, erre lehet építkezni. Szeretünk új, innovatív alapanyagokkal dolgozni. Ezzel plusz funkcionalitás építhető a termékekbe. A hatékony gyártási metódusok felvétele és az ezáltali fejlődés minden vállalkozásnak célja, hiszen így tud majd jobb teljesítményt nyújtani. Azonban ilyenkor fontos, hogy a termék minőségét tartsuk szem előtt, hogy az ne romoljon. Így csak olyan fejlesztés jöhet szóba, ami jobbá teszi a terméket.

  1. Miben rejlik az általatok gyártott termékek különlegessége?

Sokszor hallom barátoktól, hogy a megszokott márka, amit vásárolnak rosszabb minőségű, mint volt korábban. Ennek sokszor a gyengébb alapanyag vagy a tömeggyártás okozta technológiai gyengülés az oka. A Karma Pécsi Kesztyűk esetébe ugyanolyan jó minőségű alapanyagokat használunk, ami garantálja, hogy a termék élettartam hosszú lesz. Ehhez társul az asztali szabás, aminek köszönhetően a méretes szabósághoz közelebb állunk, mint a konfekció iparhoz. Ennek köszönhető, hogy egy Karma Pécsi Kesztyű olyan lesz, mintha egy második bőr lenne a kezünkön, akár még hosszú évek használatát követően is.

  1. Hogyan vészeltétek át a COVID-19 okozta nehézségeket, tapasztaltatok visszaesést?

Az elején nem éreztük annyira, mert már itt voltak a megrendelések és az alapanyag ellátás sem okozott nagy gondot. Emellett fejlesztéseket is tudtunk ajánlani a partnereknek, ami jó pont volt a gyártó cégünknek. Ekkor született meg a fertőtleníthető és az antibakteriális kesztyű is.

  1. Miért jelentkeztetek a mentorprogramba?

Folyamatosan keressük a lehetőségeket és szeretjük szélesíteni a látókörünket. Igyekszünk új kapcsolatokat teremteni és beszélni egyéb iparági szereplőkkel, mert sokat tanulhatunk egymástól.

  1. Melyik volt a leghasznosabb workshop számotokra?

Nekem személy szerint az első, a szervezetfejlesztési workshop.

  1. Milyen terveitek vannak a mentorprogramot követően, hogyan tervezitek hasznosítani a tanultakat?

Szeretnénk ismét kiállításokra menni, ahol az itt tanultak nagy részét beépíthetjük.