HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Márciusban ismét Budapest Central European Fashion Week a Várkert Bazárban


Néhány napra ismét a fővárosra fókuszál a divatszakma, hiszen 2019. március 29. és 31. között a Magyar Divat & Design Ügynökség megrendezi a Budapest Central European Fashion Weeket. A három nap alatt közel 40 hazai és nemzetközi tervező mutatja be 2019/20 őszi-téli kollekcióját a hazai és nemzetközi divatszakma, valamint az érdeklődő nagyközönség számára, a Várkert Bazárban.

Az eseményen a korábban a Milano Fashion Weeken részt vett 8 magyar tervező ruhái mellett, megtekinthetjük más magyar és nemzetközi márka – többek között a lengyel Neige, a cseh Laformela és az olasz Marco Rambaldi – divatbemutatóit is. A kifutóra szánt összeállításokban a tervezőknek a Vogue Italia stylistja, Giulio Martinelli nyújt szakmai tanácsadást.

A szervezők célja, hogy a rendezvény által generált erős nemzetközi szakmai jelenlétnek köszönhetően Budapest a divat régiós központjává válhasson. A néhány nap során a Camera Nazionale della Moda Italiana és az ügynökség közös mentorprogramjának keretében Budapestre látogatnak az olasz mentorok is, de a divatszakma elé kritikus tükröt tartó Diet Prada két alapítója, Lindsey Schuyler és Tony Liu is részt vesznek a divatbemutatókon. Az első sorokban foglal majd helyet a Vogue Hong Kong online szerkesztője, Declan Chan; a Dazed és az Allure újságírója, Kristen Bateman; illetve Hannah Bibb, a New York-i Barneys egykori munkatársa, a profi márkaépítő és stylist is.

„A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a magyar divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig nemzetközi divat- és designipari központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül erősítve az országimázst. Ennek egyik fontos pillére az olyan, nemzetközi érdeklődésre számot tartó események szervezése, mint amilyen a Budapest Central European Fashion Week” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője. Hozzáteszi: a hasonló rendezvények arra is lehetőséget adnak, hogy a hazai divatipar szereplői a legkiválóbb nemzetközi szakemberekkel és véleményvezérekkel találkozhassanak, és eszmét cserélhessenek velük.

A divatbemutatók mellett, idén több side eventtel is találkozhatunk Budán és Pesten is, amelyekre már március 25-től várják az érdeklődőket.

További információkat a weboldalon és a hivatalos Facebook és Instagram oldalon találhatók meg.

 

A Magyar Divat Design & Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai design- és divatipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, rajtuk keresztül pedig az országimázs erősítése, mindezt olyan munkahelyeket teremtve, amelyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a design- és divatiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.