Márkafejlesztési ismereteket sajátíthattak el a pályakezdő és a feltörekvő divatmárkák
Májusban befejeződött a Magyar Divat & Design Ügynökség divatipari divíziója által indított második Magyar Mentorprogram, amely öt divattervezőnek biztosított lehetőséget, hogy elismert hazai szakemberek támogatásával sajátíthassák el a sikeres márkafejlesztéshez szükséges elméleti tudást. A CNMI döntése alapján közülük ketten is továbbjutottak a következő szintet jelentő Nemzetközi Mentorprogramba, amely a külföldi terjeszkedéshez nyújt hiánypótló ismereteket. Júniusban megnyílt a jelentkezés a következő Magyar Mentorprogramra, valamint a fiatal tervezők számára pedig hamarosan elindul a második Young Talents Program.
A Magyar Divat & Design Ügynökség által indított Magyar Mentorprogram célja, hogy átadja azt az elméleti tudást a márkafejlesztés legfontosabb területein, amelyek nélkülözhetetlenek egy sikeres brand építéséhez. A kiválasztott tehetségek a képzés során megszerzett tudásnak köszönhetően fejleszteni tudják képességeiket tervezési, gyártási, üzleti dimenzióban, valamint a legjobban teljesítő márkák tovább léphetnek a Nemzetközi Mentorprogramba, amely a külföldi terjeszkedéshez nyújt hiánypótló ismereteket. A második Magyar Mentorprogram keretein belül öt tervező – Borbala, OST Konzept, PHILOMÉN, Vengru és VIKTORIAVARGA BUDAPEST – fejleszthette tovább vállalkozását gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakmai mentorok támogatásával.
A Borbala márka a fenntarthatóság jegyében sajátos, kézműves technikával előállított darabokat tervez. Vidám színes darabjai sajátos extravaganciát sugároznak, miközben a funkció mellett a mondanivaló is nélkülözhetetlen szerephez jut. Az OST Konzept a stílusjegyek tudatos vegyítésével egy újfajta kelet-európaiságot jelenít meg, amelyben a furcsaság modern magabiztossággal keveredik. A brand darabjaira többszörös, ellentétpárokkal való intelligens játék jellemző, jó adag humorral fűszerezve. A PHILOMÉN egy eco-tudatos márka, kollekcióikban könnyed magabiztossággal ötvöződnek a klasszikus és kortárs vonalak, így alkotva kifinomult, kényelmes és időtlen darabokat. A fürdőruhák újrahasznosított anyagból készülnek, limitált darabszámban a fenntartható jövőért. A Vengru márka fókuszában az egyediséget kedvelő vevők igénye és kreativitása áll. Számukra a legfontosabb, hogy minőségi, örök értékű darabokat alkossanak. Táskáik jól variálhatóak, a termékek egyes elemei, fogói cserélhetőek. A VIKTORIAVARGA Budapest az intelligens, kifinomult nők kortárs divatmárkája. Merész színhasználat, kortalan design, minőségi anyagok és különleges szabásvonalak jellemzik. Hordható, mégis egyedi, szemet gyönyörködtető darabokat készítenek.
A nyolc hónapos képzés során a szakmai zsűri által kiválasztott öt mentorált 21 online workshopon és 75 one-to-one meetingen vett részt, ahol közel 180 órában, 18 különböző – például divatkommunikáció, márkastratégia, gyártási ismeretek és digitális marketing – témakörben bővíthették ismereteiket. A második Magyar Mentorprogram újításokat is tartalmazott, a tervezők gyárlátogatáson vettek részt, illetve a járványhelyzet miatt sor került egy válságkelezés workshopra is. A mentorok továbbá eladási szempontok alapján is vizsgálták a márkák kollekcióját, hasznos tanácsokkal ellátva a programban résztvevőket. A mentoráltak tehetségét mutatja, hogy a tavaszi Budapest Central European Fashion Week-en mind az öt tervező lehetőséget kapott bemutatni munkásságát. A Magyar Mentorprogram végén a nemzetközi szakemberek döntése alapján két márka, a Borbala és a VIKTORIAVARGA BUDAPEST folytathatja az Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös Nemzetközi Mentorprogramját, amely során a mentoráltak értékesítési támogatásban részesülnek. A Borbala márka alkotásai továbbá helyet kapnak a Romanian Design Week-en is.
A hamarosan induló harmadik Magyar Mentorprogram célja olyan tervezők megszólítása, akik meglévő márkáikat szeretnék fejleszteni, az Ügynökség azonban a fiatal tehetségek számára is intenzív fejlődési lehetőséget biztosít. A Young Talents Program olyan kezdő tervezőket szólít meg, akik törekednek a divatipar különböző területeinek részletesebb megismerésére, valamint tervezési, gyártási és üzleti dimenzióban egyaránt szeretnék fejleszteni képességeiket.
Ezek mellett az első Young Talents Program keretében öt márka – MILLAAS, Nalery, Noen Design, Schrodl Stefania és Zeraw – hét hónapos képzés során közel 80 órányi workshopon és one-to-one meetingen vett részt. A kurzus a résztvevők számára koordinált szakmai támogatást, utógondozást, kapcsolatépítési lehetőséget, valamint olyan tapasztalatok szerzését jelenti, amelyeket mind hazai és mind nemzetközi szinten kamatoztatni tudnak. Az International Young Designers Contest 2021-es őszi versenyén pedig a programból kiválasztott két márka – Nalery és Noen Design – képviseli majd hazánkat. Az első képzés lezárásával, júniusban megnyílik a jelentkezés a második Young Talents Programra.
A Magyar Mentorprogram pályázati kiírásának részletei: ITT
A pályázati feltételek között szerepel a kidolgozott márka koncepció leírás, a korábbi kollekciók bemutatása, a tervezői portfólió, valamint a márka minimum 2 évre vonatkozó üzleti tervének vázlata. Pályázati határidő: 2021.07.23.
A Young Talents Program pályázati kiírása megtalálható ITT
Adatkezelési tájékoztató: ITT
Pályázathoz tartozó mellékletek: ITT
A pályázati feltételek között szerepel a kollekció vagy diplomamunka bemutatása, a diplomakollekció koncepciójának bemutatása, valamint a tervezői portfólió.
További cikkek

Reflektorfényben a régió designja: már lehet jelentkezni a 360 Design Budapestre

360 Design Budapest 2025 – A jövő designereit keresi a Budapest Design Week egyik kiemelt kiállítása!
