Mazug Ponyva Kft.
- Mesélj kérlek a Mazug Ponyva Kft.-től?
Cégünk kezdetben apa-fia családi vállalkozásként indult 1995-ben, azonban az elmúlt 27 év fúolyamatos fejlődésével, az innovatív technológiák kutatásával és felhasználásával olyan lehetőségeket tudtunk kihasználni, melynek eredményeként napjainkra az iparág hazai piacának egyik meghatározó szereplőjévé válhattunk. A műszaki textília technológiai megoldásokat illetően kreatív csapatunk egyedi, színes – olykor szokatlannak tűnő - ötletekkel tud ügyfeleinek szolgálni. Érdemes megemlíteni a cég által életre keltett kiállítási és reklámeszközöket is, melyek üdítő színfoltot varázsolnak a „ponyvás világba”.
- Milyen márkákkal/partnervállalatokkal dolgoztok együtt jelenleg?
Alapanyag ellátás tekintetében kiemelt jelentőségű stratégiai partnerünk a magyarországi Sarolta Bellon Kft. A nemzetközi piacon – az Európai Unión belül – a Mehler Texnologies, illetve a Sattler Pro Tex GmbH gazdálkodó szervezeteket emelném ki. Ők azok, akik ma, gyorsan változó világunkban is mindig a megbeszélt határidőre látnak el bennünket jó minőségű, prémium és specifikus alapanyagaikkal.
- Hogy éltétek meg a növekedést – két fős családi vállalkozásból az iparág egyik meghatározó szereplőjévé váltatok?
A fejlődés, a növekedés egy szervezet életében mindig kihívásokkal, a felmerülő akadályok elgördítésével jár. Ez egy hosszú, és bonyolult folyamat, ám ha beérik a gyümölcse, az nem csak a cég tulajdonosát teszi elégedetté, de munkatársainkat és velünk együttműködő partnereinket is. Elmondhatom, hogy az elmúlt közel 30 év alatt folyamatosan fejlődtünk, kutattunk az innovatív technológiák után, és igyekeztünk felhasználni az előttünk megnyíló lehetőségeket. Büszke vagyok arra, hogy a Mazug Ponyva Kft. a magyar gyártást képviseli, mint hazai ponyvarendszer gyártó és egyéb ponyvaépítészeti, kreatív megoldásokat nyújtó vállalkozás.
- Fenntarthatósági szempontból előremutató tendenciát tükröz a strapa táska márka létrehozása. Szeretnétek ezt a projektet is fejleszteni vagy egyelőre a ponyvagyártás nemzetköziesítése az elsődleges célotok?
Be kell vallanom, hogy ma elsődleges célunk a nemzetközi piacon való helyt állás, ám mindennapi tevékenységünk során nem veszíthetjük szem elől, hogy a fenntarthatóság és az újrahasznosítás forradalmi jelentőségének korát éljük. Ennek tükrében folyamatos célkitűzéseink között szerepel, hogy kellőképpen optimalizáljuk erőforrásainkat, gyártástechnológiánkat és termékpalettánkat is a kor kihívásainak megfelelően. A Strapa táskák jövőjét új alapokra szeretnénk helyezni, ezzel kapcsolatban innovatív terveink, ötleteink vannak, melyek megvalósulásán kreatív munkatársaink dolgoznak.
- Miért jelentkeztetek a mentorprogramba?
Mindig hittem abban, hogy a tanulás és a vele járó fejlődés alappillére működésünknek. El kell ismernünk azt, amiben erősek, egyediek vagyunk, és el kell fogadnunk, hogy – mint minden egyéb szervezetnek – nekünk is vannak fejlesztendő képességeink, amelyeket erőséggé tudunk konvertálni. Ezért is örültem a mentorprogramnak, ahol kiváló szakemberek segítettek bennünket például abban, hogy tájékozódni tudjunk a nemzetközi piacban rejlő, kiaknázatlan lehetőségekről és azok felhasználási módjairól.
- Mit gondolsz, miben tudott legtöbbet segíteni számotokra a mentorprogram?
Az új szakmai, és piaci ismeretek, információk elsajátításán túl, nagy mértékben segítette kollégáim egymás közötti, magasabb szintű szakmai kommunikációjának kialakulását, a projektek szakmai összefüggéseinek egyedi feltárását. A gyártói mentorprogram segítségével hittel és lendülettel vágtunk neki az ismeretlen nemzetközi piacnak, ahol szerencsére termékeny talajra leltünk.
- Melyik volt a leghasznosabb workshop számotokra?
Azokat a workshopokat ítéltük meg leghasznosabbnak, amelyek miatt alapvetően is belevetettük magunkat a mentorprogramba. Elsődleges célunkat leginkább felölelő workshopok: Külpiaci Marketing Stratégia alapképzés, Nemzetközi piac igényeinek ismerete, Technológiai innovációk.
- Van-e olyan témakör, amelyet felvételre javasolnátok a workshopok közé a programba?
A workshopok nagyon jól összefoglalják a szükséges ismereteket és információkat.Új, lehetséges témakörként talán megemlíteném a napjainkban szinte minden szervezetet érintő kiterjesztett gyártói felelősség kérdéskörével kapcsolatos tájékoztatását.
- Mit tanultatok a mentorprogram során?
Ez a program mindannyiunk számára bizonyította azt, hogy nincs olyan terület, ahol ne merülnének fel további kérdések, ahol ne lenne érdemes tovább kutatni, új lehetőségeket feltérképezni. Nem szabad beérni a jelenlegi tudással, hiszen állandó versenyhelyzetben csak további fejlődéssel lehet talpon maradni. Napjainkra ez fokozottan érvényes.
- Milyen terveitek vannak a mentorprogramot követően, hogyan tervezitek hasznosítani a tanultakat?
A legfontosabb, hogy munkatársainknak tovább adjuk a programban tanultakat, hiszen egy cég annál sikeresebb, minél képzettebbek, tájékozatottabbak munkatársai. Terveim szerint képzett és motivált kollégáimmal meghódítjuk a nemzetközi piacot, legalábbis ami a ponyvatermékeket illeti.
- Van-e olyan új partnerkapcsolatod, ami a gyártói mentorprogram során jött létre? Más gyártóval, mentorral vagy esetleg tervezővel?
A program ideje alatt jelenlegi külföldi partnereinkkel való kapcsolataink további kiteljesedése mellett - ilyen pl. a francia illetőségű Quattro Diffusion SAS partnerrel sikerült üzleti kapcsolatot teremteni. 2023. márciusában megállapodást kötöttünk a svájci székhelyű SITRAG Vertriebs GmbH társasággal, akiknek takaróponyvákat és napvitorlákat készítünk.
További cikkek

Erdész Barna vezeti a 360 Design Budapest 2025 kurátori munkáját

Tehetségek a reflektorfényben: közeleg a 16. Budapest Central European Fashion Week
