Milánóban mutatkozott be a hazai design időtlen kreativitása
Végéhez ért a Milan Design Week, a világ legnagyobb, évenként megrendezett design eseménye. A neves rendezvényen hazánk tervezői és iparművészei a Budapest Select ernyőmárka alatt mutatkoztak be a nemzetközi közönség előtt. Április 17-23. között közel 40 magyar designmárka két helyszínen, az Alcován és a híres Rossana Orlandi Galériában képviselhette hazánkat.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) kiemelt célkitűzései közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése, az exporttevékenység elősegítése és a szakmai tudás fejlesztése, e céloknak megfelelően pedig jelentős fontosságúnak találja a nemzetközi szakmai eseményeken való részvételt. A legutóbbi állomás a Milan Design Week volt hazánk kreatív formatervezői és iparművészei számára, mely rendezvényt a világ legnagyobb design eseményeként tartanak számon: a rendezvényt minden évben több helyszínen rendezik meg, ahol több ezer kiállítónak nyílik lehetősége arra, hogy bemutassa többek között bútorait és lakberendezési kiegészítőit.
A folyamatos fejlődés érdekében az MDDÜ évek óta azon dolgozik, hogy támogassa a hazai márkák nemzetközi piacra lépését, így idén a design egyik legjelentősebb helyszínét, Milánót célozták meg egy nagyszabású, a magyar kortárs design keresztmetszetét bemutató kiállítással. A Milan Design Weeken való részvétel egyedülálló lehetőség a magyar tervezőknek a nemzetközi színtéren való bemutatkozásra, amellyel most 37 magyar tervező és iparművész élhetett, akik 121 tárgya a design hét Alcova helyszínén, a Budapest Select kiállításán mutatkozott be egy 150 négyzetméteres kiállítótérben. Bonta Gáspár, a kiállítás kurátora egy hat részre tagolt koncepciót álmodott meg, amelynek fő üzenete, hogy a kortárs szemléletet, innovációt szem előtt tartó tárgyakhoz olyan történetek fűződnek, amelyek a tradícióinkból táplálkoznak vagy merítenek ihletet.
A design héten való részvétellel hazánk kreatív alkotói ismét bebizonyították, hogy helyük van a szakma legjobbjai között, százezer látogató volt kíváncsi az Alcovára, akik a Budapest Select kiállítást is megtekinthették. A tervezők és iparművészek a nemzetközi terepen is megállták a helyüket, hiszen alkotásaik a Milan Design Week keretein belül is magukra vonzották a figyelmet. A showroomok képviselői, belsőépítészek, építészek, egyéni vásárlók és a szakmai újságírók egyaránt megtalálhatók voltak, a designra nyitott közönség mellett közülük is sokan kíváncsiak voltak a Budapest Select kiállítására. Kiváló visszajelzés és egyben ígéretes a közeljövőre nézve, hogy a szakmai látogatók közül többekkel elindult a személyes helyszíni egyeztetés, sokan érdeklődtek a megrendelési lehetőségekről a kiállítást látva. A széleskörű érdeklődést az is bizonyítja, hogy többek között az olasz Corriere della Sera, a Vogue, a Domus, a Repubblica, az Elle Decor és az Artribune is beszámolt a magyar termékeket egységesen összefogó Budapest Select ernyőmárkáról, amelynek célja, hogy az egyéni jellemzők megtartása mellett, erős és egységes kommunikációval nagyobb láthatóságot biztosítson a hazai márkák számára.
Az évente vándorló Alcova mellett, a nemzetközi szinten elismert galerista és kurátor, Rossana Orlandi által személyesen kiválasztott három tervező nyolc alkotása a Rossana Orlandi Galériában, a RoCOLLECTIBLE DESIGN kiállítás keretében volt megtekinthető. Nagy elismerést jelent, hogy a most bemutatott tervezők termékei a design hét után is maradnak a kiállítótérben, amely az elmúlt 20 évben az avantgárd és eklektikus tervezés egyik legmeghatározóbb platformjává vált. Megtiszteltetés Rossana Orlandival együttműködni az Ügynökség és a tervezők számára egyaránt, aki a divat és a design világában egyaránt elismert, több mint 20 éven keresztül a divatvilágban dolgozott, mielőtt áttért a design területére. Ő fedezte fel például a "Spun Light" tervezőjét, Sebastian Wrongot, de a feltörekvő tehetségek mellett olyan nagyágyúkkal dolgozik együtt, mint pl. Tom Dixon, Marcel Wanders vagy a Studio Job.
A Milan Design Week-en való részvétel egyedülálló lehetőséget nyújtott a magyar design és a résztvevő tervezők számára, az Ügynökség célja, hogy további nemzetközi bemutatkozási lehetőségeket tegyen lehetővé a jövőben is.