HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Minerva Team Kft.


  1. Miért jelentkeztetek a mentorprogramba?

Azért jelentkeztünk a Gyártó Mentorprogramba, hogy a jelenlegi exporttevékenységünkkel kapcsolatban további gyakorlati marketing ötleteket, kézzelfogható eszközöket szerezzünk.

  1. Be tudnád mutatni röviden a vállalkozás által végzett munkafolyamatokat?

A Minerva Team Kft. munka- és védőruházati termékek tervezésére és gyártására specializálódott. Családi vállalkozásunk 1998-ban indult és jelenleg több mint 85 fővel működik Nagykanizsán az Ipari Parkban. Alvállalkozókkal együtt közel 150 munkavállalónak biztosítunk munkát. A speciális védőruhák 80 százalékát az osztrák, német és svájci piacokon értékesítjük. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a védőruházat a védelmi feladatok ellátása mellett kényelmes és divatos is legyen. Az évek során a folyamatosan változó piaci- és megrendelői igényeket alapul véve fejlesztettük tudásunkat, technológiánkat és kínálatunkat. A hozzánk forduló ügyfelek igényeit projekt alapon kezeljük és egyedi tervezés alapján, közös munka keretében kerül kialakításra a végtermék. Igény szerint kockázatelemzéssel, vagy a tanúsítványok, minősítések vonatkozásában szakmai tanácsadással segítjük partnereink döntéseit a megfelelő védőruházat kiválasztásában. Termékportfóliónk 2023-ban sterilizálható műtéti textíliák és műtéti védőruhák gyártásával bővült. Az ISO 13485 minőségirányítási rendszer bevezetésével, mint varroda Magyarországon elsőként gyárthatunk orvostechnikai eszközöket.

  1. Hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a gyártási tevékenységetekben?

A működésünk Scope 3 szerint karbonsemleges, csak megújuló energiaforrásokat használunk. Ez azt jelenti, hogy vállalkozásunk már most teljesíti az Európai Unió Green Deal direktívájának kritériumait. Az iparágban elsők vagyunk ebben Magyarországon. Ezzel azonban még nem dőlhetünk hátra, szeretnénk tovább vinni és kell is tovább vinni ezt a fejlődést. Üzleti stratégiánk, hogy hosszú élettartamú, megbízható minőségű termékeket állítsunk elő, melyről a teljes életciklus alatt felelős módon gondoskodunk karbonlábnyomunk maximális csökkentésével. A karbonsemlegesítés következő lépcsője a teljesen karbonmentes gyártás megvalósítása és a körforgásos gazdasági modellre való áttérés. Logisztika szempontjából flottánk 50%-a már megújuló energiával működik. Az elektromos közlekedésre való átállás nem csak a környezetet kíméli, hanem jelentős anyagi megtakarítást is eredményez. Dolgozóink folyamatos edukálása mellett a beszállítói és együttműködő partnerek kiválasztásánál is fontos kritérium a zöld gondolkodás. Elkötelezetten hiszünk a karbonsemleges láncok kiépítésének szükségességében és a szociálisan rászorulók számára megfelelő életminőséget biztosító munkahelyek létrehozásában.

  1. Hogy éltétek meg a növekedést – családi vállalkozásból az iparág egyik meghatározó szereplőjévé váltatok?

Természetesen nagyon nagy öröm és elismerés számunkra, hogy a sok éves befektetett munka meghozta a gyümölcsét és nem csak Magyarországon, hanem a környező – főként német ajkú országokban is releváns piaci szereplővé váltunk. Az úton voltak és vannak hullámvölgyek, mélységek, magasságok, de kitartással, önfegyelemmel, profi csapatmunkával és a cél folyamatos szem előtt tartásával mindent véghez lehet vinni. Folyamatosan mozgásban vagyunk, mindig kíváncsian és nyitottan állunk az új dolgokhoz. Az állandó fejlődésre való törekvés, a tervezés és a jó csapatmunka fontos feltétele a működésünknek.

  1. Mi segített Titeket a jelentős hazai és nemzetközi partnerbázis kiépítésében?

Ahogyan a mentorprogram több előadásában is hangsúlyozásra került, ezt mi is meg tudjuk erősíteni: az anyanyelvi szintű német és angol nyelvtudás elengedhetetlen az eredményes külföldi üzleti partnerkapcsolatok kialakításában. Bármennyire is magas színvonalú a cég által gyártott termék, vagy nyújtott szolgáltatás, teljesen más alapokról indul a tárgyalás, amennyiben anyanyelvén tudjuk megszólítani a partnert. Ez nagyban igaz a DACH országokra. Ausztriában bejegyzett kereskedelmi egységünk szintén meghatározó jelentőséggel bírt, nagyban segítette értékesítési- és beszerzési hálózatunk felépítését, valamint a piac által elvárt identitás megteremtését a német nyelvterületeken.

  1. Mit tanultatok a mentorprogram során?

Az előadók témái inspirálóak voltak és az egyéni mentorálások során cégspecifikus kérdéseket is meg tudtunk vitatni. Nagyon érdekes volt hallani a mentorprogramban résztvevő cégek képviselőinek tagjait is, hogy ki milyen kihívásokkal néz szembe a mindennapokban és milyen megoldásokat alkalmaznak. Nagyon örülünk, hogy részesei lehettünk a programnak.

  1. Milyen márkákkal/partnervállalatokkal dolgoztok együtt jelenleg?

Munka- és védőruházati termékek tekintetében - mivel saját fejlesztésű termék portfolióval rendelkezünk -, nem dolgozunk együtt márkákkal. Beszerzői oldalról nézve két ismert vállalattal van együttműködésünk gyártói partnerként: tagjai vagyunk a DuPont™ Nomex® Partner Programnak, illetve a GORE-TEX® Licensed Manufacturer jogosítványt is megszereztük tavaly. Ezek a márkák így megjelenhetnek a késztermékeink neveiben. Két másik brand-et is szeretnék még megemlíteni: 2014. óta kizárólagos régiós disztribútorai vagyunk a német Olymp gyár Corporate Fashion portfóliájának, kötött áruk terén pedig a HAKRO GmbH termékeit értékesítjük viszonteladóként.

  1. Milyen terveitek vannak a mentorprogramot követően, hogyan tervezitek hasznosítani a tanultakat?

Az előadások anyagait megosztjuk és tematikusan feldolgozzuk a területen érintett kollégáinkkal.

  1. Mit tanácsolnátok azoknak a kezdő gyártóknak, akik most kezdik kiépíteni online értékesítési csatornáikat?

Az online értékesítési csatorna kialakítása jelenleg még nálunk is fejlesztés alatt áll, hiszen elég komplex szolgáltatásról, ill. termékcsoportokról beszélünk. Kiemelten fontos olyan fejlesztő partner, ill. online marketing ügynökség bevonása, aki ebben megfelelő tapasztalattal és szakértő tudással rendelkezik. Mindezektől függetlenül pedig kitartás, türelem és maximális elkötelezettség az elképzelések megvalósítása itánt. Egy-egy nagyobb üzlet realizálása évekig is eltarthat, a rövidebb utak ritkán működnek. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, terveznünk kell, türelmesnek és kitartónak kell lennünk.