HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Novemberben új helyszíneken tér vissza a Budapest Central European Fashion Week


Immár negyedik alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Central European Fashion Weeket, november 4. és 10. között. Idén a bemutatóknak két helyszín ad majd otthont, november 8-án pénteken a Teslában zajlanak a külföldi divatbemutatók és a Young Talents Show, szombat és vasárnap pedig a Bálna lesz a helyszíne a magyar tervezők bemutatóinak.

A 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató eseményen debütál több nemzetközi divattervező új kollekciója is, többek közt Jean Gritsfeldté (UA), Patrick Mcdowellé (UK) vagy Gilberto Calzolarié (I). Az első sorokban olyan elismert divatszakértők, hírességek és influencerek figyelik a kollekciókat, mint például a több mint félmillió követővel rendelkező Aureta, vagy az olasz Irene Colzi. A három nap során olyan, a divat szakmában méltó helyet elfoglaló nevek látogatnak el majd hazánkba, mint a Diet Prada párosa, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a több mint 2,2 millió követőt számláló Daniella Bernstein, valamint a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin. A szervezők a fashion showk mellett számos rendhagyó eseménnyel készülnek, többek közt egy hagyományteremtő jelleggel megrendezett divatipari konferenciával november 7-én.

A hét során a magyar márkák 25 side eventtel készülnek, így lesz többek közt ökotudatos kerekasztal-beszélgetés, szakmai konferencia, valamint ékszer workshop is, ezzel megvalósul az ügynökség egyik fontos célkitűzése, hogy a BCEFW-nek köszönhetően egész Budapestet divat tematikájú események kössék össze. Idén először rendezi meg az ügynökség BCEFW nyitóprogramjaként a Budapest Fashion & Tech Summitot. A november 7-én debütáló divatipari konferencia helyszíne a MOME Master lesz, ahol szakmájuk legjobbjai tartanak előadásokat a divat és technológia kapcsolatáról. A konferencián előad többek közt az újságíróként végzett Henry Holland, aki több divatlapnál is dolgozott, majd 2008-ban megalapította saját márkáját, a kreatív vezetése alá tartozó House of Hollandot, és az elmúlt 10 évben olyan márkákkal kollaborált, mint a Levi Strauss & Co, az Umbro, a Primark vagy a Magnum.  A meghívott világhírű előadóknak köszönhetően garantáltan első kézből értesülhetünk a divatipart leginkább érintő kérdésekről, mint a fenntarthatóság, a digitalizáció és az innovatív megoldások.

A szervezők egyik kiemelt célja, hogy a főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, illetve hogy Budapest a divat és a fenntarthatóság régiós központjává váljon. „Idén ez már a negyedik alkalom, hogy megrendezzük a BCEFW-t, és büszkén mondom, hogy egyre könnyebb a munkánk, hiszen évről-évre egyre többen ismerik meg a rendezvényt és a számok is magukért beszélnek. Ebben az évben dupla annyi nemzetközi influencert látunk vendégül, mint az előző években, sokan már maguktól kerestek meg minket, és megkettőződött a sajtóregisztrációk száma is, illetve több új hazai és nemzetközi tervezőknek is otthont ad majd a fashion week. Folyamatosan nő a látogatószámunk, a legutóbbi divathéten már ötezren megfordultak az eseményen, előtte három-négyezer vendégünk volt. Azt látjuk, hogy az emberek várják ezt a rendezvényt és kíváncsiak az újdonságokra, a BCEFW-nek köszönhetően mindenki itt lesz, aki számít a divatiparban, így buyerek, showroomok vezetői is ellátogatnak majd az eseményünkre, hiszen a mi célunk is az, hogy Magyarországot régiós központként azonosítsa a szakma.” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

 

Az eseménnyel kapcsolatban további információ és a programok időpontjai elérhetőek a weboldalon: https://bcefw.com/

 

A Magyar Divat és Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, három kiemelt részleggel: divatipar, designipar és Fashion & Design Hub. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design és divat iparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.