HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Októberben ismét élőben láthatjuk a BCEFW tervezőinek legújabb kollekcióit


A Magyar Divat & Design Ügynökség ismét offline formában valósítja meg kiemelt divateseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket, amelyre már elindult a jelentkezés. A legkiválóbb magyar és régiós divattervezők mellett a Young Talents Program feltörekvő tehetségei mutatják be 2022-es tavaszi-nyári kollekcióikat a szakma elismert képviselői, a buyerek és a hazai, illetve nemzetközi nagyközönség számára.

A Magyar Divat & Design Ügynökség évente két alkalommal rendezi meg a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et. Az esemény hosszú évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influencerek, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, amely idén újra élőben valósulhat meg. Ennek köszönhetően Budapest ismét egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a térség meghatározó divatfővárosai közé tartozzon. A divathét eddig is erősen a közép-európai régióra helyezte a hangsúlyt, azonban idén fokozottan beépül programjába a V4-es országok tervezőinek bemutatása.

Idén az esemény különlegessége, hogy a BCEFW becsatlakozik a Fashion&Design Autumn, vagyis az Ügynökség őszi tematikus rendezvénysorozatába, ahol a leginspirálóbb és legkreatívabb divat- és design programok kerülnek a főszerepbe. A BCEFW ebben a különleges sorozatban olyan kiemelkedő rendezvények és események mellett ismerteti meg a nagyvilággal a tehetséges tervezőket és kollekciójukat, mint a Milan Fashion Week, a Maison&Objet lakberendezési szakkiállítás vagy hazai színtéren a 360 Design Budapest kiállítás és a Budapest Fashion & Tech Summit. Budapest erre az időszakra valódi divat és design fővárossá változik, így még több turista érkezhet hazánkba, amely gazdasági szempontból kiemelt fontossággal bír. A divat- és designipari rendezvények láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményezhetnek, aminek köszönhetően élénkülhet a haza gyártás és új, magas hozzáadott értékű kreatív munkahelyek jöhetnek létre és maradhatnak meg.

Október 16-17. között hazánk egyik legjobban várt divateseménye a vírushelyzetre vonatkozó korláztozások függvényében ismét élőben várja a divat iránt érdeklődő közönséget. Új arculattal, valamint új tervezőkkel és programokkal mutatkozik be a BCEFW a Bálnában, ahol a magyar és régiós tervezők, valamint az MDDÜ Young Talents Programjának fiatal tehetségei élőben mutatják be legújabb 2022-es tavaszi-nyári kollekciójuk darabjait. A programba emelt számos side event mellett a belvárosban megnyílik egy pop up store is, amely lehetővé teszi, hogy az éppen aktuális, szezonális kollekciók darabjait a látogatók személyesen is megtekinthessék, felpróbálják és megvásárolják. Az üzlet a Fashion Streeten október 11-22. között várja a vásárlókat.

A vírushelyzetre való tekintettel tavasszal az Ügynökség a nemzetközi trendeket figyelembe véve úgy határozott, hogy runway videók formájában, azaz digitálisan valósítja meg a BCEFW-t. A kollekciókról készült felvételek elképesztő eredményeket értek el, hiszen már a rendezvény négy napja alatt közel 12.000 megtekintésnél jártak és ez a szám azóta több mint 1 milliónál tart.

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek egyik fontos pillére az olyan, világszinten is nagy érdeklődést kiváltó események szervezése, mint amilyen a Budapest Central European Fashion Week.

A BCEFW a pályakezdő tervezőknek is lehetőséget biztosít, akik a Young Talents Show keretében mutathatják be tehetségüket és különleges alkotásaikat. Jelentkezni a BCEFW hivatalos weboldalán lehet: https://bcefw.com/apply