HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Position Collective


MÁRKA NEVE: Position Collective

MÁRKALEÍRÁS:

A Position Collective design blogként indult, de mára dinamikus márkává nőtte ki magát, amelyet a professzionális tárgytervezés és belsőépítészet területén elért sikerei tesznek ismertté. Közel 15 évnyi szakmai tapasztalaton keresztül, kezdeti kísérleti tárgytervezési projektek, tematikus design események, kiállítások és divat kollaborációk révén építette fel a máig meghatározó konceptuális hozzáállását a designhoz. Kezdetben a tárgy kollekciók széles spektrumon készültek, 2017-től azonban a márka profilja a dekorációs világítás tervezés. Minden kollekciót átszövő erős márka identitással és koherens tervezői látásmóddal, a Position nemzetközileg is elismert márkává vált. Az 50-es, 60-as évekből merítő, kialakult formanyelve van, erős értékesítési szemlélettel. Kollekcióit átszövi a szimbolika, a konceptualitás és a történetmesélés.

A Position Collective küldetésének tekinti, hogy termékeik minőségi alapanyagokból, helyi szakemberek által készüljenek, ezzel támogatva a magyar gyártói hagyományokat.

A márka egyik védjegye, a rájuk jellemző egyedi szín- és anyaghasználat mellett, a termékek modularitása, személyre szabhatósága.

A Position Collective a tervezési folyamat során az értékesítési csapattal együttműködve gondoskodik arról, hogy a megvalósuló termékek harmonizáljanak a márka kialakult és nemzetközileg ismert profiljával, valamint megfeleljenek a jövőbeli értékesíthetőségi szempontoknak.

TERMÉK NEVE: OTE

TERMÉKLEÍRÁS:

Az OTE kollekció egy 8 darab függesztékből álló kortárs lámpacsalád, amely felhívja a figyelmet a magyar művészeti hagyományok örökségére és létjogosultságára a modern életkörnyezetben. Ezzel párhuzamosan pedig aktívan foglalkozik a mesterséges intelligencia megjelenésével az alkotóművészetben. Az OTE kollekció ugyanis a Midjourney algoritmus közreműködésével került kifejlesztésre. A tervezők arra keresték a választ, hogy milyen mértékben veszi át a mesterséges intelligencia a designer szerepét, és hol nem tudja kiváltani azt. Az innovatív design koncepcióba illeszkedően a lámpákat 3D nyomtatás technológiájával gyártják, 100%-ban lebomló, biokompozit PLA felhasználásával. A tervezési folyamat során az inspirációs forrást a kalotaszegi térségre jellemző egyszerű terülő és sorminták, a jellegzetes textúrák adták, amelyet a Mesterséges Intelligencia újraértelmezett a tervezők által irányított kortárs elgondolás mentén.

A Magyar Iparművészeti Múzeum előtere, belsőépítészete nyomon követhető az OTE kollekción, az egyes elemek formavilágában és a texturált felületeken. A tervezési folyamat során ez a szimbolikus elemeket tartalmazó motívumrendszer a Position arculatához illeszkedően egyszerűsítve lett alapvető geometrikus formákká, ezáltal letisztult és modern megjelenést kaptak a lámpák. A 3D nyomtatott termékek sajátos megjelenése, a szinte transzparens, gyapotvászonra emlékeztető színhatású alapanyag, valamint a struktúrák létrehozása a 3D technológiával lehetővé teszi az inspiráló iparművészeti hagyományok világának megjelenítését.

A gyártástechnológia lehetőséget nyújt a kollekció jövőbeni további fejlesztésére, bővítésére új variációkkal vagy akár új termékekkel is. A cél egy olyan innovatív termékcsalád létrehozása volt, amely a magas szintű környezeti fenntarthatóság mellett egyszerűen, gyorsan és költséghatékonyan sorozatgyártható, valamint erős design értékkel és értékesítési potenciállal rendelkezik.

POSITION COLLECTIVE (SIMONFALVI BENCE)

INSTAGRAM

FACEBOOK

WEBOLDAL