HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Kele Sára (sarakele studio) X Nezozen Kft.


PROJEKT NEVE: Kele Sára (sarakele studio) X Nezozen Kft.

TERVEZŐ NEVE: Kele Sára

GYÁRTÓ NEVE: Nezozen Kft.

TERVEZŐI LEÍRÁS:

Lélekkel teli tárgyak. A fenntartható anyagok, craft és a tudatos design kiaknázása a kortárs bútortervezésben és belsőépítészetben.

A sarakele studio lélekkel teli tárgyakat alkot: izgalmas, de időtlen szépségű, minimalista tárgyakat és belső tereket, a fenntarthatóságot mindig szem előtt tartva. Kísérletező, előremutató szemlélete a formákon túl az anyaghasználatra és a gyártási metódusokra is kiterjed, törekszik a kézműves mesterek tradicionális tudásának ötvözésére kortárs és innovatív megoldásokkal. Nagy figyelmet fordít a lokalizmusra, a gyárakat ösztönzi a környezettudatosságra és a környezetre/közösségre tett hatások figyelembe vételére.

Kele Sára a sarakele brand alapítója. Bútorok és használati tárgyak tervezésével foglalkozik, grafikákat készít, belsőépítészeti projektekben vesz részt, oktat és tervezői workshopokat tart, a fenntartható fejlődés mellett köteleződött el. A sarakele brand égisze alatt első termékét közel 10 éve gyártotta, és azóta is töretlen kreativitással végzi munkáját.  Az évek során különböző csapatstruktúrákban gondozott projekteket, melyekre az iparág nemzetközi kiállításai is felfigyeltek, számos rangos hazai és nemzetközi díj és elismerés birtokosa. Többek között a Red Dot Design Award, a Good Design Award, az Architizer A+ Design Award, az A’ Design Award díjazottja, a Dezeen Award longlist-jének és az Edida Award jelöltje.

TERMÉKEK / SZOLGÁLTATÁSOK

A brand fő profilja a fenntartható design, legyen szó bútorok vagy belsőépítészeti terek tervezéséről. A vizuális karakteren túl ez a szemlélet különbözteti meg a vállalkozást a versenytársaktól: a márkaépítés minden döntését fenntarthatósági stratégia vezérli, a termékek reflektálnak korunk kihívásaira, maradandóságukkal az élhető jövőt építik. A vállalkozás kezdetektől nagy figyelmet fordít nemzetközi kapcsolatai építésére, megrendelőköre határon túli bővítésére.

A vállalkozás fő profilja a bútor- és tárgytervezés, belsőépítészeti tervezés. Ami többek között szabadonálló bútorok, lakberendezési tárgyak és az ezekhez kapcsolódó grafikai anyagok tervezését is jelenti. Az egyedi megrendelések mellett, évente önálló indíttatású kollekciók piacra hozása portfólióépítés és eladásösztönzés gyanánt indokolt. A megrendelések magánszemélyek megkeresésére, belsőépítészeti projekt részeként vagy gyártói igények kielégítésére jönnek létre. A bútorok gyártása szakemberek és partnerek közreműködésével zajlik, hogy a lehető legmagasabb minőségű végtermék jöjjön létre. Az elkészült termékek nemzetközi kiállításokon is megállják helyüket.

CSAPAT

A sarakele brand Kele Sára nevéhez fűződik. Ipari termék- és formatervező mérnök mesterdiplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett 2009-ben. A márka alapítója, vezető tervezője, fenntartója. A csapat az elmúlt időszakban bővült Szilágyi Annával, aki az ELTE-n szerezte első diplomáját, és most a MOME-n diplomázott. Ő felel a stúdió kommunikációjáért, szociális média jelenlétért és a sajtóanyagokért. Az elmúlt évek során különböző - projektekhez igazodó - kollaborációkban, csapatstruktúrákban jöttek létre alkotások.

CÉLPIAC

A célpiac a személyre szabott bútorokra, mint társadalmi státuszt vagy brand értéket kifejező eszközre tekint. Iparági tapasztalatok alapján a célcsoport nagyvárosban élő, felső 15% jövedelemszintű, jellemzően felsőfokú végzettségű, 35-55 éves szülők, egyedülállók és párok, nyitott szemléletű tudatos városiak. Belsőépítészeti szolgáltatásukkal és bizonyos termékekkel nagyobb közületi egységek is célcsoportok, mint például múzeumok, irodák, oktatási intézmények és vendéglátóipari egységek.

MÁRKAÉRTÉKEK

  • Fenntarthatóság
  • Együttműködés
  • Tradíció
  • Edukáció
  • Kísérletezés

CÉLOK 

A környezettudatosság, az élhető jövő tervezése a márkaépítés minden döntését vezeti. Ezen szemlélet népszerűsítése és továbbadása a vállalkozás eszmei célja. 

Továbbá céluk, hogy olyan tervezési feladatokban vegyenek részt, melyek a fenntarthatóság szempontjait alapvető értékként kezelik, és emellett a megvalósuló művészeti értéke is magas minőséget képvisel. Törekvésük, hogy nemzetközi viszonylatban is értéket hozzanak létre piaci szereplőként.

TERMÉK NEVE: Pontum

TERMÉKLEÍRÁS:

A PONTUM kollekció a hidakban rejlő erőt a tárgyak nyelvére fordítja le. A tervek a budapesti Erzsébet híd figyelemre méltó szerkezetéből merítettek ihletet.

A PONTUM bútorcsalád asztalokból és ülőbútorokból áll, amelyek a tömör fa természetes, nyers szépségét testesítik meg. A kollekció letisztult vonalvezetése és minimalista esztétikája a híd építészeti tisztaságát tükrözi.

A hidak összeköttetést teremtenek az emberek között. A PONTUM kollekció célja olyan tárgyak létrehozása, amelyek nemcsak funkciójukat töltik be, hanem mélyebb szinten is megérintenek, emlékeztetőként a kapcsolatok erejére. Gyermekkora óta nagyon megérintette az Erzsébet Hídon való átkelés. Van benne valami misztikus, mikor kitárul a tér, és rövid időre két világ közt lebegünk.

A Pontum projekt a budapesti Erzsébet hídból merít ihletet, amely gazdag történelmi háttérrel rendelkezik. Az eredeti híd az előző századfordulón, 1903-ban épült, Czekelius Albert, Kherndl Antal tervei alapján. Ez egy dekoratív lánchíd volt, 290 méteres nyitótávolsággal, melyet két évtizedig a világ leghosszabb lánchídjaként tartottak számon. A második világháború alatt, 1945-ben a hidat lerombolták. A jelenleg álló letisztult, modern, fehér kábelhíd 1961 és 1964 között épült ugyanott, Sávoly Pál tervei alapján. Ez az egyetlen híd Budapesten, amelyet nem eredeti formájában építettek újjá.

Valamennyi tárgyat az Erzsébet híd különböző jellemzői ihlették, beleértve annak formáit és szerkezetét. Mindegyik tárgy tömör fából készül. A kollekció színei is a híd történelméből fakadnak. Mivel a híd történetében két meghatározó korszak van - az eredeti lánchíd, melyet a második világháborúban leromboltak, és a helyére felépített modern fehér függőhíd -, a Pontum bútorok két színváltozatban elérhetőek: fehér natúr kőris és fekete változatban. A fehér kollekcióban a választott kőrisfa világos színe utal a modern kábelhíd makulátlanul fehér színére, és a Duna feletti lebegő állapotra. A fekete kollekciónál egy különleges ősi japán égetéses yakisugi technológiát hívunk életre, utalva a háborúban felrobbantott lánchídra. A felületkezelés utolsó szakasza minden esetben természetes olajokkal történik.

A lounge szék speciális függesztett megoldása az Erzsébet híd figyelemreméltó kábelszerkezetéből merített ihletet.  A háttámla nemcsak keretezi a széket, hanem az ülőfelület is erre van felfüggesztve, utalva a függőhíd pilonjainak tartószerkezeti elemére.

Az ülőke és a kisasztal formavilága a híd pilléreire emlékeztet.

Az asztal geometrikus formája és különleges lábszerkezete a híd alakjából, és annak tiszta és egyszerű kialakításából ered.

A pad közepén a Duna budapesti szakaszának nyomvonala fut végig. A pad két darabból áll melyeket többféleképpen is összerendezhetünk, ez a tagoltság utal az Erzsébet híd két oldalán fekvő Pestre és Budára.


KELE SÁRA

INSTAGRAM

FACEBOOK

WEBOLDAL

NEZOZEN KFT

INSTAGRAM

FACEBOOK 

WEBOLDAL