HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Szecessziós motívumok kis modern csavarral – Bemutatkozik a GYOROK!


A magyar divat virágkorát idézi Györök Bori márkája, a saját nevét viselő GYOROK, mely a 20. század elejének művészeti elemeiből építkezve teremti meg bohém, magabiztos és formabontó világát. A magát extrovertáltnak tartó tervező fontosnak tartja, hogy szoros kapcsolatot ápoljon közönségével, s azt is, hogy alkotásain keresztül szólítsa meg a hozzá hasonló modern és merész nőket! S hogy mi vár Borira és a márkájára a következő években? Ahogy ő is mondta, „a határ a csillagos ég”!

Kilenc ígéretes divattervezővel indult útnak a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik Magyar Mentorprogramja. A mentoráltak marketing, a sales, a kommunikáció, a brand fejlesztés és a trendkutatás területeit sajátíthatták el, továbbá a tervezéshez és a gyártáshoz hasznost tudást szerezhettek a mentorprogram során. Már találkozhattunk velük a februári Budapest Central European Fashion Week kiállítói és bemutatói között is, most pedig egy izgalmas interjúsorozat keretében nyerhetünk betekintést márkájuk életébe. A következőkben a GYOROK márka tervezője, Györök Bori mesél nekünk a márkájáról, a művészetekkel való szoros kapcsolatáról, párizsi diákéveiről és jövőbeli terveiről!

Elmesélnéd, hogyan kerültél kapcsolatba a divatvilággal és a tervezéssel? Mikor kezdődött és hogyan bontakozott ki a divat iránti érdeklődésed?

Onnantól kezdve, hogy beleszülettem egy szubkultúrába és öltözködni kezdtem már kapcsolatba kerültem a divat világával. Tudatosan viszont akkor kezdett érdekelni a divat és kezdtem el másképp tekintettem rá, amikor már szándékosan szerettem volna magam megkülönböztetni másoktól általa és olyan ruhákat kreálni, tervezni, amelyeket környezetemben más nem hordott.

Mesélj kérlek a márkádról röviden!

A GYOROK márka 2021-ben jött létre. Alkalmi ruhákkal esküvői ruhákkal és ékszerekkel foglalkozunk alapvetően. A GYOROK a szecessziós elemeket modern attribútumokkal párosítva szólítja meg a bohém, magabiztos 21. századi nőt. A női alkalmi ruháinkban a szecesszió mintázatban és formákban jelenik meg, ötvözve mindezt a francia modern szabászat elemeivel és trendjeivel.

Mi inspirál téged a mindennapokban?

Kortárs művészetek, építészet, szobrászat, szociológia, társadalomtudományok.

Hogy vágsz bele a tervezés folyamatába?

A rövid válasz: In medias Res. A hosszú válasz: Az anyag, a forma és a testre alakított sziluett mindig szorosan összekapcsolódik. A végeredményhez mind a három irány elengedhetetlen, a sorrend, az-az, ami változhat ez pedig az inspiráció kialakulásának függvényében dől el.

Ha választhatnál, melyik nagy nemzetközi divathéten mutatnál be legszívesebben és miért? Miért különleges szerinted ez a helyszín és miért illene oda a márkád?

Párizsi divathéten mutatnám be a legszívesebben, azért, mert oda jártam egyetemre, ott kezdődött tervezői karrierem és ott született meg a márka identitása is.

Februárban találkozhattunk veled a BCEFW kiállítói között is. Milyen élmény volt bemutatkozni a magyar közönség előtt?

Már nagyon vártam ezt az eseményt, rajta volt a bakancs listámon. Extrovertált személyiség vagyok számomra nagyon fontos a közvetlen személyes kapcsolat az közönséggel ez egy tökéletes platform volt arra, hogy olyanokkal is találkozhassak, akikkel eddig még nem volt lehetőségem.

A fenntarthatóság fontos értéke a márkádnak, ha jól tudom. Mit jelent számodra a fenntarthatóság? Hogy nyilvánul meg a fenntarthatóság márkád életében?

Ruháinkat minőségi alapanyagból minőségi szabászati eljárással készítjük olyan esztétikával, ami nem csak egy szezonra szól. Hosszú életű ruhadarabokat készítünk! Az ékszerekhez és kisebb ruhadarabokhoz használt csomagolások különféle hulladék anyagból készülnek.

Mi volt számodra a mentorprogram leghasznosabb része?

Szuper volt másokat is meghallgatni, azt, hogy ők is hasonló élethelyzetekben, hasonló kihívásokkal találják szembe magukat és hogy ezt mennyiféleképpen lehet, kezelni, megoldani. Illetve számomra nagyon hasznos volt az, hogy számos üzleti kérdést érintettünk, tanultunk a piacról, s arról is, hogy milyen lehetőségeket vagy éppen buktatókat rejt.

Milyen célokat tűztél ki magadnak a mentorprogram után?

A rövid távú terveim közé tartozik, hogy megtanuljak jobban priorizálni, a kis, apró feladatokat jobban rendszerezni, néha kettőt hátrébb lépni a „festő palettától”, hogy jobban láthassam a teljes képet. A hosszú távú terv pedig, nos, a határ a csillagos ég!