HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Találkozz a hazai designipar legmenőbb szereplőivel egyetlen hétvége alatt


13 pályakezdő és 13 ismert hazai tervező és gyártó mutatkozhat be az idén debütáló S/ALON BUDAPEST lakástrend kiállításon. A design széles palettáját felvonultató magyar tervezők megjelenésében kiemelt szerepe van a Magyar Divat és Design Ügynökségnek (MDDÜ), aki szakmai partnerként tudásával és tapasztalatával járul hozzá az esemény és a résztvevő magyar alkotók sikeréhez. Gyere el szeptember 21-23. között a S/ALON BUDAPEST kiállításra, és hagyd, hogy ámulatba ejtsen a színek, anyagok, felületek, innovatív megoldások magával ragadó hangulata!

A hazai designerek szakmai támogatása és fejlesztése mellett stratégiánkban kiemelt hangsúlyt kap a magyarországi designipari szereplők szakmai eseményeken való részvételének patronálása. Fontosnak tartjuk, hogy a most hétvégi, különleges koncepciójú rendezvénynek köszönhetően minél többen megismerjék a magyar designerek kiváló termékeit, és általuk a szélesebb közönség is felfigyeljen a bennük rejlő kreativitásra és egyediségre – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója a S/ALON BUDAPEST csapatával való együttműködés kapcsán. Az ügynökség a kiállítás szakmai partnereként 13 pályakezdő és 13 ismert tervező és gyártó bemutatkozását segítette, a design széles palettáját lefedve a bútortól a kerámiatervezésen át a fémművességig. 

Az ígéretes fiatal tehetségek közül többen érkeznek kisszériás bútorkollekciókkal, az egyedi lámpák és világítótestek hazai piacán olyan különlegességekkel, mint a variálható modulokból összeállítható, vagy az üveg és réz újrahasznosításával alkotott lámpák. Néhány fiatal tervezőnek és iparművésznek köszönhetően pedig változatos formák, technikák és anyagok kelnek életre karakteres kiegészítők formájában. A kevésbé ismert alkotók mellett bemutatkoznak olyan tervezők is, akik már nevet szereztek maguknak itthon és külföldön egyaránt, így innovatív, egyedi termékeikkel öregbítik a magyar design hírnevét. Találkozhatunk egyedi kivitelezésű beton termékpalettával, melyben megtalálható egyebek mellett a világ első cement-textil kollekciója, valamint olyan biobetonból készült rendszer, mely kiváló minőségű ivóvízzé alakítja át az esővizet. Emellett a design és a képzőművészet szerelemgyerekeként született, ergonomikus kialakítású kanapék, a kortalan luxust sugárzó prémium kategóriás tölgyfapadlók, és a kézműves technikákkal készített cement- és terrazzolapok is a hazai design szekció részét képezik.

A magyar designipar versenyképességéről szólva az MDDÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a mai magyar iparművészetnek nagy múltra visszatekintő hagyománya van. A bútor-,(Thék Bútorgyár, Lindel) üveg és kerámiaművészet (Ajka Kristály Kft., Zsolnay) rengeteg változáson ment keresztül, mire elérte mai formáját. A fejlődés folyamata azonban nem állt meg, a hazai designerek termékei ma is maradéktalanul megállják a helyüket a nemzetközi piacon, ugyanakkor üzletstratégia terén van még hová fejlődni.

A magyar tárgytervezés szereplőinek többsége manufakturális, kisszériás gyártásban gondolkodik, és nagyon szűk az az ipari kapcsolódási felület, ahol az iparművész tervezők gyártói munkában részt tudnak venni – fűzte hozzá Bata-Jakab Zsófia. A márkaépítés és az ipari szereplők közötti kommunikáció erősítése fontos szempont a nemzetközi sikerek eléréséhez,  az MDDÜ szerint pedig ezen a téren nagy előrelépést jelenthet a hétvégén debütáló S/ALON BUDAPEST.

A Magyar Divat és Design Ügynökség hosszútávú célkitűzése olyan stratégiai partnerségek kialakítása, melyek növelik az ország iparág exportját, fellendítik a magyarországi alapanyag-előállítást, erősítik a nemzetközi értékláncokba való intenzívebb bekapcsolódást, illetve ösztönzik az ipari innovációt.