HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Természetközeli márkák a design START mentorprogramban


A Magyar Divat & Design Ügynökség hat tehetséges feltörekvő márkát indít el a design START mentorprogramján a hazai stabilitás útján. A kilenc hónapos mentorprogram workshopok és egyéni konzultációk formájában adja át a vállalkozáshoz szükséges legfontosabb tudnivalókat, majd egy hazai gyártónál eltöltött szakmai gyakorlat és egy nemzetközi tanulmányút során bővítheti a résztvevők ismereteit. A nyertes tervezők portfóliója színes skálán mozog: a dekorációs designtól az akusztikai falipaneleken át egészen a kültéri bútorokig egyaránt megtalálhatunk különleges darabokat és kiemelkedő tehetségeket.

 

Hogyan segíti a tervezőket a program?                                                                                                                                       

A Magyar Divat & Design Ügynökség ismét útjára indította a design START mentorprogramot, hogy szakmai tudással vértezze fel a tehetséges magyar formatervezőket. A program kifejezetten azokat a feltörekvő magyar designmárkákat célozza, akik elsőként még itthon szeretnének sikereket elérni, és vállalkozásuk stabilitását megteremteni. A következő hónapokban neves előadók és kiváló mentorok, hazai és nemzetközi tapasztalatszerzés, valamint egyéni tanácsadás segíti ebben a design START mentoráltjait. A programra nyílt jelentkezés útján lehetett felvételt nyerni. A kiválasztott márkák esetében kivétel nélkül megfigyelhető az eredetiség, a megvalósíthatóság és a fejlődési potenciál. A design START mentorprogramban idén olyan márkák fejlesztik vállalkozásukat, mint Anett Sáfrán, Balázs Botos Design, Itthon design, Kata Font Home, Norna (Takács Alexandra, Pinezits Petra) és Vivoid (Kalácska Zsanett).

 

Mit lehet tudni a kiválasztott márkákról?

Az Anett Sáfrán célja, hogy porcelán használati tárgyaival és dekorációs elemeivel a térben töltött időt vizuálisan minőségibbé varázsolja. A márkánál visszatérő szempont a taktilitás, vagyis a tapintás, melyet igyekszik hangsúlyosabb szerepbe emelni a tervezés során. A Balázs Botos Design fő profilként porcelán ékszerek és lakberendezési tárgyak tervezésével és kivitelezésével foglalkozik. A márka váza-sorozata megmutatja, hogy miként lehet egy tárgyon belül megfelelő egyensúlyban használni a mart, roncsolt felületeket a letisztultsággal. Az Itthon design tárgyak kis szériás, természetes anyagokból készülő otthoni kiegészítők. A projekt egyedülálló módon köti össze a kézműves és kisiparos műhelyeket, és kapcsolja be őket a kortárs design világába.

A Kata Font Home lakberendezési alaptermékeivel minimalista tervezési irányelveket követ. A filozófia kiterjed az anyaghasználatra is, vagyis hosszú távon tartós, jó minőségű anyagokkal dolgoznak, törekedve a fenntarthatóságra. A Norna termékpalettáján olyan outdoor bútorok találhatóak, amelyek formaviláguknak és színhasználatuknak köszönhetően akár a természet szerves részei is lehetnek, de bármely otthon meghatározó szereplőivé is válhatnak. A márkát a kortalan bútorok iránti rajongás hívta életre. A Vivoid akusztikai falburkolatai, faliszőnyegei, falpanelei és design elemei természetes gyapjúfilcből készülnek. A termékek a természet formavilágából inspirálódnak, a design egyszerre geometrikus és mégis organikus.

 

Hogyan zajlik a képzés?

A mentoráltak előtt izgalmas hónapok állnak. A háromlépcsős program során olyan változatos területekbe nyerhetnek betekintést, mint az üzleti tervezés, ahol részletes betekintést kapnak a SWOT analízisbe, a piackutatás módszereibe, valamint a marketing és a pénzügyi tervek összeállításának fortélyaiba. A program során az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a modern marketing eszközök elsajátítására, a digitális technológiai ismeretekre, a designkommunikáció és márkaépítésre. A sikeres márka elengedhetetlen aspektusa a hatékony PR és médiatervezés, illetve a megfelelő jogi ismeretek. Ezekre a témakörökre épülnek a személyes workshopok, amely egy átfogó képet ad a sikeres brandépítés mai lehetőségeiről. Az elméleti tudáshoz azonban nélkülözhetetlen a gyakorlati tapasztalat és az iparági rálátás, így a design START mentoráltjai a következő szakaszban elsőként egy nagy múltú hazai gyártónál teljesítenek szakmai gyakorlatot, majd egy nemzetközi tanulmányúton is bővíthetik ismereteiket, melyekről hamarosan beszámolunk.