Több mint 1.600 virtuális képeslap készült a Kiss in Budapest installációba
Több mint 3.200 látogató próbálta ki a Magyar Divat és Design Ügynökség „Kiss in Budapest” elnevezésű installációját a London Design Biennalén. A szeptember 4-23. között megrendezett eseményen hatalmas sikere volt a pavilonnak az érdeklődők között.
Reflektálva a biennálé idei témájára, idén 40 ország mutatta be, mit jelent számukra az érzelmek és design kölcsönhatása. A magyar pavilon a közös pillanatok megélésére fókuszált; megalkotását a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya, valamint az emberi kapcsolatokban jelenlévő intimitás inspirálta. A mindennapjainkat átszövő technológia ugyan könnyebbé és gyorsabbá teszi a kommunikációt, azonban nem helyettesítheti az együtt töltött időt, a valódi pillanatok megélését.
Az installáció a designipari szakértők és az érdeklődők figyelmét is felkeltette, hiszen több mint 3.200 látogató készített egy romantikus, virtuális képeslapot Budapest legszebb látnivalói előtt. Azokat, akik kitöltötték az elektronikus kérdőívet, leginkább a Halászbástya nyűgözte le, de hasonló arányban kedvelték a Parlamentet és a Vajdahunyad Várat is. A kitöltők 60%-a járt már Budapesten és közel 80%-uk ajánlaná ismerőseinek, hogy utazzanak el a magyar fővárosba. Több mint 70%-uk azt mondta, szeretné meglátogatni ezeket a látnivalókat a közeljövőben.
A nagy sikerre való tekintettel az installációt több rendezvényen is szeretnék majd bemutatni. Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: „A külföldi rendezvényeken való részvételünk célja, hogy nemzetközi színtérre emeljük a magyar designipart, ezáltal egyre többen megismerhetik és felfedezhetik Magyarország kreatív oldalát is. Büszkék vagyunk arra, hogy a London Design Biennálén ilyen nagy sikert aratott az installációnk.”
További információ: design@hfda.hu