Fiatal és innovatív vállalkozók jutottak befektetési támogatáshoz
Két ígéretes startup vállalkozás mutatkozott be a harmadik alkalommal megvalósított HFDA Startup Program záró befektetési ülésén, az úgynevezett Demo Day-en. A sikeresen lezajlott program keretében végül a MOQ Eyewear csapatnak sikerült elnyernie a 20 millió Ft-os befektetési ajánlatot, míg a Plannie projekt kiérdemelte a HFDA-SCI különdíjat, ami további mentorációs lehetőséget nyújt számukra a szakmai fejlődésük érdekében.
A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő együttműködésének köszönhetően a legígéretesebb divat és design vállalkozások immár harmadik éve vehettek részt díjmentes üzletfejlesztési képzésen, aminek végén akár 20 millió forintos tőkebefektetéssel is gazdagodhattak.
A HFDA Startup Program elsősorban a legfrissebb nemzetközi ipari trendekre egyedi megoldásokat nyújtó divat és design innovációkat segíti piacra lépni. A befektetési ülésen idén két tehetséges startup vállalkozás mutatta be projektjét. A MOQ Eyewear csapata napszemüvegek egyedi, ékszerszintű kivitelezésével foglalkozik, fenntartható gyártási folyamatokra alapozva, céljuk pedig a nemzetközi piacok meghódítása. A PLANNIE terméke egy belsőépítészeti igény- és környezetfelmérő, tervezést segítő MI alapú kérdezőszoftver, amelynek célja, hogy forradalmasítsa a belsőépítészeti tervezést megelőző igényfelmérést.
A Demo Day-en végül a MOQ Eyewear kapott 20 millió Ft-os befektetési ajánlatot, a Plannie csapata pedig HFDA-SCI különdíjban részesült, melynek keretében további mentorációt kapnak majd a szakmai fejlődésük érdekében. A három évad alatt több mint 100 jelentkező érkezett a programra, ebből közel 40 csapat vett részt az üzletfejlesztési képzésen és az idei évad eredményével összesen 5 csapat kapott befektetési ajánlatot, hogy megvalósítsa innovatív divat vagy design ötletét.
Idén több mint 50 startup adta be jelentkezését, akik közül 10 vállalkozás került be az 5 hetes képzésre. Ezt követően egy szintén 5 hetes befektetési felkészítő programban vehettek részt. A projektek nem csak üzleti tudást, de személyre szabott iparági visszajelzéseket is kaptak a divat és design terület elismert szakembereitől. Többek között olyan szakértőktől tanulhattak a mentoráltak, mint Dobos Emese divatújságíró, Mayer Kitti design szakértő és a Hype and Hyper szerkesztője vagy Ilosvai Zsófia, a Design Pier alapítója, nemzetközi design tanácsadó és kurátor.
Ha szeretnél több mindent megtudni a harmadik HFDA Startup Programról és a nyertes projektekről, kattints ide!
További cikkek

Tehetségek a reflektorfényben: közeleg a 16. Budapest Central European Fashion Week

Mutasd meg magad a Budapest Design Week-en!
