A magyar divatmárkák új generációja mutatkozott be a divat olasz fővárosában
Szeptemberben 10. alkalommal mutatkoztak be magyar divattervezők a Milán Fashion Week-en. A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) 5 éves együttműködése keretében 6 magyar márka mutatta be a 2024-es tavaszi-nyári kollekcióit a Budapest Select ernyőmárka alatt. A BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY mutatkozott be a CNMI Fashion Hubjának megnyitóján prezentáció keretében jelent meg, majd a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND kollekcióját tekinthette meg a közönség a Budapest Select kollektív divatbemutató kifutóján.
A magyar tervezők nemzetközi megjelenését elősegítő, CNMI-vel való stratégiai együttműködés keretében 6 hazai márka mutatta be kollekcióit Milánóban. A Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó tervezőkkel két helyen is találkozhattak a nemzetközi szakemberek és a divat iránt érdeklődő közönség. A CNMI Fashion Hub megnyitóján, 2023. szeptember 19-én a BORBALA, a PINETIME CLOTHING és az UNREALINDUSTRY prezentációját nagy érdeklődés övezte a Palazzo dei Giureconsulti épületében. Presztízsértékű, történelmi helyszínen, a Palazzo Reale-ban, azaz a királyi palota épületében valósult meg a Budapest Select kollektív divatbemutató 2023. szeptember 20-án. Közel 300 ember tekintette meg a KATA SZEGEDI, a THEFOUR és a ZSIGMOND márkák 2024-es tavaszi-nyári kollekcióinak bemutatóját, melyet a CNMI élőben is közvetített.
A magyar márkák felkeltették a nemzetközi szakma érdeklődését, jelentős buyerek és újságírók vettek részt a prezentációkon és bemutatókon. Carlo Capasa, a CNMI elnöke, a legendás Suzy Menkes, a VOGUE International korábbi szerkesztője, valamint Sara Maino, a Conde Nast Italia kreatív tanácsadója is megtekintette a magyar kollekciókat. A Neiman Marcus és a Bergdorf mellett a svájci Hay-Hay Concept, Sari Spazio Showroom, valamint a Tomorrow buyerei és Gianna Trevisan, Wfylab showroom képviselője mind ellátogattak a Fashion HUB-ba és a divatbemutatóra, továbbá a Camera Buyers és a Camera Showroom is részt vettek a Budapest Select programokon. A Spazio 38 Showroom és a Daad Dantone, ahol jelenleg is megtaláljuk magyar tervezők kollekcióit, és a Sugar is kifejezte érdeklődését a magyar márkák iránt. A legnagyobb olasz televízió és a legfontosabb olasz divatlapok számoltak be a Budapest Select programjáról, köztük a Vogue Italia, a Marie Claire, a Cosmopolitan és a Fashion United.
A Budapest Select márkák mellett további hazai tervezők képviseltették magukat a milánói divathét alatt. Látványos helyszínen, önálló esemény keretében, a PELSO bemutatta Botanical Chronicles kollekcióját. A márka a milánói Four Seasons Hotel kertjében szervezte meg kreatív prezentációját.
A CNMI-vel 2018 óta fennálló együttműködés keretein belül a közösen működtetett nemzetközi mentorprogram remek lehetőséget teremt a magyar tervezők számára. Amellett, hogy elősegíti a tervezők nemzetközi színtérre való belépését, kiváló alkalmat nyújt szakmai és üzleti ismeretek szerzésére, valamit a Milano Fashion Week-en való szereplésre.
Az Ügynökség által, a nemzetközi gyakorlatok figyelembevételével létrehozott Budapest Select ernyőmárka az egységes megjelenés hatékonyságával elősegítette a még intenzívebb összhatást, miközben a márkák egyedi jellemzői is érvényesülni tudtak és hatással bírtak a milánói eseményekre érkező szakemberekre.
More articles

Promising Hungarian Creative Industry Professionals Debut in Tokyo!

Creative Academy: The HFDA Roundtable Discussion Series Returns in a New Format
