Budapest után Milánóban mutatkoztak be a magyar divatmárkák
Február végén Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekciójának darabjait. A világhírű nemzetközi divathéten a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői közel egy héten keresztül vonultatták fel darabjaikat három különböző helyszínen. A Milan Fashion Week az egyik legfontosabb kiindulópont a nemzetközi piacok meghódításához, hiszen az eseményt a nemzetközi szakma és sajtó neves képviselői mellett számos viszonteladó, forgalmazó és nagykereskereskedő látogatja.
A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői – ABODI, CUKOVY, Elysian, KATA SZEGEDI, NINI, THEFOUR és ZSIGMOND – kaptak lehetőséget, hogy bemutassák 2022/23-as őszi-téli kollekcióik darabjait február 22. és 28. között Milánóban. A Milan Fashion Week különleges alkalom a nemzetközi divatnaptárban: nemcsak a leghíresebb nemzetközi divatesemények egyike, de az egyik legnagyobb is. Az esemény szezononként több mint 20 ezer látogatót fogad, köztük nemzetközi viszonteladókat, forgalmazókat és nagykereskedőket.
Az olasz divatfőváros kiemelt divateseményén összesen három helyszínen jelentek meg a magyar márkák, így több alkalommal és különböző formákban mutathatták be a hazai divat egyedi darabjait. Ezt erősítette az egységes megjelenés, ugyanis az eseményen ismét – immáron hetedik alkalommal – az MDDÜ ernyőmárkája alatt vonultak fel. A Budapest Select az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.
Négy márka – ABODI, Elysian, KATA SZEGEDI és THEFOUR – a február 26-án megrendezett Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján bizonyított, de a milánói divathét alatt a Fashion HUB kiállítótere is megtelt magyar tervezésű darabokkal. A kiállításon a fashion show-n bemutató négy magyar tervező további három tervezővel – CUKOVY, NINI és ZSIGMOND – egészült ki, így összesen hét hazai márka munkái voltak megtekinthetőek. A kiállítás a magyar kortárs divat kiemelkedő válogatásába engedett betekintést, hiszen a női mellett férfiruhák, valamint egyedi táskák várták a nemzetközi vendégeket. Emellett a CUKOVY márka február 25-én külön prezentációt tartott, amiért korábban elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A magyar tehetségek és darabjaik minden alkalommal bizonyítottak: a Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a nemzetközi látogatók, a Budapest Select Collective Fashion Show-t pedig élőben közel 250 látogató követte. A kifutók mellett a nézőtereket olyan híres szakmabeliek töltötték meg, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Carlo Capasa, a CNMI vezetője vagy Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus. A nemzetközi sajtó neves képviselői közül a Vogue Italia, az Elle Italia, a WWD, a Grazie, a Diva, a Pambianco, az MF Fashion és a Fashion Chanel munkatársai érkeztek, hogy elsőkézből ismerjék meg a magyar darabokat.
A Milan Fashion Week egyedülálló lehetőséget jelent a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez, amely ismét megmutatkozott. Számos nemzetközi viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el a bemutatóra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát az olasz MDM7 Showroom és a japán Marubeni. A magyar tehetségek munkáira az ADI Design Múzeum épületében található Budapest Central European Showroomban is adhattak le megrendeléseket, amely szintén bővítette a márkák értékesítési lehetőségeit.
More articles

HFDA Seeks Curator for 360 Design Budapest Exhibition

Promising Hungarian Creative Industry Professionals Debut in Tokyo!
