HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Sikert arattak a magyar standok Párizsban


Kiváló eredményekkel zárult a szeptember 9-13. között megvalósult párizsi designvásár, ahol 10 kiváló magyar alkotó design remekeit tekinthették meg az érdeklődők a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt. Az idei standkoncepció ötletes térelválasztó megoldásainak köszönhetően az egyedülálló designtárgyak még inkább felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését, így számos egyeztetés és tárgyalás elindult a buyerek és tervezők között.

A Maison&Objet vásáron a kiváló magyar alkotások idén is a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet. A 70 négyzetméteres kiállítótérben 10 tehetséges magyar formatervező darabjai voltak megtekinthetőek az egységes Budapest Select ernyőmárka alatt. Emellett a kiállítással párhuzamosan a design LAB inkubációs program keretében elkészült, kimagasló minőségű és innovatív designtárgyakból is kiállítás nyílt a VIA francia designintézetben a Paris Design Week alatt.

A standkoncepció ötletes térelválasztó megoldásokkal, funkcionálisan különítette el a teret, így még inkább előtérbe helyezte és érvényesülni hagyta a különleges designtárgyakat. A koncepciót leginkább a nyers anyaghasználat jellemezte, valamint a játékos, sejtelmes elemek alkalmazása, melyek bejárása során egyesével, vizuálisan háborítatlanul fedezhették fel az alkotásokat.

Még javában zajlott a designvásár, amikor a Marie Claire Maison lehozta az általuk legjobbnak, legfrissebbnek tartott designerek listáját a dekoráció és design terén. A Budapest Select standon bemutatott Tangens bútorcsalád a megtisztelő 12. helyen szerepelt az összeállításban, amelyet Kele Sára tervező a Rotte Group együttműködésével hozott létre a design LAB inkubációs program során. A francia magazin mellett több nemzetközi médium is felfigyelt a magyar alkotásokra, így az egységes magyar megjelenésnek köszönhetően kiemelt nemzetközi láthatóságra tehetnek szert a márkák.

A párizsi designvásár kiváló lehetőség arra, hogy a magyar formatervezők felkeltsék a külföldi megrendelők érdeklődését és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket. Az idei kiállítás különösen fontos lehetőség volt számukra, hiszen hosszú idő után ismét személyesen mutatkozhattak be a nemzetközi szakma előtt. A tervezők egyenként közel 100 különböző designipari kontakttal lettek gazdagabbak, így olyan értékes kapcsolatokra tehettek szert, amelyekre a későbbiekben is építkezhetnek. Idén még több forgalmazó és viszonteladó szánt időt a magyar alkotásokra, amelynek köszönhetően számos egyeztetés és tárgyalás vette kezdetét a buyerek és tervezők között.

A eseményen készült képek a Facebook oldalunkon találhatók.

Az öt napról készült videós beszámoló elérhető Youtube csatornánkon.