HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Kilenc feltörekvő designer kapott segítséget a márkájuk fejlesztéséhez


A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) idén második alkalommal hirdette meg a Talents Mentorprogramot, amely a divat- és designipar fiatal tehetségeinek szakmai fejlődését támogatja. Idén 8 tehetséges végzős hallgató és friss diplomás kezdhette meg az elméleti és gyakorlati tudásátadást is megcélzó 9 hónapos mentorprogramot, akikhez egy utógondozott márka is csatlakozott. A program célja, hogy iparági szakértők és érett márkák bevonásával fejlessze a mentoráltakat a karriertervezésben és segítse a fiatalokat abban, hogy saját márka alapítása előtt szakmai tapasztalatokat szerezzenek.

A szakmai zsűri szigorú szakmai szempontok szerint választotta ki a több mint harmincöt jelentkező közül azt a nyolc tehetséges fiatalt az év elején, akik fiatalkoruk ellenére figyelemre méltó szakmaiságot és alkotói megközelítést mutattak a divat és design területén. A divatipar részéről Hirviniemi Henrietta, Szarvas Valentin, Szabó Fanni Eperke és Jiang Erzsébet képviselték a feltörekvő generációt, míg a design területén Eiler Dóra, Salamon Dávid, Mrkobrad Nikola és Szőllősi Balázs kaptak lehetőséget a részvételre. Emellett Surányi Dóra utógondozott márkaként is csatlakozott a képzéshez.

Az elméleti szakasz során a mentoráltak átfogó képet kaptak a kreatívipar működéséről. A program számos izgalmas workshopot, webináriumot és személyes konzultációt kínált olyan témákban, mint a márka- és karrierépítés, a fenntarthatóság gyakorlati megvalósítása, valamint az innováció lehetőségei a divat és design területén. A résztvevők a divat-és designipar prominens képviselőinek márkaépítésről szóló előadásain, branding workshopjain vettek részt, ahol megtanulhatták, hogyan definiálhatják márkájuk identitását, pozícióját és célközönségét. A szakmai fejlődést nemcsak elméleti, hanem gyakorlati órák is támogatták. A mentoráltak exkluzív betekintést nyertek olyan világszerte ismert márkák működésébe, mint a Jimmy Choo vagy a Nanushka. A Jimmy Choo budapesti üzletében a luxusmenedzsment kulisszái mögé pillanthattak be, míg a Nanushka irodájában a kreatív tervezési folyamatok mellett a fenntarthatósági törekvéseket és a nemzetközi branding részleteit is megismerhették. A program további kiemelt helyszínei közé tartozott az Europa Design és a Solinfo Group, ahol a design thinking és a kommunikációs eszközök használatáról, valamint a személyes márkaépítés kihívásairól kaptak gyakorlatorientált tanácsokat. A látogatások lehetővé tették, hogy a mentoráltak testközelből ismerkedjenek meg az iparág működésével, és új perspektívákat kapjanak karrierjük tervezéséhez.

Az elméleti képzés lezárultával a mentoráltak két úton folytathatták fejlődésüket: vagy egy hazai kreatív vállalkozásnál töltöttek kéthetes szakmai gyakorlatot, vagy a saját márkájuk fejlesztésére koncentráltak egyéni tanácsadások segítségével. A szakmai gyakorlatok során a mentoráltak megtapasztalhatták, milyen szerepeket töltenek be a kreatívipar különböző területein dolgozók, és hogyan lehet hatékony csapatmunkával előmozdítani egy márka sikerét. A gyakorlati szakaszban olyan elismert partnerek fogadták a mentoráltakat, mint a Nanushka, az AERON, a LumoConcept és a FabLab Budapest, ahol a mentoráltak többek között a deadstock anyagok rendszerezésétől a luxus bútortervezésig szerezhettek széles spektrumú tapasztalatokat. Akik a márkafejlesztésre koncentráltak, azok személyre szabott one-to-one tanácsadásokon vehettek részt, ahol mélyebben foglalkoztak a branding, a célcsoport meghatározása és a fenntarthatósági stratégiák kérdéseivel.

A Talents Mentorprogram az idei évben is bebizonyította, hogy a fiatal tehetségek számára a szakmai támogatás és a mentorálás egyaránt kulcsfontosságú az elhelyezkedés és az alkotói kiteljesedés szempontjából. A képzés kiemelt célja volt, hogy a mentoráltakat segítse a pályán maradásban és kiteljesedésben. A mentoráltak visszajelzései szerint a program során beleláthattak az iparág összetettségébe és megtanulták a márkaépítés alapjait, melyhez szakmai tapaszlatokat is szerezhettek.