HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Nemzetközi színtéren is bizonyíthatnak az MDDÜ magyar mentorprogramjának kiválasztott divatmárkái


Lezárult a Magyar Divat & Design Ügynökség első magyar mentorprogramja, amely a hazai stabilitáshoz szükséges ismeretekkel segítette a résztvevő divatmárkákat. A mentoráltak közül hatan már az áprilisban induló nemzetközi mentorprogram tervezői között vannak és online konzultációkon keresztül sajátítják el a nemzetközi sikerekhez nélkülözhetetlen tudást. Mindeközben már az MDDÜ következő magyar mentorprogramjára való jelentkezés is elindult.

Lezárult az első magyar divat mentorprogram, amely során tíz tehetséges hazai tervező kapott lehetőséget arra, hogy elismert hazai szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketing ismereteket. A szakértők workshopok és személyes találkozók keretében mentorálták a résztvevőket, akik immáron megfelelő tudás birtokában építhetik tovább vállalkozásukat. A program elvégzése hozzájárult ahhoz, hogy gazdaságilag stabil és sikeres márkák jöhessenek létre. A programot teljesítők közül hatan a nemzetközi mentorprogramban fejleszthetik tovább vállalkozásukat a Camera Nazionale della Moda Italiana szakmai döntésének értelmében, felkészítve őket az országhatáron túli piacok kihívásaira is. Míg a magyar mentoring a stabil hazai működéshez szükséges tudásra helyezi a hangsúlyt, addig a nemzetközi program a külföldi piacokon való érvényesülést előmozdító ismeretekkel segíti a résztvevőket, hozzájárulva az exporttevékenységük növeléséhez és ezáltal az országimázs erősítéséhez is.

 A Camera Nazionale della Moda Italiana által kiválasztott mentoráltak - ZIA, MERO, Alma Vetlényi, NINI, Kata Szegedi és a THEFOUR 2021 végén teljesítik a programot, amelyet követően már a nemzetközi piacokon is bemutathatják a termékeikben rejlő potenciált. A vírushelyzetből adódóan a workshopok, valamint one-to-one találkozók online formában indultak el. A program további lépéseit - a gyárlátogatásokat, valamint további szakmai konzultációkat- az aktuális vírushelyzetet mérlegelve folytathatják a mentorált márkák. 

 A cikk folytatódik a beszúrható kártyák után!

A program során szakmai szempontokat figyelembe véve a mentorok döntést hoznak arról, hogy kik azok a márkák, akik már készen állnak az első nagy külföldi szereplésre: az általuk kiválasztott tervezők fogják hazánkat képviselni a legközelebbi Milano Fashion Week eseményen, amelyen egy állandó kiállítás, valamint egy divatbemutató keretében prezentálhatják kollekciójukat a szakma, buyerek és újságírók számára, utat nyitva a nemzetközi értékesítési lehetőségek előtt.

 „Nagyon örülünk, hogy a Camera Nazionale della Moda Italiana a magyar mentoring résztvevői közül hat márkát is alkalmasnak talált arra, hogy bekerüljenek a nemzetközi mentorprogramba. Mindez rámutatott arra, hogy a magyar szakértők által menedzselt képzési program kiváló alapot nyújt a nemzetközi mentoringhoz és a résztvevők megkapnak minden szükséges ismeretet ahhoz, hogy vállalkozásuk itthoni stabilizálása után akár külföldi terjeszkedésben is gondolkodjanak. – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

Elindult az új magyar mentorprogram – már lehet jelentkezni!

Elkezdődött a legújabb hazai divat mentorprogramra való jelentkezés. Az MDDÜ célja, hogy minél több magyar divattervezőknek nyújtson szakmai támogatást, közelebb kerülve ahhoz a stratégiai célkitűzéshez, hogy a jövőben Budapest legyen a régió divat-és designközpontja. A mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, amelynek részletei az alábbi linken érhetők el: ITT


***

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.