HEADER.VISUALLY_IMPAIRED_VERSION

Elindult a HFDA és az olasz divatkamara mentoring programja


A Magyar Divat és Design Ügynökség 2018. augusztusában, egy három éves stratégiai megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italiana-val (CNMI), melynek keretében a 60 éves szakmai tapasztalattal rendelkező olasz divatkamara stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését, nemzetközi színtérre való lépését. A programban olyan elismert mentorok nyújtanak szakmai támogatást a magyar márkáknak, mint például Sara Sozzani Maino, a Camera Nazionale della Moda Italiana Nemzetközi Brand Nagykövete vagy Orietta Pellizzari, nemzetközi trend elemző.

A tervezők legújabb generációjára fókuszáló olasz divatkamara mentorai első lépésként felmérték a magyar márkák erősségeit és fejlesztendő területeit, majd a közös munka további szakemberek bevonásával folytatódott Milánóban. 

Októberben, a Budapest Central European Fashion Week alatt (BCEFW) az olasz divatkamara munkatársai nyolc magyar márkát választottak ki a mentoring programba, melynek keretében Orietta Pellizzari tartott személyes márkafejlesztési tanácsadást a tervezőknek.

A tervezők a személyes konzultáció után, részt vesznek milánói szakmai utakon, melynek során különböző programokon keresztül – workshop, showroom látogatás, networking, gyárlátogatás – betekintést nyerhetnek az olasz divatiparba.  A program végén, a mentorok által legjobbnak ítélt tervezők bemutathatják kollekciójukat a Milan Fashion Week-en is.

A HFDA CM mentorprogramjába, a szakmai kritériumrendszer alapján az alábbi márkák kerültek be tavaly októberben: